Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor nyser hunder?

Anette

Recommended Posts

Og så kan de snøfte hvis de er oppspillt eller skeptisk mot noe. Litt slik som hester. Blåser luft ut av nesa. Nitro pleier å gjøre det hvis han ser noe skummelt, og han gjorde deg også på K-testen ved et moment. Stamper med beinet og snøfter. hehe

Ellers nyser mine mest av naturlige årsaker, lukte sterkt, støv i nesa etc. slik som med oss mennesker.

Nanti og nyser når hun blir litt usikker og redd :aww: Hører en lyd ute og gjør for full hals før hun blir litt usikker og *pfffu* blåser skikkelig i nesa.

Det var nytt for meg, men kobla for at hun var usikker da :hmm:

Ot husker jeg så et program på TV der de studerte at halen gikk lenger til den ene siden når den logret og var veldig glad osv husker desverre ikke mye av det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tema :aww:

Timmi nyser noen ganger når han er veldig glad, feks når jeg kommer hjem eller når han ligger på ryggen og blir klødd på magen :hmm:

Han "snøftenyser" iblandt om han ser noe uvanlig/skummelt ute. Og så kan han snøfte om han er ufornøyd. Om han holder på å bite i en sko og jeg finner det ut, så han får et strengt "mm" og da kikker han surt på meg og nyser. Og så går han å biter i leken sin.

Han bruker også å begynne å logre når jeg nyser, haha! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizco (bc'n) lo han, ja av og til er jeg nokså sikker på at han hadde latterkrampe *ler* Det var alltid når han var fornøyd med noe, eller glad for noe (ruta kunne av og til utløse voldsomme nysanfall). Selv om jeg mistenker at mye av den nysingen som jeg likte å kalle latter, var mer stressrelase.

Så jeg tror nok det kan være flere greier med den nysingen, som vennlig innstilt, rense nesa for gørr eller for å slippe løs litt stress.

Det tror jeg og, at det kan ha med stress å gjøre. My er alltid høyere i stress når hun nyser i hilsesituasjoner f.eks (hun er ganske "mye hund" i slike situasjoner hvis hun liker deg, for å si det mildt!)

Dette er standard hos oss:

My hilser i bananform mens hun logrer med hele kroppen (har jo ikke så mye hale, for svarte! :lol:) og nyser alt fra 2-10 ganger med få sekunders mellomrom.

Emma får nyseanfall innimellom, da nyser hun 1-5 ganger (på rad! rett etter hverandre!) og av og til stanger hun nesa i gulvet fordi hun nyser så hardt :aww: Lille rare dyret.. Også er hun så bustete på håret etterpå at man må bare le!

.... Har noen her blitt nyst i fjeset før og fått en "dusj" ? :hmm: Av en eller annen grunn skjer det som oftest med samboeren her *ler* Jeg tror egentlig han ber om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...