Jump to content
Hundesonen.no

Hjelp til spørsmål her..

Car00line

Recommended Posts

Da har det seg slik at jeg skal til Australia ett år å studere, og har noen plasser Keela kan gjøre av seg. Opdretterne hennes har sagt at de kan passe henne men må først se hvordan hundene deres går ilag. Disse trenger jeg ikke spørsmål til for dem kjenner jeg jo og stoler på. Keela er tispe-aggressiv, og jeg trenger backup plan siden de har 3 tisper, og det kanskje ikke går.

Jeg har en familie som er slekten til søskenbarnet mitt, jeg kjenner dem ikke, men det gjør hun. Hun er 24 år gammel, og har litt vet i hodet, men allikevell skal jeg sende mail å spørre om ting. Jeg vil IKKE at Keela havner i gale hender, for jeg skal ha henne tilbake når jeg kommer hjem etter det ene året, og hun skal være slik jeg resite fra na. (Huff, ble nesten på gråten nå, hørtes helt fælt ut jo)

Men uansett, hvilke spørsmål kan jeg stille for å få mest mulig informasjon om hvordan livet til Keela vil være dette året?

Hvordan sikrer jeg at jeg får henne igjen og at de ikke har valper på henne og at de ikke plutselig skal ha betalt for det året osv.?

(Jeg syns det er helt forferdelig å tenke på at jeg skal forlate henne et helt år til andre enn meg selv, men dette er noe jeg må gjøre)

Åj, forlate en hund man er glad i må være kjempe hardt, tenk du ikke får se hunden din på 1 år ;)

Men hvorfor bare spørr du ikke foreldrene dine eller noen gode venner ? Venner vil jo helst sikker viss de ikker allergiske elns.

Men det er ikke ofte tispehunder går ilag, men det finst noen unntak.

Guest lijenta

Det er da flere ting jeg ville hatt klart. Blant annet dato fra til som hunden skal være der. Hvem betaler for for, vaksine, sykdom og ulykker. Så ville jeg hørt om hva dem vil tilby hunden. Og gjerne skriv kontrakt på dette

Kanskje ikke det beste å sette hunden på kenel i 1 år. Alt for usikkert..

Men veldig greit å ha en kontrakt på bortsettingen ihvertfall. Man kan jo aldri garantere at de ikke kommer til å sette valper på henne med mindre du sterilisere, men vær helt klar på det! At du IKKE tillater at de setter valper på henne. Eller har henne løs under løpetid eller ellers også. Hvis det uheldigvis skulle skje så skriv opp en "erstatnings-sum" de må betale i kontrakten. Slik at hun skjønner at du mener alvor. De kan jo alltids skylde på at det var et uhell, men hvis hun har vett i skallen som du sier så burde det gå greit =)

Spm du kan stille kan jo være hvordan hverdagen hennes er. Om hun har passet hunder før over lengre tid. Hold selvsagt kontakt under oppholdet i Australia, men det regner jeg med du gjør :P Prøv å bli enig mtp kostnader av fôr og eventuelt vet-regninger hvis det skulle skje noe.

Tja.. Kanskje litt hardt mtp løpetid og valper, men du vil jo ikke ha det. Håper det ordner seg ihvertfall! ;)

Jeg fikk bekreftelse på at oppdretterne til Keela kan passe henne! :ahappy:

Så da ordnet det seg også :D (Jeg har vinterferie i 2,5 mnd midt i året som jeg tenkte meg hjem i, å da besøker jeg selvfølgelig Keela :) Å hjemme i november regner jeg med, så er ikke et helt år uten å se henne i det minste :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...