Gå til innhold
Hundesonen.no

Sukk...


Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

det er jeg helt enig i.. har gjort det og jeg.. og de har snakket til henne om det.. men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt...

kanskje det bare hjelper hvis hu blir biti skikkelig en gang da.. selvom det ærligtalt ikke burde vær løsningen...

vet liksom ikke hvordan man skal få henne t å høre, når ikke foreldrene klarer det heller liksom..

Nei føler jeg blir litt irritert her Toya.... Når foreldrene ikke klarer det.....? Tull og tøys! Det blir for dumt i mine ører. Og at hun kanskje lærer om hun blir bitt skikkelig? Hva skjer med hunden da? Skal en hund måtte late livet fordi en unge skal lære seg å respektere dyr???? Nei vet du hva! Sa må heller foreldrene våkne opp litt... (sorry men det der måtte bare ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager :-o !Man lar da ikke småunger slenge bikkja i bakken! [-X

Jeg blir helt sjokkert!Hva når bikkja forsvarer seg?Uff..... :)

Så til trådstarter:ikke sleng bikkja i bakken!Prat med noen som kan noe om atferd og få de eventuellt til å komme hjem til deg hvis du er usikker.Ikke ta i mot råd over internett fra folk du ikke vet om har peil.Det eneste forumet jeg kunne vurdert å legge ut viktige spørsmål på er canis.no,der er det noen virkelig dyktige folk.Men da bare som et supplement til råd fra folk jeg møter in real life.

Men på Canis vet jeg stort sett hvem jeg bør høre på råd fra og hvem jeg bør ignorere..

Det er fryktelig skummelt å ta imot råd fra ymse folk på et internett forum :wink:

Hehe, skal jeg ta til meg den Loke? jeg har vel gitt div. råd her inne... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner at du er irritert ricco.. jeg bare siterer tanta mi jeg...

det de har sagt til meg når jeg har bedt dem om å få henne til å være mer foriktig meg bikkja...

det er da ett dyr som IKKE skal herjes med av småunger...

jeg har kjefta på lille ungen jeg, når hu prøvde på toya... for toya er en såpass stor hund, og jeg vil ikke måtte ta henne t dyrlegen for å ha biti en unge pga at hun har oppført seg som en dust mot henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hu forsvant ikke bare ut porten... hu løp laaaaaaang **** i vold unna...
men uansett om hun bare løp ut porten eller løp laaangt unna,hvordan visste hun at du tok henne pga nettopp dette? og som wesminster sier,når du roper på hunden,enten det er under trening eller ikke,så er det fortsatt innkallingstrening for hunden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..Ikke ta det personlig :wink: Det gjelder jo meg og!Jeg er ikke kyndig til å gi rd om hva hun skal gjøre med Milo over internett!Jeg har ikke møtt Milo,jeg vet ingenting om hundeholdet eller hva som egentlig skjedde.Men det jeg vet veldig godt er at alle hunder og eiere er forskjellige og folk oppfatter ting forskjellig.Derfor er det farlig!Alle de dyktige ekspertene jeg har pratet med (jeg har vel snart pratet med alle i Norge :roll: )har spurt meg om ca 3000 fordkjellige rare små ting før de har kommet med antydning til råd..Og alle har de spesifisert at det er umulig å gi skikkelige råd før de har observert både meg og min hund over lengre tid.Jeg tok en test på Canis engang og spurte om et spørsmål ang min forrige hund.90% av rådene hadde det vært ødeleggende hvis jeg fulgte.De var helt hårreisende!Det beste rådet jeg fikk var å oppsøke proffe...Hadde Loke begynnt å vise merkelig atferd jeg ikke taklet selv hadde jeg aldri i livet vurdert å spørre noen på et forum og fulgt rådet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slike alvorlige ting som dette er det bra med veiledning fra erfarne folk. (har ikke kommentert dette spørsmålet hennes, siden jeg ikke vet)

Men vanlige ting som dekkenstørrelser, fortyper, turgåing, meninger og div. ser jeg på som ingen problem å ta for seg. Jeg ser også ting mellom nåløyet, og når jeg først spør om litt mer viktige ting tar jeg ikke alt til meg, men tar det som er mest fornuftig. Men her inne er det flere dyktige folk med masse erfaring. Bare det inlegget du skrev, hørtes det ut som om alt bare var svada og tull. Og det er jeg ikke enig i :wink::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Mhm...Men jeg kommer først å frem til å dra til Dyrlegen på Mandagen, for å se om han har vondt, og ikke minst sjekke tann kjøttet..=S

Men skjønner at det ikke er mulig å gi noen råd når dere ikke har sett hverken meg eller Milo...Men jeg skal bare gå en helt vanlig tur med han etterpå..Der vi ikke møter på noen hunder...Bare sleppe han og la han springe...Ikke noen trening i dag nei...

Men selfølgelig, legger opp en plan selv. Har noen sagt til meg at jeg skulle ha gjort det etter at jeg har gjort det, og før det, ås har jeg ikke kommet til å fulgt det..Det jeg spurte om var om noen hadde et tips til meg, så jeg kunne kanskje stole litt mer på han..Var litt skeptisk til hunden i går..Men nå er vi venner igjen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Bare det inlegget du skrev, hørtes det ut som om alt bare var svada og tull. Og det er jeg ikke enig i :wink::)

nei ,for all del!Mange flinke folk her inne og..Men det er umulig å gi skikkelige råd på sånt!Og det er veldig vanskelig for mottaker å sile ut rådene hvis hun ikke har en slags fasit i bakhodet på forhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm...Men jeg kommer først å frem til å dra til Dyrlegen på Mandagen, for å se om han har vondt, og ikke minst sjekke tann kjøttet..=S

Men skjønner at det ikke er mulig å gi noen råd når dere ikke har sett hverken meg eller Milo...Men jeg skal bare gå en helt vanlig tur med han etterpå..Der vi ikke møter på noen hunder...Bare sleppe han og la han springe...Ikke noen trening i dag nei...

Men selfølgelig, legger opp en plan selv. Har noen sagt til meg at jeg skulle ha gjort det etter at jeg har gjort det, og før det, ås har jeg ikke kommet til å fulgt det..Det jeg spurte om var om noen hadde et tips til meg, så jeg kunne kanskje stole litt mer på han..Var litt skeptisk til hunden i går..Men nå er vi venner igjen.... :)

Godt det går bedre da :D Mange hunder er litt grinete når de er syke eller har vondt,så det kan jo hende dyrlegen finner noe oppklarende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...