Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 30. og 31. oktober


Sasha&Kiara

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Hvis du vaser rundt berner ringen finner du meg også,jeg har kronisk munndiare og biter sjelden :lol:

Bare et dumt spørsmål til, når jeg ser på ring 5 søndagen så står det 15 valper kl 09:00. også 09:30 skal det gå 41 bernere.. og 10:30 starter neste rase. Rekker man så himla mange hunder så fort? :getlost: Det låt bare ut som veldig kort tid:P da er jo dere ferdig før jeg knapt rekker å stille Amiga :)

Jeg føler meg litt lost jeg, når jeg ser på sånn påmeldingsgreie :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg komemr garantert på søndag. Lørdagen "må" jeg egentlig opp også da besøket mitt skal og jeg burde ringtrene litt. (Bare håper jeg har fått vasket ut av gamle huset til den tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et dumt spørsmål til, når jeg ser på ring 5 søndagen så står det 15 valper kl 09:00. også 09:30 skal det gå 41 bernere.. og 10:30 starter neste rase. Rekker man så himla mange hunder så fort? :getlost: Det låt bare ut som veldig kort tid:P da er jo dere ferdig før jeg knapt rekker å stille Amiga :heart:

Jeg føler meg litt lost jeg, når jeg ser på sånn påmeldingsgreie :lol:

Tidene i et slikt tidsskjema er veiledende - vanligvis regner en cirka 15-20 hunder i timen, tre minutter per hund pluss konkurransene.

Men om det plutselig er en litt kjappere dommer eller mange som ikke møter, setter de opp et tettere skjema for å unngå dødtid - slik at de har LOV til å starte med voksne bernere 0930, men realistisk sett vil 15 valper ta minst tre kvarter. Men plutselig løper alle avgårde pissredde og dommer gir alle null, og da kan de voksne starte halv :)

Ved ringen vil det også være et tidsskjema, det vil være mer detaljert og presist - men er fremdeles bare veiledende. Selv om det står på tidsskjemaet ved ringen at cardigan skal inn i ringen 1045, og rasen er kalt inn til 1030 i tidsskjemaet som kom på mail, har de altså lov til å starte med rasen 1030 - og du må være klar da. Men en ser jo også om dommer bruker lang tid og om det blir forsinkelser.

Så - vær semiklar, følg med i ringen hvordan det ligger an, men regn med forsinkelser. Og får du panikk, vinker du febrilsk til ringsekretær, de fleste er snille og flinke og hjelper deg så godt de kan.

Det er egentlig bare hunden som er først i ringen som er sikker på å starte til tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vær klar :getlost: på nkk trondheim kom jeg midt i bhk, fordi jeg trodde oppslaget ved ringen var tidskjemaet, og ikke bare veiledene. Burde stå at det bare er veiledende synes jeg, greit nok at man skal sette seg inn i regler og sånn, men man kan jo ikke ha oversikt over alt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vær klar :heart: på nkk trondheim kom jeg midt i bhk, fordi jeg trodde oppslaget ved ringen var tidskjemaet, og ikke bare veiledene. Burde stå at det bare er veiledende synes jeg, greit nok at man skal sette seg inn i regler og sånn, men man kan jo ikke ha oversikt over alt. :/

På de standard tidsskjemaene står det at tidene er veiledende. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å dra oppover på søndag, men trenger i så fall skyss fra Oslo S/Lillestrøm/Kløfta. Anyone som vil ha selskap i bilen opp og litt bistand rundt ringen, kanskje...? :getlost:

Tja, jeg og Lill passerer på vei oppover (vi skal være der til 9), og har baksetene ledig om du vil. Vi kjører litt før halv syv fra vestfold, og det tar 2 timer og 12 min å kjøre :heart:

Jeg vet litt bedre hvordan det går å kjøre etter lørdagen, ev kan jeg dumpe Lill av og kjøre og plukke opp deg eller noe rart :lol: men jeg har plass! :)

ps: hvor mye koster parkering? *må ta ut penger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg og Lill passerer på vei oppover (vi skal være der til 9), og har baksetene ledig om du vil. Vi kjører litt før halv syv fra vestfold, og det tar 2 timer og 12 min å kjøre :P

Jeg vet litt bedre hvordan det går å kjøre etter lørdagen, ev kan jeg dumpe Lill av og kjøre og plukke opp deg eller noe rart :P men jeg har plass! :P

ps: hvor mye koster parkering? *må ta ut penger*

Juhu! Sender deg en PM. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner nervene og melde seg her!

Dro fra Flåbygd til Stovner tidligere idag, for og korte ned litt på reiseveien om morran.

Pakka ned børster, kammer, sprayer, sakser i alle former og farger til Maja... Men tror dere jeg klarte og huske min egen toalettmappe? :( neeeeida..

Grugleder meg!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner nervene og melde seg her!

Dro fra Flåbygd til Stovner tidligere idag, for og korte ned litt på reiseveien om morran.

Pakka ned børster, kammer, sprayer, sakser i alle former og farger til Maja... Men tror dere jeg klarte og huske min egen toalettmappe? :P neeeeida..

