Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette?


ipadda

Recommended Posts

Hmm.. så rart ut.. Rar form for livmorbetennelse? Svulst i et eller annet? Aner ikke.. :)

Ja, det var virkelig rart :frantics: Det er livmorbetennelse ja. I en meget rar form..

usj, det så i allefall ikke bra ut..

Tror neppe det er bra heller ;)

Livmor med valper?

Det er en livmor ja, men ikke med valper. Den var full av puss, og cyster.

Oh, kul gjettelek!

Tror ikke jeg skal proeve meg da. De livmorene med valper jeg har sett har vaert mer som en avlang tykk poelse. Ikke en slik ball som det. Er det en gaardshund paa bordet eller?

Det er en gårdshund ja. Nei, livmor med valper er VELDIG annerledes.

Livmor full av betennelse!

Juksemaker, du vet det du! :whistle:

Det er den ene fôrtispen vår som vi har slitt med at ikke har blitt drektig. Hun har antagelig en hotmonforstyrrelse som gjør at livmorveggen har utvidet seg etter hver løpetid. Det rare i denne saken er at de to gangene vi har prøvd å parre henne så har hun hatt alle symptomer på å være drektig, å på ultralyd har vi sett små bobler vi antok var rester etter absorberte foster. Det viste seg derimot når vi fikk tømt livmoren for puss etter operasjonen at det ikke var rester etter valper vi har sett, men en hel haug med små cyster. Så nå krysser vi fingrer for at det ikke er det, men heller slimhinnene som har gått bananas å latt ting å tang gro vilt å hemningsløst der inni.

Det var veldig fasinerende å få være med på operasjonen, å langt mindre ubehagelig en jeg først antok det skulle være. Jeg kjente det faktisk ikke en plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man lærer på sonen. :frantics: Har aldri vært med på verken det ene eller det andre, så da lærte man noe nytt i dag også. :whistle:

Ja, tenkte det kunne vært gøy å dele med sonen siden det tross alt er en uvanlig form for livmorbetennelse. Jeg er slem nok til å synes det er litt spennende.

Her er et bilde som viser hvor stor livmoren egentlig var.

IMG_0309.JPG

Hunden ble også veid før og etter oprasjon, med et halvt kilo i forskjell, så den livmoren har nok vært tung å bære på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars hund :frantics: God bedring!

Ja :-( Men tror faktisk ikke hunden har hatt det så veldig vondt. Hun har periodevis vært litt mer slapp en vanlig, ellers har hun vært seg selv ;)

Blir litt fasinert jeg. ;)

Men livmoren ble fjernet?

Ja, jeg og :whistle:

Ja, livmoren ble fjernet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...