Gå til innhold
Hundesonen.no

Kraftfullt navn til en hannhund


Baby

Recommended Posts

Skrevet

Angus!

Skulle jeg hatt en mørk staffe hanne skulle den definitivt hett Angus, oppkalt etter den skotske kjøttferasen Aberdeen Angus:

Angus.jpgstaffordshire%20bull%20ter_00312503800911.jpg

Tipper du skjønner du hvorfor? :icon_confused:

Skrevet

Ligner skikkelig :icon_confused:

Ikke for å være slem, men synes også noen staffer minner litt om minigriser og :)

Hahaha - jeg også! Min går (bla) under tilnavnet nettopp "Grisen".

Prøver å lære familien å ikke bruke navnet når man snakker OM hun, så da blir det stort sett "dyret" eller "grisen" :)

Faktisk tok jeg feil en gang.. :icon_redface:

Vi var på et hundearrangement, jeg skulle opptre og var litt stressa, så jeg fikk en bekjent til å holde hunden mens jeg skiftet. Vi skal snart på scenen, og når jeg kommer smått joggende tilbake ser jeg en ukjent et stykke unna som (tilsynelatende) er ute å lufter min hund, og rekker å tenke "Hvem er i all verden er det som har hunden min nå??" før jeg ser at det slettes ikke er noen hund, men en svart minigris ... *host, host* :no:

Skrevet

Hahaha - jeg også! Min går (bla) under tilnavnet nettopp "Grisen".

Prøver å lære familien å ikke bruke navnet når man snakker OM hun, så da blir det stort sett "dyret" eller "grisen" :)

*puste lettet ut* :icon_confused: trodde jeg skulle få staffefolket på nakken nå :icon_redface:

Faktisk tok jeg feil en gang.. :)

Vi var på et hundearrangement, jeg skulle opptre og var litt stressa, så jeg fikk en bekjent til å holde hunden mens jeg skiftet. Vi skal snart på scenen, og når jeg kommer smått joggende tilbake ser jeg en ukjent et stykke unna som (tilsynelatende) er ute å lufter min hund, og rekker å tenke "Hvem er i all verden er det som har hunden min nå??" før jeg ser at det slettes ikke er noen hund, men en svart minigris ... *host, host* :no:

:):D fantastisk! :)

Skrevet

Har en som er svart og en brindle, en fra Metal staff og en fra Canestella :icon_confused: Kullet til volbull ser veldig lovende ut!

Ja, de har jo to kull nå. Jeg skal ha fra det eldste og en venninne fra det yngste. Var å hilste på valpene forrige helg, og de er jo sååå hærlige da. :)

Hahaha - jeg også! Min går (bla) under tilnavnet nettopp "Grisen".

Prøver å lære familien å ikke bruke navnet når man snakker OM hun, så da blir det stort sett "dyret" eller "grisen" :)

Faktisk tok jeg feil en gang.. :)

Vi var på et hundearrangement, jeg skulle opptre og var litt stressa, så jeg fikk en bekjent til å holde hunden mens jeg skiftet. Vi skal snart på scenen, og når jeg kommer smått joggende tilbake ser jeg en ukjent et stykke unna som (tilsynelatende) er ute å lufter min hund, og rekker å tenke "Hvem er i all verden er det som har hunden min nå??" før jeg ser at det slettes ikke er noen hund, men en svart minigris ... *host, host* :icon_redface:

Haha, så morsomt. :D

Det blir nok Balder da, selv om han ikke var en så kraftfull gud, så er det det jeg liker best. Og selv om det er et såpass vanlig navn så fant jeg ikke noe sjeldnere jeg liker like godt, så da ble det sånn. :no:

Skrevet

*puste lettet ut* :icon_redface: trodde jeg skulle få staffefolket på nakken nå :no:

:) :) fantastisk! :D

Nei, men det kan nok hende du får minigrisfolk på nakken :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...