Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 11-12.09

Yodel

Recommended Posts

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Er bare nødt........ Sjampinjong??? Hva er det? Champion du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :wub:

Ricco: mange som kaller det sjampinjong (eller sopp) istedet for Champion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sjampinjong en etablert tittel enda altså? :wub:

Forøvrig kan resultatene følges her:

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=10163&UTID=101009

Det var jo litt spennende, da!

Gratulerer med avkommene! ;)

Og så stilig med fortløpende resultater! :) Grattis til Susanne med BIG2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt skryt å komme med ja! :) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel ;) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :wub: (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Aawwwww - grattis!!!

Ok, har aldri hørt det før, og eg har en del års fartstid med utstilling... ;)

...ikke nok fartstid tydeligvis *ler*

Til og med min far bruker den sjargongen og hans eneste befatning med utstilling er at han ser rosettene mine bikkjer får - allikvel rufset han godt på Noah i mai i år når han ble champis og sa med go'stemmen "har du fått sånn sopptittel du også nå"

Jeg har litt skryt å komme med ja! ;) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel :wub: Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :) (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater ;)

Grattis - sånt er gøy!

Ellers var det ett par fine gamlinger som ble gruppeplassert vet jeg - både Moby og ei godt voksen terv-tispe ble plassert i både gruppe og veteran finalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :);)

Vi sier oss egentlig meget fornøyd vi å :P

Selv om det ikke ble mye med tanke på hva andre her har fått :wub:

Men vi fikk nå 1.jk - 2jkk - HP ;)

Og det var med en hund som IKKE gikk idag. ;) Skjønner ikke hva som beit hun, men gå skulle hun IKKE ;)

Jeg var faktisk livredd for en blå der en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vitne til dette og fikk klå på dem begge to ;) Jeg så først Roxy og så med en gang at det var en Kingwanas Basenji, men jeg måtte spørre i tilfelle. Ingen tvil om at hun var fra F-kullet heller :P *Marie føler seg litt kingwanas nerd* ;)

Gratulerer så masse ;) Roxy er nydelig, og fantastisk herlig gemytt på henne. Jeg fikk lyst til å stjele henne jeg ;)

Jeg har litt skryt å komme med ja! ;) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel ;) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :P (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater :)

Gratulerer så mye med knall resultater! Synd det ikke ble plassering i gruppen. Dommeren må ha vært blind for slik skjønnhet! ;)

Med oss gikk det rimelig dårlig. 1 kval og 6 konk :wub: Blondie var utrolig flink i dag, stod som en statue på bordet, hvor hun vanligvis pleier å vugge frem og tilbake og lure på hvem dommeren er for en. Men dommeren fikk ikke slikt med seg. Hun skulle visst vært litt mer feminin i helhetsinntrykket, noe jeg syns virker litt rart å si når Papillon ikke skal ha noe kjønnspreg. Jaja. Vi slår til en annen gang ;)

Gratulerer til alle fornøyd! Og lykke til for de som skal stille i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vitne til dette og fikk klå på dem begge to :) Jeg så først Roxy og så med en gang at det var en Kingwanas Basenji, men jeg måtte spørre i tilfelle. Ingen tvil om at hun var fra F-kullet heller ;) *Marie føler seg litt kingwanas nerd* ;)

Gratulerer så masse :P Roxy er nydelig, og fantastisk herlig gemytt på henne. Jeg fikk lyst til å stjele henne jeg :P

He he :wub:

Men jo, er helt enig. Roxy (og alle andre ;) ) er bare herlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme etter en kjempehyggelig tur.

Gratts til alle som er fornøyde! Og tusen takk for gratulasjonene for Moby's 2. i gruppa. Han ble også BIS.3 veteran - selvsagt kjempemoro det også. I tillegg ble en tispe fra vårt forrige kull beste tispe (eneste tispe med CK), fikk storcertet, og CACIB.

men det var vått, da...

Moby så ut som en våt klut når vi LØP inn i hallen 14.45 - og hadde ca et kvarter på å tørke han før gruppa... TUAEN TAKK Caroline - ikke bare for flott handling av Moby i beste hannhund (som de lett vant!), men også tørkehjelp før gruppefinalen!

DET er konkurrenter å ha rundt seg, det...

Nå er det fred og ro i heimen - til neste helg og debututstillingen til lille Moxy... (wææææææ!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...