Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage gobiter selv?


adi85

Recommended Posts

Noen som har tips om godbiter man kan lage selv? Kanskje aller helst som kan tørkes på noe måte, slik at de ikke er så klissete og våte, men tar gjerne i mot tips uansett egentlig. Syns det i lengde fort blir litt små dyrt med gobiter som man kjøper, og nå for tiden går det en del godbiter da hun er valp og vi er inne i en god lærefase :ahappy:

Det er en golden retriver det er snakk om, så hun spiser ALT :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en annen tråd her inne oppdaget jeg denne:

http://www.fagertun.net/?p=2942

Har prøvd en runde, men hadde desverre ikke blod, så det ble med kun vann. Den ble noe tørr. Selv om jeg dekte over brødforma med aluminiumsfolie (var ikke helt tett, riktignok). Neste runde skal jeg bruke blod, har en kg stående klar i fryseren (alt eller minst halvparten av væsken som blod tenker jeg blir bra), og enten steke kortere, eller prøve å rulle deigen i en stor frysepose istedetfor åpen form. Har troa på pølseform i frysepose. Spørsmålet er bare hvor enkelt det er å få til, vi får se. Det var nemlig potensiale å se på den puddingen jeg lagde nå første gangen, nederst i forma var det NESTEN så mykt og gummiaktig som ønsket :innocent: Og hvis man får en litt for bløt konsistens, så er det ikke verre enn at man kan skjære skiver, så staver av skivene, og ettertørke det litt i ovnen før man deler opp fine små terninger.

Oppbevares i fryseren (som skiver eller pinner for lettere å kunne tine små mengder), så tar man ut det man tror man trenger for dagen ved behov, gjerne tine i en tett pose eller plastboks så det ikke tørker for mye undervei. Jeg pleier å dele slike hjemmelagde greier opp i små terninger når det har begynt å tine. Holder nok fint i kjøleskapet et døgn eller to også, om man tar frem for mye.

Av kjøtt brukte jeg forresten vom&hundemat (nr33, da jeg ikke orka tanken på lakselukt under stekinga - holder med den lakselukta jeg må gjennomgå når jeg deler opp nr25 til måltidene hans). Også hadde jeg i en ørliten dæsj hvitløk, siden hunden her synes det gir skikkelig ekstra snadderlukt og -smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten her er tørka laks.

Kjøp billig lakse-koteletter , kokes og brytes i små biter. Legg de på en stekepanne dekt med matpapir.

Tørk i stekeovnen til de er helt tørre. ca 100-150 grader(husker ikke temp jeg bruker) smart å sette en sleiv i døra, mere luft inn og tørkinga går fortere.

Leah kunne sikkert sprunget til månen for disse bitene. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...