Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er ny her =)

Cattn

Recommended Posts

Jeg er plutselig blitt medlem her jeg også, etter lenge å ha sett på Synnøve og Astrid bruke all sin ledige tid her inne.. Skal bli spennende å se hvordan dette går :icon_confused:

Har ingen hund selv enda, men det kommer med tiden :lol: ..

Passer Frost (Min bror sin boxer) ganske mye, så hun er "litt" min kan man vel si :D

Skal bli kjekt å bli kjent med nye mennesker og hunder :hmm:

Gleder meg til å komme ordentlig inn i dette. (Og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å bli bitt av basillen jeg også :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :lol::)

Og siden det er veldig obligatorisk, har du bilder av herligheten? (den du passer altså :icon_confused: )

Og ja, veldig lett å bli bitt av basillen :hmm:

Her kommer noen. Tror jeg da, om jeg har klart å gjøre dette riktig :D

Det er litt eldre bilder av hun da, men skal nok legge inn noen nye etterhvert :D

post-6756-1285361381,9771_thumb.jpg

Nydelige Frost

post-6756-1285361332,3987_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tispe :D

Men ja, det skal bli gøy å legge ut litt info og flere bilder etterhvert av hun og det som skjer når jeg passer og slikt =)

Hun, Frost er en liten jente. :hmm:

Heei Cattepus! :lol: Kjekt å "se deg og her inne" :)

*finne lekebilde*

Uuups :icon_confused: Beklager :D Men syntes hun var et sjarmerende vesen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun, Frost er en liten jente. :)

Heei Cattepus! :D Kjekt å "se deg og her inne" :D

*finne lekebilde*

Wee, finally! :D Velkommen til Sonen, Cattn! :D :D Du blir nok bitt av basillen, det skal mye til å ikke bli det når man er litt over middels hundeinteressert, som de fleste her inne er. :D

Elsker bildene av fiiine Frost, hun er så søt! :hmm:

Heii=)

Kjekt å endelig være her inne! :lol: Har vært litt nysgjerring på dette her kjenner jeg. Hihi :icon_confused:

Frost er nydelig ja. Bare trene litt mer med hun so blir hun en kjempe flott og fin hund (litt mer enn hva hun er) =D Meeen, det har kommet seg VELDIG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig flott:) Hvor kommer hun fra? Kanskje kan hun til og med stilles på utstilling om ikke alt for lenge til og med. Ting skjer når det gjelder den hvite boxeren nemlig :P

Tusen takk... Jabibox always an angel heter hun på stamtavlen :( Ja det kan jo være, hadde vært veldig kjekt i allefall :D Og ikke minst spennende.. Trenger endel sosialiserings trening først da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...