Gå til innhold
Hundesonen.no

Dentastix


Theri

Recommended Posts

Jeg kjøpte dentastix til valpen når jeg var på butikken om dagen, og når jeg skulle åpne for å gi en til han så ser jeg at det står at det ikke bør brukes til hunder under 4 måneder. Er det noen grunn til det? Jeg tenkte at kanskje en dentastix ville hjelpe på ånden hans. :( Han er nesten 3 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har noe mer med at de har lettere for å svelge hele biter, og har litt mindre kontroll på hva som går inn, og hvordan det skal inn. :( Jeg ga min valp det da han var 9 uker. Så leste jeg bakpå om det med 4 måneder. Han svelget nesten hele greia hel, for å si det sånn. Halve gulpet han nedpå, første biten tygget han.

Men alt bør følges med når man har valp, tro meg, de sluker ting helt ... jeg måtte redde en kvart kalkunhals ut av halsen på valpen for litt siden. Han var klar, han! Slurp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har noe mer med at de har lettere for å svelge hele biter, og har litt mindre kontroll på hva som går inn, og hvordan det skal inn. :( Jeg ga min valp det da han var 9 uker. Så leste jeg bakpå om det med 4 måneder. Han svelget nesten hele greia hel, for å si det sånn. Halve gulpet han nedpå, første biten tygget han.

Men alt bør følges med når man har valp, tro meg, de sluker ting helt ... jeg måtte redde en kvart kalkunhals ut av halsen på valpen for litt siden. Han var klar, han! Slurp!

Vi ga vår fra dag 1. Og jeg som trodde jeg var så flink til å sjekke sånt... Dog vil ikke vår ekstremt matglade lille retriever ha de der i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dentastix til valpen når jeg var på butikken om dagen, og når jeg skulle åpne for å gi en til han så ser jeg at det står at det ikke bør brukes til hunder under 4 måneder. Er det noen grunn til det? Jeg tenkte at kanskje en dentastix ville hjelpe på ånden hans. :( Han er nesten 3 mnd nå.

Tviler på at det vil hjelpe noe særlig på dårlig valpeånde uansett da den gjerne kommer av tannfellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dentastix er vel også for å forebygge plakk, og det er jo ikke akkurat noe problem før tannfelling (som ofte skjer rundt 4mnd). Kanskje også derfor det står aldersgrense.

Evt. kan det ha midler som gjør at nye tenner ikke blir like friske? Tviler sterkt, men jeg vet ikke. Og ville nok sjekket det ut før jeg ga hunden min det.

Og om det er ånde du er redd for, så ville jeg heller passet på å holde hundens tenner rene. Altså trent på at den skal godta daglig pussing, og holde det gående selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...