Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg Hundeklubb


HHC

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Nei, nå tuller jeg... Det er søndag jeg skal stille.... Tror jeg. Har jo gruppe 8 hund, så jeg tror det er søndag.. *surrehue*

Haha det burde jeg tenkt på og, vi har jo hund i samme gruppe :hmm:

Men da kommer nok både Ellie og Balrog den dagen, men kanskje ikke Mayla :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt på en valpekjøpers hund som jeg skal stille - står for championatet der, og det er hans 1. utstilling i åpen klasse. Han er forøvrig kullbror til de to som ble champions på Leto forrige helgen.. Han heter Snurre og er DIIGER, men skikkelig lekker.

Det er lørdagens prosjekt - på søndag er det kun bittelille Moxy som skal vise seg fram..

Kongsberghallen består av to haller - en ishall og en håndballhall (og info.desk/inngang i midten).

Mange av de større rasene stiller inne på isen (matte oppe på selvsagt), men det kan bli veldig, veldig kaldt både for folk og dyr! Husk å ta på varme sko samt ta med noe isolerende for hunden å ligge på.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det på pm om man skal være på isen? Heter den hallen noe spesielt?

Takk for advarselen Susanne :icon_redface:

Edit: Jeg har ikke fått pm enda hvertfall Marianne.

Har ikke dere vært der før da? Mente jeg traff dere på "isbanen" når du stilte Ellie første gangen, men mulig jeg er helt på bærtur :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dommerendring for oss. Jeg får søke litt og se hva jeg finner, men akkurat nå føler jeg meg en smule skeptisk...

26 springere påmeldt forøvrig - Orry inn som nr 12 av disse og Norma nr 23 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dere vært der før da? Mente jeg traff dere på "isbanen" når du stilte Ellie første gangen, men mulig jeg er helt på bærtur :icon_redface:

Hmmm, jeg tror ikke det? Det var ikke kaldt der jeg stilte ifjor hvertfall :whistle:

Hvis du mener når hun var valp, så var det i Drammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg tror ikke det? Det var ikke kaldt der jeg stilte ifjor hvertfall :icon_redface:

Hvis du mener når hun var valp, så var det i Drammen?

Når hun stilte som junior første gang og fikk CK? Jeg mener virkelig at jeg traff dere der altså - da stilte vi i den kaldeste hallen.

Edit: nå har jeg jukset med Dogweb, og dere var der i samme hall som oss. Så det så! :whistle:

Edit 2:

Gidder noen å lenke opp til PM, eller er det en intern hemmelighet forbeholdt de som har meldt på?

http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAttachment?UTID=100571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun stilte som junior første gang og fikk CK? Jeg mener virkelig at jeg traff dere der altså - da stilte vi i den kaldeste hallen.

Edit: nå har jeg jukset med Dogweb, og dere var der i samme hall som oss. Så det så! :wub:

Okei da stemmer det :wub: Men kan ikke huske at det var noe ille iallefall :wub:

Skal være i ring 4 på Lørdag og ring 6 på Søndag, men hvilken hall ringene er i vet jeg ikke.

Vet du noe om bernerdommeren Emma? (Wenche Eikeseth)

Jeg vet ikke noe om noen av dommerne, men stiller mest for trening da. Kan jo prøve å google litt selv om jeg er helt fersk på å finne info om dommere.

Edit: Google før man spør kanskje, det lå masse info ute :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det burde jeg tenkt på og, vi har jo hund i samme gruppe :aww:

Men da kommer nok både Ellie og Balrog den dagen, men kanskje ikke Mayla :wub:

Da gleder jeg meg til å se dere :wub:

Jeg har enda ikke fått PM... :wub: Noe galt med påmeldingen?? Har alle fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. ishall eller ikke - nei, de har ikke satt på PM'et hvilke ringer som er hvor. Og det KAN jo hende at ikke isen er lagt på ennå også, da...

Før hadde jo NKK int. utstilling der i Februar mnd, og da husker jeg at vi alltid skrev på ringoppsettet hvilke ringer som var "på is" eller ikke. Merk - det er heldekkende matter over isen, så det er ikke SÅ enkelt å verken se eller tenke seg til at det er is under. Men når man har stått der på gulvet en time eller tre så blir man smertelig klar over at det stråler kulde opp fra gulvet, ja...

Mange som klaget på dette, og de mest "drevne" kunne du se stå på skikkelige pledd, skriverne hadde isoporplate å hvile bena på, etc. Husker vi hadde ekstra tepper for å legge under burene som ikke sto på hjul, etc.

Men fantastisk deilig å stille hund i de ringene, da - heldekket av matter, store plass, kjølig å godt å løpe, etc. I forhold til håndballhallen - trang som søren, kjempevarmt, "parkett"gulv som var så glatt så glatt, etc.

Kun 4 (!) voksne beardiser, tre valper både beardiser og boston (jeg stiller kun voksen beardis og boston valp). Møtetid kl. 9.30 på lørdag, 11 på søndag..

Kan jo bli en interessant dag!

Susanne

Edit - mailen ang. valpen min kom flere timer etter den med nr.lappen til den voksne. Håper dere har fått PM'ene deres nå, for det ser for meg ut som om alt er sendt ut nå, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du noe om bernerdommeren Emma? (Wenche Eikeseth)

Jeg vet ikke noe om noen av dommerne, men stiller mest for trening da. Kan jo prøve å google litt selv om jeg er helt fersk på å finne info om dommere.

Edit: Google før man spør kanskje, det lå masse info ute :wub:

Også spiller det jo ingen rolle når en allerede har meldt på :wub:

Jeg har det for meg at hun ikke er noe glad i for lyse tegninger, men mulig jeg blander med en annen person. Ellers er hun en dyktig dame som er opptatt av sunnhet - hun har forelest på NKKs kynologikurs og kan sin anatomi. Jeg har det også for meg at hun er en streng dommer, men jeg kan egentlig ikke huske sist hun dømte berner, bortsett fra en neve av dem på Steinkjer i september, men fire-fem påmeldte (?) gir ikke et bredt inntrykk av dommers preferanser.

Hun er i hvert fall en koselig dame, så det blir sikkert en fin opplevelse for Mayla i ringen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stille Nemi for første gang på Kongsberg. Har aldri deltatt på utstilling før, så både gleder og gruer meg. Lille frøkna er straks 5 måneder. :wub: Så på PM'en at det er 11 whippetvalper påmeldt totalt, så det blir kjempespennende å se! En av disse er Nemis søster Daisy. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...