Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelske aussieoppdrettere??

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet
Ja da' date=' selvfølgelig er jeg og Calina store stygge ulver. Hvorfor begynner du å klage på oss? Kan du ikke bare si "javel, da vet vel Benedicte hva hun driver med. Import er sikkert kjempelurt!" i stedet for å spore helt av. Du er tom for argumenter, det er det du er![/quote']

nei, jeg kan fortsette å argumentere, men da kan du heller spørre meg på msn eller over pm, for når Calina og du rotter dere sammen er det ikke hyggelig å si sin mening. er ikke nødvendig å skrive med store bokstaver heller. Og uansett hva Benedicte velger ønsker jeg henne lykke til, og jeg ønsker henne virkelig alt det beste. Men jeg er en person som sier min mening. Men nå er du i det dårlige hjørnet, så send heller pm så svarer jeg iløped av idag eller imorgen.og jeg SVARER. er ikke tom for argumenter.

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg skriver slik jeg snakker, og når jeg snakker, legger jeg VEKT på enkelte ting. Det er for å få FREM et poeng...u see..?? Det ekke fordi jeg tror du ser dårlig...

Skrevet

Vet du hva Astrid.. Du skal ikke få æren av å hisse meg opp. Denne "stakkars meg, dere rotter dere sammen"-holdningen funker ikke i lengden. Jeg har sagt hva jeg mener, og i motsetning til deg så gidder jeg ikke å repetere de mer. Dette blir rett og slett for dumt.

Jeg ønsker herved Benedicte lykke til med aussie-import!

Skrevet

Det er ingen som rotter seg sammen. Du må gjerne si din mening - det er derfor vi er her. Men du har det med å gjenta deg...-dvs si det samme om igjen og om igjen..-det går an å si at man tar feil.. :wink:

Skrevet
huff.. jeg sitter her og flirer jeg..

MAsse lykke til benedickte er det noen jeg tror kan takle det så må det være deg:)

CALINA: skal du ha en til?!?!?!?!?!

FÅR JEG ODIN DA?????

hihih...hvor har du fått det fra at jeg skal ha en til...? hehe...-det skal jeg jo..men ikke på lenge ennå! :wink:

Og gi bort mongobarnet mitt? Erru gæærn eller ?? :) :roll:

2.50 og en bugg har jeg jo sagt... :roll: :wink:

Skrevet

Alt i alt kan jeg bare si at dette skal jeg være veldig nøye med, og jeg får støtte fra oppdrettere, foreldre og folk i klubben :)

Tusen takk til dere som ønsker meg lykke til, og hvis jeg sitter fast eller lurer på noe lover jeg at jeg skal skrike ut :D

Skrevet

Det er bra...tror ikke det vil være noe problem jeg...bra med noe nytt her, for syns nesten alle aussier i norge er i slekt med hverandre på noe vis.

Skrevet

hihih...hvor har du fått det fra at jeg skal ha en til...? hehe...-det skal jeg jo..men ikke på lenge ennå! :wink:

Og gi bort mongobarnet mitt? Erru gæærn eller ?? :) :roll:

2.50 og en bugg har jeg jo sagt... :roll: :wink:

bare kom med ham.. jeg har både 2,50 og bugg jeg:) hihi..

er det en sånn dere tai du skal ha da?

Skrevet
vi kan jo byttelåne en uke eller to:)

:) du syns du ser meg med dine små..?? Jeg hadde ikke turd å sette dem ned på bakken jeg..av frykt for at noe skulle skje med gullene!

(selv om jeg veeet de er tøff som få..)

Men på den annen side...så hadde det vært deilig med en ukes ferie..hihih...hvile av muskler b.l.a... :roll:

Skrevet
Alt i alt kan jeg bare si at dette skal jeg være veldig nøye med, og jeg får støtte fra oppdrettere, foreldre og folk i klubben :)  

Tusen takk til dere som ønsker meg lykke til, og hvis jeg sitter fast eller lurer på noe lover jeg at jeg skal skrike ut :D

Lykke til Benedicte! :P

Skrevet

og jeg er helt sikker på at du er seriøs, Benedicte. Jeg begynte bare å lure litt siden du sa så mye forskjellig på f.eks vikingskipet. Men gjennom det du har sagt på msn tror jeg det går bra :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...