Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur


Crush

Recommended Posts

Tenkte å ta xl i såfall ja :wub: Er du fornøyd med ditt? Jeg tenker litt på at herkules sitt antaglig er tryggere mtp vegger istedet for sprinkler på sidene? Æsj, vanskelig altså. Hva er det kjell rune har? Låsemekanismen på hans er litt fucka synes jeg :)

Jeg tror mitt heter XL, for det er vel et som heter XXL? Er ganske sikker på at Kjell Rune sitt også er XL :) I de nyeste burene så er det hel skillevegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide jeg få presentert løsningen vår da. Ett small og ett large ArtFex hundebur. Det var de eneste vi fikk i passe str ved siden av hverandre i bilen, uten å få det spesiallaget. Burene er relativt lette (large ca. 18 kg, small 7-8?), og veldig solide.

P1000922.JPG

P1000920.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke hatt sånn åpning (topphengslet) på burene - da mine hunder lett kan være veldig "tytete". Det er klart enklere å stoppe dem med sidehengslet dør, liksom.

I tillegg - når/hvis den fine patenten som holder burdøren åpen ikke virker lengre må man holde døren med èn hånd, og fange hund med den andre...

Ang. nødutgang bak.

På Hamarutst. hadde jeg en av mine i et bur bakerst i Hiacen. Bakdøren ble smelt igjen, og et bånd ble kilt fast i selve låsen. Det var IKKE mulig få åpnet døren utenfra, og det å prøve å krype inne i bilen var effektivt stoppet av de digre burene som sto i veien.

HELDIGVIS var det bakerste buret sånt som man kan slå sammen, så med litt lirking og luring greide jeg å "benne" opp siden på buret. Så måtte jeg DRA ut beardisen som satt inni buret - over/ved siden av det dobbeltburet som står med dørene mot sidedøren av bilen.

Okey, det funket jo - men hadde det vært et Kela/Herkules, etc. bur - hadde bakruten måtte ofres, og vi måtte kjørt hjem fra utst. med åpen rute... For ikke å snakke om alle glasskår inni og utenfor bilen..

Og det ville nok ikke vært bare-bare å få hunden ut av buret og hoppe ut gjennom bakruta heller.. tror jeg..

Så tja.. Nødutgang eller brekkjern - i tilfelle bakdøren blir skadet eller går i vranglås så den ikke kan åpnes ?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinkelsliper tar nok både herkules og variocage om uhellet er ute. Heldigvis sjeldent man får bruk for det. Selv synes jeg dørene på disse burene er mindre i veien enn "sidedører", men det er nok en smakssak. Kommer nok an på hunden også. Min må sitte før de slipper ut, og er greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...