Gå til innhold
Hundesonen.no

Hærsjens ^*`¤"#¤! kennelhoste!!

Mud

Recommended Posts

Loke har som sagt fått kennelhoste etter vikingskipet..Ikke bare har han fått kennelhoste men det har allerede utviklet seg til bronkitt i venstre lunge.(i tillegg hadde han fulle analkjertler som Cecilie måtte tømme ,,men den episoden ser Loke helst at vi ikke snakker mer om :oops: )

Jeg så for meg at vi nok måtte droppe fellestreningen denne uken,men at vi kunne begynne så smått neste uke.kanskje 2 uker til han er seg selv igjenn og kan begynne å trene med andre hunder fikk jeg høre.. :roll:

Men dengang ei..I følge doktor dyregod er The Mother Of All Kennelhoster ute å går og jeg må regne med opptil en hel måned uten lengre turer enn maks 5 min.Han må overhodet ikke bli andpusten så han får ikke leke inne heller.Eller på noen måte bli opphisset(Han er en belger!Han er født opphisset!) Å være i nærheten av andre hunder kan vi bare glemme så lenge det er antydning til hosting,det er så smittsomt at Loke måtte inn på katterommet,Cecilie måtte skifte før og etter Loke og vi måtte løpe i mellom venteværelset :D Han har også sterkt nedsatt imunnforsvar så jeg bør ikke klappe andre hunder rett før jeg drar hjem.

Så nå sitter vi her da:en allerede frustrert matmor og et høy energisk belgerkrapyl med AD/HD som skal tusle rundt på 80m2 sammen på ubestemt tid uten antydning til vold..Godt vi har mange lydighetsøvelser å trene på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar lille Loke da! :D Han må jo bli bra igjen sånn at han og Likka får herja mer sammen! :D

Likka er like frisk, enda villere enn vanlig faktisk, hun raste ut i skogen søndag kveld i stummende mørke etter rådyr. Hey! Kanskje Loke har smittet henne med sitt energinivå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? :-o

Jeg synes jo litt mer synd på meg selv jeg da... :oops: :wink:

Han er like blid han!Om et par dager er han sikkert like aktiv som før og..Bare nå innendørs :roll:

Egoistisk matmor jeg visst :oops: :D

LBL:De må helt klart få rase fra seg de to.De fant virkelig tonen :D

Helt samme humor :wink: Jeg får hviske inn i øret hans at han får leke med Likka når han blir frisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Loke:( Jeg dro Lassie rundt i hele hallen i 2 dager' date=' og klappet Loke for så å klappe Lassie rett etterpå, men han ser heldigvis like frisk ut for det:)[/quote']

Loke klappet deg mener du vel :oops: :wink: Veeeldig glad i mennesker må vite :D

Jeg tror kanskje Loke var litt mer utsatt fordi han ikke har vært noe særlig på sånne steder før.Det blir jo litt som når barna begynner i barnehagen,da drøsser det på med sykdommer til imunnforsvaret blir styrket.Likka klina jo med Loke over lengre tid og hun er også like frisk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia fikk kennelhoste nå i oktober og ble skikkelig dårlig. kastet opp slim og blod i tre dager og tok ikke til seg verken vått eller tørt av egen maskin på 5 dager...ikke lett å stå me plastsprøyte å sprøyte inn vann på en så stor hund som vanligvis drikker ganske mange liter i løpet av en dag...men da vi sluttet med antibiotika og slimoppløsende tabletter ble hun mye bedre :D det tok noen uker før hun kom tilbake til sitt gamle gode vesen, men nå er hun helt fin igjen :D jeg krysser fingrene for Loke og håper han fort blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? :-o

Jeg synes jo litt mer synd på meg selv jeg da... :oops: :wink:

Han er like blid han!Om et par dager er han sikkert like aktiv som før og..Bare nå innendørs :roll:

Egoistisk matmor jeg visst :oops: ;)

LBL:De må helt klart få rase fra seg de to.De fant virkelig tonen :D

Helt samme humor :wink: Jeg får hviske inn i øret hans at han får leke med Likka når han blir frisk :D

:P Du trodde du ville få medlidenhet du!! :D Det er Loke vi synes synd på! :P

Forresten så kasta både Bris og Luna opp i går, det var sånn det begynte i fjor også, selv om vetrinæren påstod bestemt at det ikke hadde noe med kennelhoste og gjøre, så mener jeg helt sikkert at det var det de hadde (de harket også, sov og var slitne og spydde). (Er ikke sta jeg vel?! :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kasta både Bris og Luna opp i går, det var sånn det begynte i fjor også, selv om vetrinæren påstod bestemt at det ikke hadde noe med kennelhoste og gjøre, så mener jeg helt sikkert at det var det de hadde (de harket også, sov og var slitne og spydde). (Er ikke sta jeg vel?! :oops

Oi! :-o

De har vel ikke liggi i boksen rett etter Mors Lille Loke?Eller kanskje Likka har dratt med seg noe?Jeg er faktisk ikke så sikker på at han ikke fikk smitten allerede i kongsberg forrige søndag.Men at det ikke brøyt ut før etter Vikingskipet.Men det virker som vetten mente han ble smittet Lørdag så... :?

Håper ikke Luna og Bris får det og...I såfall kommer jeg ikke til å synes noe synd på deg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...