Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland 11-12.09


Yodel

Recommended Posts

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Er bare nødt........ Sjampinjong??? Hva er det? Champion du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Gratulerer så mye :wub:

Ricco: mange som kaller det sjampinjong (eller sopp) istedet for Champion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sjampinjong en etablert tittel enda altså? :wub:

Forøvrig kan resultatene følges her:

http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=10163&UTID=101009

Det var jo litt spennende, da!

Gratulerer med avkommene! ;)

Og så stilig med fortløpende resultater! :) Grattis til Susanne med BIG2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt skryt å komme med ja! :) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel ;) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :wub: (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Aawwwww - grattis!!!

Ok, har aldri hørt det før, og eg har en del års fartstid med utstilling... ;)

...ikke nok fartstid tydeligvis *ler*

Til og med min far bruker den sjargongen og hans eneste befatning med utstilling er at han ser rosettene mine bikkjer får - allikvel rufset han godt på Noah i mai i år når han ble champis og sa med go'stemmen "har du fått sånn sopptittel du også nå"

Jeg har litt skryt å komme med ja! ;) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel :wub: Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :) (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater ;)

Grattis - sånt er gøy!

Ellers var det ett par fine gamlinger som ble gruppeplassert vet jeg - både Moby og ei godt voksen terv-tispe ble plassert i både gruppe og veteran finalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle fornøyde :);)

Vi sier oss egentlig meget fornøyd vi å :P

Selv om det ikke ble mye med tanke på hva andre her har fått :wub:

Men vi fikk nå 1.jk - 2jkk - HP ;)

Og det var med en hund som IKKE gikk idag. ;) Skjønner ikke hva som beit hun, men gå skulle hun IKKE ;)

Jeg var faktisk livredd for en blå der en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som har resultater å dele??

Selv sitter jeg hjemme og er sprekkferdig av stolthet!

På sin debut med skarve 9 mnd og 3 dager ble vesle "Roxy" (Kingwanas Foxy Femme Fatale) BIR med cert!

Bim ble også fra oss, nemlig JWW08 Kingwanas Exhausting Federal Xpress, noe som også gjorde han til NY NORSK SJAMPINJONG!

Han er den 3. fra vårt Ekull med championattittel!

2 beste tispe med Cacib var datter av vår hannhund Echo.

Disse var de eneste 3 med CK av basenjiene! Kjempestolt!

Jeg var vitne til dette og fikk klå på dem begge to ;) Jeg så først Roxy og så med en gang at det var en Kingwanas Basenji, men jeg måtte spørre i tilfelle. Ingen tvil om at hun var fra F-kullet heller :P *Marie føler seg litt kingwanas nerd* ;)

Gratulerer så masse ;) Roxy er nydelig, og fantastisk herlig gemytt på henne. Jeg fikk lyst til å stjele henne jeg ;)

Jeg har litt skryt å komme med ja! ;) I dag var det 45 påmeldte shelties for dommer Jan Stääv, Sverige.

Førstemann ut var Sirius, som fikk en fin kritikk og gikk hen og vant juniorklasssen med CK (7 stk). Deretter ble det litt mye flying fram og tilbake, men Silje tok ham inn i BHK i starten, så overtok jeg etter et par runder. Og gleden var stor da vi sto som nr. 3, og de to foran var champions begge to! Storcert bare 9 mnd. gammel ;) Pappa Rebus ble beste hannhund med Cacib, men det var en dag for tidlig til at han kunne bli Int Uch.

Så var det tispene da, jeg skulle ikke inn før i championklassen med Saeta. Det var bare to championtisper, og Saeta trakk det lengste strået idag. Da steg spenningen betraktelig ettersom vi bare manglet det siste cacibet. Vi ble flyttet foran helt i starten av BTK, og der ble vi! Og cacibet fikk hun, så nå kan hun titulere seg som Internasjonal champion :P (Int) Nord Uch NordV-08 SV-09 Andvaka Solaris! Ingen dum tittel det! Hn endte som BIM og Rebus ble BIR. Stilte ham i gruppa, men han ble dessverre ikke plukket ut der, uten at det la noen demper på dagens totale resultater :)

Gratulerer så mye med knall resultater! Synd det ikke ble plassering i gruppen. Dommeren må ha vært blind for slik skjønnhet! ;)

Med oss gikk det rimelig dårlig. 1 kval og 6 konk :wub: Blondie var utrolig flink i dag, stod som en statue på bordet, hvor hun vanligvis pleier å vugge frem og tilbake og lure på hvem dommeren er for en. Men dommeren fikk ikke slikt med seg. Hun skulle visst vært litt mer feminin i helhetsinntrykket, noe jeg syns virker litt rart å si når Papillon ikke skal ha noe kjønnspreg. Jaja. Vi slår til en annen gang ;)

Gratulerer til alle fornøyd! Og lykke til for de som skal stille i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vitne til dette og fikk klå på dem begge to :) Jeg så først Roxy og så med en gang at det var en Kingwanas Basenji, men jeg måtte spørre i tilfelle. Ingen tvil om at hun var fra F-kullet heller ;) *Marie føler seg litt kingwanas nerd* ;)

Gratulerer så masse :P Roxy er nydelig, og fantastisk herlig gemytt på henne. Jeg fikk lyst til å stjele henne jeg :P

He he :wub:

Men jo, er helt enig. Roxy (og alle andre ;) ) er bare herlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme etter en kjempehyggelig tur.

Gratts til alle som er fornøyde! Og tusen takk for gratulasjonene for Moby's 2. i gruppa. Han ble også BIS.3 veteran - selvsagt kjempemoro det også. I tillegg ble en tispe fra vårt forrige kull beste tispe (eneste tispe med CK), fikk storcertet, og CACIB.

men det var vått, da...

Moby så ut som en våt klut når vi LØP inn i hallen 14.45 - og hadde ca et kvarter på å tørke han før gruppa... TUAEN TAKK Caroline - ikke bare for flott handling av Moby i beste hannhund (som de lett vant!), men også tørkehjelp før gruppefinalen!

DET er konkurrenter å ha rundt seg, det...

Nå er det fred og ro i heimen - til neste helg og debututstillingen til lille Moxy... (wææææææ!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...