Gå til innhold
Hundesonen.no

Å sende hund alene i fly

Carina

Recommended Posts

Skrevet

Fikk svar på mail nå, kan jo legge det inn her i tilfelle andre skulle lure på det samme. Trust skal altså ha 4881,81 kroner for en varikasse som er 90 lang, 60 bred og 70 cm høy, fra Oslo til Evenes... Blir med andre ord billigere å reise opp med hunden selv..

Skrevet

Det var da en helt vanvittig pris med tanke på at det koster under 400 kr å ha med hund når man reiser selv...

Trodde man kunne sende hund til samme pris uavhengig av om man reiste selv...

Men har aldri sjekka det da det ikke har vært aktuelt.

Skrevet

Det er billigere med alle selskapene å reise opp sammen med hunden, og deretter hjem igjen, enn å sende hunden for seg selv! :wub:

(Tror det gjelder alle selskapene, hvertfall de aller fleste!)

Skrevet

Wow, for en pris!

Vi betalte foroevrig rundt 2500 kr for aa faa sendt hund fra Aberdeen til Bergen med SAS Cargo.

Helt vilt at det skal koste så mye (i Norge)!:wub:

Jeg fikk hund tilsendt fra Amsterdam til Bergen, og det kostet også rundt 2500,-

Skrevet

Helt vilt at det skal koste så mye (i Norge)!:whistle:

Jeg fikk hund tilsendt fra Amsterdam til Bergen, og det kostet også rundt 2500,-

Og jeg fikk sendt hund fra Finland til Los Angeles til rundt 4000 kroner :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...