Gå til innhold
Hundesonen.no

Møøøøt Peggy!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg sa at jeg beklaga at jeg ødela tråden gjorde jeg vel ikke? Den første komentaren var en "humorkomentar" (se smileyet bak) siden de fleste er rimelig godt kjent med at bulldogen ikke er den friskeste rasen man kan skaffe seg. Uansett rase så er det viktig med en god forsikkring.

Misunnelse? Jaja, jeg vil ikke oppleve det h***** jeg gikk igjenom de siste mnd av min bulldog sitt liv. Så, nei jeg er ikke misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Jeg sa at jeg beklaga at jeg ødela tråden gjorde jeg vel ikke? Den første komentaren var en "humorkomentar" (se smileyet bak) siden de fleste er rimelig godt kjent med at bulldogen ikke er den friskeste rasen man kan skaffe seg. Uansett rase så er det viktig med en god forsikkring.

Misunnelse? Jaja, jeg vil ikke oppleve det h***** jeg gikk igjenom de siste mnd av min bulldog sitt liv. Så, nei jeg er ikke misunnelig.

Jo du beklagade det efter att du hade slängt ut massa dritt ja. Oooh jaaaa det var en humorkommentar ja med smiley bak å allt :P ( :( ) tror inte precis att det tolkas som humoristiskt för varken TS eller andra som tittar in.

Gott du inte är missunnelig då, det märks :P (humorkommentar eftersom den har en smiley bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si beklager igjen, det var ikke meningen å forsure valpetråden din. Men det ligger nok litt nærme meg enda (med min bulldog) så det er fortsatt endel følelser rundt dette med bulldoger.

Jeg ønsker deg lykke til med den lille, dere kommer nok til å få mye morro sammen. for det er en utrolig artig rase :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å sitere alt, jeg.

Bulldogfrøkna, jeg skjønner du selv syns du er godt bevandret i bulldogmiljøet, men hvis de fleste bulldogen du "kjenner" ikke har levd til å bli mer enn to år, så sier vel det litt om det miljøet og den avelen du er bevandret i. Uansett hvor mange smileyer du setter bak en setning, og uansett hvor mye "humorkommentar" du selv mener det er, så er det veldig mulig å lese kommentaren din som frekk og ovenpå. Jeg vet godt hvilken rase jeg holder på å skaffe meg, og jeg er trygg på valget av oppdretter(e) og kombinasjonen de har utført. Noe mer enn det gidder ikke jeg å forklare meg for deg.

Vi kan godt gå tilbake til å snakke om hvor søt valpen er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Camilla for at jeg ikke klarte å sitte på fingrene og bare fortsetter å ødelegger valpetråden din, men jeg må bare få kommentere til det litt negative som ble skrevet her. Jeg synes det er kjempedumt at noen tar utgangspunkt i et individ som de har vært uheldig med og si at en god forsikring må en ha når en skaffer seg en slik rase for man vil møte på mange problemer fremover. Ja, det er ikke til å legge under en stol at bulldogger dessverre er blitt avlet slik flesteparten ikke klarer å føde selv og mange sliter med pust, men her på lik linje med mange andre raser og oppdretter, så kommer det litt an på linjer og hvor man kjøper valp fra også. Noen avler kun på utseende og glemmer resten og da går det galt, slik som det vil gjøre med andre raser også.

Jeg har hatt bulldog i kun et år, men jeg føler jeg er litt bevandret i miljøet og og jeg har ikke blitt skremt enda. Jeg har møtt mange friske og raske indivinder der de har både vært 2, 5, 8 og 10 år gamle. Jeg må tydeligvis ha vært superduper heldig som har en frisk og sprek bulldog med god pust. Og de har noe mellom øra også, for det har mora til det kullet Camilla skal ha valp fra bevisst så til de grader synes jeg :(

De er kjempenydelige alle sammen, og jeg er så misunnelig på deg Camilla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælledussan! Hvordan er det mulig å se så bulldog ut allerede?! :P Bare pittelitt misunnelig på at du snart får en deilig tjukk (ja, jeg håper den er tjukk) valpemage å kosemose på, herlig valpeånde, og tiss under sokkene! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning sammen med deg, Camilla! Henter Imouto om 2 uker, og veit hvordan det er å ikke vite akkurat hvilken av jentene som skal bli din. Men det fine her er jo at du har to å velge mellom! Aiko har en kompis som heter Viggo, en stor, aktiv og skjønn bullegutt som er verdens beste valpesosialiserer, så vi er veldig glade i disse bollehundene. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning sammen med deg, Camilla! Henter Imouto om 2 uker, og veit hvordan det er å ikke vite akkurat hvilken av jentene som skal bli din. Men det fine her er jo at du har to å velge mellom! Aiko har en kompis som heter Viggo, en stor, aktiv og skjønn bullegutt som er verdens beste valpesosialiserer, så vi er veldig glade i disse bollehundene. :wub:

To uker er jo ikke lenge i det hele tatt! :lol: Kan hente Peggy før jul, jeg. Men det gjør egentlig ikkeno.

Gleder meg til å se bilder av Imouto! Hjemmebilder og rampebilder. :wub:

Jeg aner ikke hva folk mener når de sier bulle lenger, for jeg har skjønt at alle raser som har noe med "bull" i seg automatisk blir bulle. :aww: Men om du har lyst til å sosialisere Imouto med snilleste Onkel Baghera, så får du bare si ifra!

Og, ja. Jeg skal være fôrvert, da. Så jeg får på en måte ikke velge selv. Men jeg og oppdretter har samme favoritt så langt, da! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...