Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlisten til Romjulsutstillingen er klar

SFX

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Vi har fått dommerendring, og jeg meldte ikke på fordi opprinnelig dommer bare ga X'en flat rød sist. Men kanskje jeg nå må ta en tur opp likevel for å se hvordan oppsatt dommer dømmer, for han har så vidt jeg vet aldri dømt berner før. Så da er det jo litt interessant å se hva de gjør, jeg har i hvert fall hørt mye godt om ham som dommer generelt.

Hvis bernerfolk eller andre folk trenger hjelp til noe, er det i så fall bare å hauke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått dommerendring, og jeg meldte ikke på fordi opprinnelig dommer bare ga X'en flat rød sist. Men kanskje jeg nå må ta en tur opp likevel for å se hvordan oppsatt dommer dømmer, for han har så vidt jeg vet aldri dømt berner før. Så da er det jo litt interessant å se hva de gjør, jeg har i hvert fall hørt mye godt om ham som dommer generelt.

Hvis bernerfolk eller andre folk trenger hjelp til noe, er det i så fall bare å hauke ut :)

Menne du skal jo være ringsekretær du jo - begge dager forøvrig :)

Per Harald Nymark er forøvrig nettopp blitt autorisert for berner- så ja- det er første gang han dømmer dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det hele 11 basenjier- hvorav 5 Kingwana'er- så da tror jeg jaggu vi skal prøve oss på oppdrettergruppe også. 2 røde + 2 sorte må jo bli stilig?

Anette- Kasko skal få være med i oppdrettergruppe også han! Om han synes det er OK vel og merke. Skal ikke presse fyren heller. Men med godbiter går nok det meste :)

Skal ordne ordentlige kjøttbullar jeg tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne du skal jo være ringsekretær du jo - begge dager forøvrig :)

Per Harald Nymark er forøvrig nettopp blitt autorisert for berner- så ja- det er første gang han dømmer dem :)

*sjekke PM*

Visst søren skal jeg det. Det har jeg helt glemt, kan ikke huske å ha blitt spurt om det, men sånn går det når en har demensen... Håper bare ikke det er flere utstillinger jeg har sagt ja til uten å notere i boka mi... :)

Ja, men da kan jeg ikke stille noens hund, men det ser ut til at jeg kan kommandere og stresse Caroline litt :)

Vet du tilfeldigvis om jeg har sagt ja til hotell og dommermiddag, eller om jeg har sagt at jeg foretrekker å bo hjemme og kjøre fram og tilbake? Bare så jeg vet hvor jeg skal være når :(

Hurra for uventede penger når jeg i går fikk uventede regninger :):P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjekke PM*

Visst søren skal jeg det. Det har jeg helt glemt, kan ikke huske å ha blitt spurt om det, men sånn går det når en har demensen... Håper bare ikke det er flere utstillinger jeg har sagt ja til uten å notere i boka mi... :)

Ja, men da kan jeg ikke stille noens hund, men det ser ut til at jeg kan kommandere og stresse Caroline litt :)

Vet du tilfeldigvis om jeg har sagt ja til hotell og dommermiddag, eller om jeg har sagt at jeg foretrekker å bo hjemme og kjøre fram og tilbake? Bare så jeg vet hvor jeg skal være når :(

Hurra for uventede penger når jeg i går fikk uventede regninger :):P:)

*Fnis* Ja, du skal bo på hotell og spise dommermiddag. Du syntes nemligen det hørtes lurt ut :)

Også har vi endret litt, så du skal få fulgt med i bernerringen mens du jobber :D

Også var det du som spurte btw... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sjekke PM*

Ja, men da kan jeg ikke stille noens hund, men det ser ut til at jeg kan kommandere og stresse Caroline litt :(

Vet du tilfeldigvis om jeg har sagt ja til hotell og dommermiddag, eller om jeg har sagt at jeg foretrekker å bo hjemme og kjøre fram og tilbake? Bare så jeg vet hvor jeg skal være når :)

Hurra for uventede penger når jeg i går fikk uventede regninger :):):)

Så mye for å tro at den dama alltid har full kontroll :D

Hele 8 voksne briarder og 3 valper - det var da voldsomt? I fjor var vi to liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Ja, du skal bo på hotell og spise dommermiddag. Du syntes nemligen det hørtes lurt ut :)

Også har vi endret litt, så du skal få fulgt med i bernerringen mens du jobber :)

Også var det du som spurte btw... he he.

Yodel, du er supersøt! :):):(

Har JEG spurt? :D

Men, jeg er sykemeldt og fri og frank, jeg, så det er heldigvis ikke noe stress :(

Vet du om jeg kan ha hund på hotellrommet?

Så mye for å tro at den dama alltid har full kontroll :P

Er det ikke litt sånn ut med sånn Geir Nordenstamm-greier, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodel, du er supersøt! :):):D

Har JEG spurt? :)

Men, jeg er sykemeldt og fri og frank, jeg, så det er heldigvis ikke noe stress :)

Vet du om jeg kan ha hund på hotellrommet?

Du spurte i forbindelse med forrige utst. i Leto- da det ble litt kluss og fram og tilbake.

Men ja- X'en kan også være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spurte i forbindelse med forrige utst. i Leto- da det ble litt kluss og fram og tilbake.

Men ja- X'en kan også være med :wub:

Supert! Da kan hun få dra seg i senga hele dagen, også kan vi tjuvtrene litt LP i hall med ring når jeg er ferdig å jobbe :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stille Balrog? Da ses vi jo der da :)

16 voksne dsg og 4 valper. Ophelia stilles for første gang i 4-6 mnd, blir veldig spennende :whistle:

Ja men han er dagen etter gårdshundene? Men jeg er der begge dager jeg :) Stiller Mayla på onsdagen! Tror nok Balrog blir med for sosialiseringens skyld da :wub: Lykke til med Ophelia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er det hele 11 basenjier- hvorav 5 Kingwana'er- så da tror jeg jaggu vi skal prøve oss på oppdrettergruppe også. 2 røde + 2 sorte må jo bli stilig?

Anette- Kasko skal få være med i oppdrettergruppe også han! Om han synes det er OK vel og merke. Skal ikke presse fyren heller. Men med godbiter går nok det meste :wub:

Skal ordne ordentlige kjøttbullar jeg tenker jeg :)

Yep - hvis han syns det er greit så er det bare å stille så mye du vil. :) Men er han veps, så kan han godt få sitte i et bur og vepse der. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men han er dagen etter gårdshundene? Men jeg er der begge dager jeg :aww: Stiller Mayla på onsdagen! Tror nok Balrog blir med for sosialiseringens skyld da :icon_confused: Lykke til med Ophelia!

Ja, stemmer det. Men vi ses nok uansett hvis du er der og stiller Mayla :aww: Lykke til med begge du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå, jeg og Peggy er ihvertfall der fra tirsdag til torsdag, hvis noen kanskje vil kosemose litt. Mest kosing, og ikke så mye mosing, kanskje? Jeg skal skrive, da. Men er ihvertfall tilgjengelig før jeg begynner, og etter at jeg er ferdig. :aww:

Jeg kan veldig passe Peggy :icon_confused: når Gross er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...