Gå til innhold
Hundesonen.no

Team genser?

Ane

Recommended Posts

Jeg har ikke det. Vi har ikke konkurrert noe annet enn i utstillingsringen da :)

Jeg har litt lyst på en genser/broderi på treningsvesten min da, til vi engang skal konkurrere :)

Legg gjerne inn nettsider eller butikker hvor dere har fått de laget og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk da lover og regler for "profileringsklær".

Utstilling:

5.10 Profileringsklær

Det er ikke tillatt for utstiller under bedømmelse å bære klær o.l med synlig kennelnavn.

Ellers så er det vel vanlig å gå med vest hvor det står hvilken klubb man representerer, eller rasenavnet

(ikke stamtavlenavnet for hunden ( e) når man deltar i LP og bruksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det. Vi har ikke konkurrert noe annet enn i utstillingsringen da :)

Jeg har litt lyst på en genser/broderi på treningsvesten min da, til vi engang skal konkurrere :)

Legg gjerne inn nettsider eller butikker hvor dere har fått de laget og :)

VI konkurrer ikke helt enda heller, men fikk tak i et phalenebroderi, som jeg sydde på lommen på vesten.

Når jeg får kennelnavnet mitt blir jeg nok å brodere det som team-navn på både treningsvest og andre ting sikkert.

Men får nå står det Team Tequila på både et kobbel, og dekken til Tinka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling:

5.10 Profileringsklær

Det er ikke tillatt for utstiller under bedømmelse å bære klær o.l med synlig kennelnavn.

Ellers så er det vel vanlig å gå med vest hvor det står hvilken klubb man representerer, eller rasenavnet

Man får skrive "Ane og Henni", men ikke "Rugdelias LME Henni"? :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling:

5.10 Profileringsklær

Men for LP og bruksprøver er det vel ingen regel.

Poenget på utstilling er vel også at dommer ikke skal vite hvor hunden kommer fra, eller hvem den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får skrive "Ane og Henni", men ikke "Rugdelias LME Henni"? :) Takk for tips!

Er usikker på om man kan skrive "Ane og Henni".

Men jeg har en vest som jeg bruker, der er det hodebilde av en hovawart og så står det Hovawart over. Ikke navn eller noe på vesten.

2010_0703_nkk_zuma1.jpg

Broderingen er på ryggen.

Edit:

Men for LP og bruksprøver er det vel ingen regel.

Poenget på utstilling er vel også at dommer ikke skal vite hvor hunden kommer fra, eller hvem den er.

Det kan vel også overføres til LP og brukskonkurranser...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit om flere som har hele kennelnavnet til hunden sin på vesten jeg, er du sikker på at det gjelder for LP og brukskonkurranser også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. nå mener nå jeg at LP og bruksøvelser er noe man trener inn, og som er uavhengig av kennelen hunden er i fra, eller eget kennelnavn.

Mens utstilling faktisk har mer med linjer og ekseriør og sånn å gjøre.

Men har egentlig ikke noe god grunn for det jeg sier at jeg mener nå, så man kan kanskje overføre det til LP, jeg må bare hørte argumenter for det først, og evt. se reglement på det.

EDIT:

Det står ikkeno i lydighetsreglementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 90% av de som starter i NBF har kennelnavn på ting de starter med. Om de så er vesten eller tjenestetegnet til hunden.

Men så skal det godt gjøres at ikke dommerene vet hvem det er fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 90% av de som starter i NBF har kennelnavn på ting de starter med. Om de så er vesten eller tjenestetegnet til hunden.

Men så skal det godt gjøres at ikke dommerene vet hvem det er fra før :)

Kan vi ikke håpe på at dommerne er glemsk mellom hver konkurrane da? :)

Har ikke noe til meg selv, men Vida har både fult navn og kallenavn på tjenestedekkenet sitt. Får håpe det ikke var det som var utslaget for 10eren i feltet sist da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å bruke klubbens logo på utstilling eller? Bare ikke oppdretternavn?

Ja, du kan stille med logoen til raseklubben, agilityklubben, fagforeninga og WWF.

Men om du har en logo til din kennel, kan du ikke bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke ha bestilt fra spreadshirt. Tollen ble ganske mye bare for en genser jeg bestilte en gang, og sammenlagt pris for genser med trykk ble vel 700 ca.

Takk! Har nesten bestilt produkter derfra, men da var det bra jeg ikke fullførte! :icon_cry:

http://www.nilz.no/

http://www.duffywear.com/

http://www.abcgrafisk.no/index.php?s=tekstiltrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...