Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt fotoprosjekt


MegaMarie

Recommended Posts

Nå har jeg et nytt fotoprosjekt på skolen. Denne gangen har vi helt fritt tema, og jeg ønsker å ta portrettbilder. Jeg tenkte kanskje litt i retningen av fashion bilder med mye gøy sminke og artige klær. Så nå spør jeg dere kreative soniser igjen :lol:

Hvilke klær kan jeg eventuelt bruke, hvor kan bildene bli tatt, hvilken sminke osv? Gjerne kom med bilde eksempler også. Foreløpig har jeg tenkt på å ta et bilde av en jente som står i regnet, klissvåt med rennende sminke midt i Bergen sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fashion eller portrett du vil gjøre da? Det er jo en viss forskjell. Portrettbilder går mer på personen og personlighet, fashion er mer klær, uttrykk og stil. Ettersom hva du har planlagt høres det mer ut som du er rettet mot fashion mtp. sminke i regnet osv (noe som høres utfordrende ut, det krever at du har passende regnvær, utstyr du kan ha med ut og god timing osv). Fashion er nok gjennomførbart det, men du bør ha gode ideer. Begynn å kikke gjennom blader og internett for inspirasjon og lag gjerne utklipp/utskrifter som du kan ta med deg. Begynn å tenke på gode locations og kanskje spesielt poseringer.

Det hjelper ikke om du har en flott modell og ingen ideer til hvordan du vil at det ferdige bildet skal det se ut. Husker det var noe av det jeg syntes var vanskeligst da jeg var lærling, dette med inspirasjon, kreativitet og poseringer. Kanskje litt derfor jeg gir tipset om å finne inspirasjon også, siden jeg vet jeg feilet der :)

Vet ikke hvor kritisk læreren din er eller hva slags bakgrunn h*n har i fotografering, men min var hvertfall opptatt av at jeg brukte lyset i bildet riktig. F. eks at personen i bildet ikke skulle vende seg i "feil" retning slik at h*n fikk hele ansiktet fylt av skygge f. eks.

Prøv også å ta så ferdige bilder som mulig, ikke planlegg sånn at du slomser rundt på fotoshooten og tenker at "jaja jeg kan alltids redigere masse i Photoshop etterpå".

Ehm ja det var litt hvertfall :icon_redface: sikkert enklere å gi noen fler tips om du har litt fler konkrete tanker eller ideer!

Edit: Anbefaler deviantart.com som kilde til å kikke på bilder. Ja, det er mye dårlig der men det er en utømmelig kilde av inspirasjon, bilder og guider. Det er bare å begynne å bla! Hvis du har konto slipper du den irriterende reklamen som av og til hopper opp og du kan surfe så mye du vil. Kan også søke litt mer.

http://browse.deviantart.com/photography/commercial/fashion/

http://browse.deviantart.com/photography/people/

Edit2: Om du har mulighet for å låne utstyr fra skolen, lån en reflektor (stor hvit runding, noen av dem er sølv/gullfarget) og en ekstra blitz. Dette vil gjøre underverker for lyset i bildene dine. Lek litt rundt med det, og få med deg en venn som kan holde reflektoren, for det vil du mest sannsynlig ikke få til alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville googla en del jeg, og prøvd å få litt insprasjon fra internett. kanskje tatt en liten brainstorming på hva du ønsker å få fram i bildene. og om du vil ha fashion/portrett, finn ut om det skal være rocka, romantisk, barokk, eller hvilken stilretning du vil gå etter. også bør det vel være en rød tråd igjennom alle bildene.

skal du ha portrett med mye sminke, så synes jeg selv det er kjempekult med bruk av dristige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...