Grugleder meg!:P

haha :P

her gjør vi det motsatt, labbis kommer sørover så vi har litt ekstra reisevei :(

Jeg har lagt fram vaksinasjonskort (trenger jeg det?) og printet ut påmeldingsskjemaene. Er glad hunden min ikke trenger overdreven pelsstell men vistnok trengte jeg noe fett fordi buksene hennes var litt vel fluffy.... "okay" "aner ikke" :P

vi sees på lørdagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :P

her gjør vi det motsatt, labbis kommer sørover så vi har litt ekstra reisevei :(

Jeg har lagt fram vaksinasjonskort (trenger jeg det?) og printet ut påmeldingsskjemaene. Er glad hunden min ikke trenger overdreven pelsstell men vistnok trengte jeg noe fett fordi buksene hennes var litt vel fluffy.... "okay" "aner ikke" :P

vi sees på lørdagen :P

Ja, ta med vaksinasjonskortene, det står i utstillingsreglene at hunden skal ha de og de vaksinene, og noen arrangører sjekker alle hundene - mens noen bare tar stikkontroller, og noen sjekker ingenting. Men ha det lett tilgjengelig i lomma når du går inn med hunden første gang, så slipper du å lage propp i køen :P

Påmeldingsskjema trenger du ikke, men du mente kanskje startnummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, sent svar.... Men joda, bedømmes kl. 9 så det er bare å starte tidlig! :aww:

Kjør pent, det er usedvanlig glatt om morgnen nå!

Yapp, har vinterdekk, kjører pent og kjører i 6 tiden *yuck* kan ikke utstillinger BEGYNNE Tolv? når jeg blir president... da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg og Lill passerer på vei oppover (vi skal være der til 9), og har baksetene ledig om du vil. Vi kjører litt før halv syv fra vestfold, og det tar 2 timer og 12 min å kjøre :hmm:

Jeg vet litt bedre hvordan det går å kjøre etter lørdagen, ev kan jeg dumpe Lill av og kjøre og plukke opp deg eller noe rart :lol: men jeg har plass! :lol:

ps: hvor mye koster parkering? *må ta ut penger*

Vi skal være der til før ni :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være der til før ni :hmm:

Jeg skal stå opp halv seks kjære deg, så kjører vi fra deg litt over 6, plukker opp sandra og er der i gooooooood tid! :aww:

får jo en testkjøring imorgen med labbis, samt forøvrig hva er kjappest? bispeveien til holmestrand eller tilbake til e18 ? hmm... min mor og jeg er splittet i mening :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal stå opp halv seks kjære deg, så kjører vi fra deg litt over 6, plukker opp sandra og er der i gooooooood tid! :hmm:

får jo en testkjøring imorgen med labbis, samt forøvrig hva er kjappest? bispeveien til holmestrand eller tilbake til e18 ? hmm... min mor og jeg er splittet i mening :lol:

Jeg vet ikke egentlig... De som bor i horten sier det er raskest over der, kjøre bispeveien mot horten og ut e18 der- Men jeg har aldri tenkt på det før siden jeg (enda) ikke kjører bil :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke egentlig... De som bor i horten sier det er raskest over der, kjøre bispeveien mot horten og ut e18 der- Men jeg har aldri tenkt på det før siden jeg (enda) ikke kjører bil :aww:

Jeg nekter å ta over til Horten for det er den mest svingette og grusomme veien jeg vet om. det blir isåfall til Hillestad, jeg ville tro tilbake eller fram var like langt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et godt tips ang. kjøring i morgen tidlig er å velg så store veier som mulig! Med alt dette regnet, også kanskje minusgrader på natten både kan og vil det bli superglatt mange steder.

Sørg for bra vinterdekk på bilen, og kjør forsiktig!

Hund nr 1 (av 3) er nå børstet.

Elmer (beardishann - stiller i AK i morgen) er den ferdigbørstede, men må nå bades. Penny (beardisvalp 5 mnd) har ikke noen floker, men må definitivt bades og "fluffes" til i morgen.

Moxy (5 mnd boston terrier) må klippe klør og værhår + overgangene mellom den brindle og den hvite pelsen.

Bilen skal pakkes, også Rimi skal besøkes for å få med litt brus og kanskje noe å spise på..

Og regnet "høljer" ned, trist, trist og trist å bare tenke på bading av hund...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror et godt tips ang. kjøring i morgen tidlig er å velg så store veier som mulig! Med alt dette regnet, også kanskje minusgrader på natten både kan og vil det bli superglatt mange steder.

Sørg for bra vinterdekk på bilen, og kjør forsiktig!

Hund nr 1 (av 3) er nå børstet.

Elmer (beardishann - stiller i AK i morgen) er den ferdigbørstede, men må nå bades. Penny (beardisvalp 5 mnd) har ikke noen floker, men må definitivt bades og "fluffes" til i morgen.

Moxy (5 mnd boston terrier) må klippe klør og værhår + overgangene mellom den brindle og den hvite pelsen.

Bilen skal pakkes, også Rimi skal besøkes for å få med litt brus og kanskje noe å spise på..

Og regnet "høljer" ned, trist, trist og trist å bare tenke på bading av hund...

Susanne

Litt OT, men hvordan gjør du det og hvorfor?? klarere skille? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat armagnac..

Er ikke helt stikker selv, men jeg får det fortalt at jeg skal også ser jeg det på bilder at det er gjort på sånne kjente og vinnende hunder..

Jo, det er klart for å få et renere skille, rettere liksom.. Prøvde når hun var litt yngre, men det så ikke spesielt pent ut. Så det er nok noen teknikk involvert her også ( :aww: )

JEG som, i min enfold, tenkte at enhver tulling skulle greie pelsstellet på en boston, liksom... HA HA HA

Neida, antar det ikke er det viktigste på hunden - og det er jo ikke sikkert at dommeren engang vet at det (skal?) gjøres.. Så jeg er litt forsiktig og prøver meg fram, jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...