Gå til innhold
Hundesonen.no

Poengfordeling på Utstilling


armagnac

Recommended Posts

Lurer litt på hvordan det fungerer med utdeling av poeng på utstillinger. Ser i medlemsbladet fra NGDK at det er "oppdelt" etter antall hunder :D

På NKK Bjerke var det 43 GD den ene dagen og Kita blei 2BTK og fikk med andre ord 14p... Det jeg da lurer på er om det er poeng for CERT og CACIB?? Og mener og ha lest et sted at de også får 1p pr. hund de slår i samme kjønn :wub: Stemmer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle reglene står i bladet under resultatene hittil i år. Forskjellige raseklubber har forskjellige regler til sin best/mestvinner liste.

Syntes ikke det sto så mye der jeg... Bare hvor mange poeng som blir utdelt fra BIR/BIM og BHK/BTK fordelt på antall hunder som er påmeldt...

Står ikke noe om poeng for HP, CK, CERT og CACIB... Altså er det bare de fire beste i hvert kjønn som får poeng?? Vil jo tro at gruppeplassering og BIS plassering gir poeng på NKK utstilling f.eks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke står noen forklaring i medlemsbladet eller på hjemmesiden, kan du jo kontakte raseklubb og be pent om at tabellen for poengutregning blir enten lagt online eller presenteres i medlemsbladet, slik at nye utstillere kan forstå bedre hva som skjer.

Det finnes ingen nasjonal poengplan for slike mestvinnendelister, hver raseklubb velger selv om de vil føre liste og hva de skal baseres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For japanerne er det poeng for det, hvis du tenker årets mestvinnende i rasen?

Der er det poeng fordelt på hvor mange hunder i forhold til plassering, også ekstra poeng for CK, CERT, CACIB, HP.

Og da igjen for gruppe og bis plassering :wub:

Hvis det ikke står noen forklaring i medlemsbladet eller på hjemmesiden, kan du jo kontakte raseklubb og be pent om at tabellen for poengutregning blir enten lagt online eller presenteres i medlemsbladet, slik at nye utstillere kan forstå bedre hva som skjer.

Det finnes ingen nasjonal poengplan for slike mestvinnendelister, hver raseklubb velger selv om de vil føre liste og hva de skal baseres på.

Takk for svar begge to :D Da tror jeg at jeg skal sende en mail til NGDK og høre med dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har poeng for kun de 4 beste i hvert kjønn og poenga regnes ut etter hvor mange påmeldte. Grunnen til at CERT tagerene ikke får poeng er at det blir "urettferdig" for champion hundene. Mulig det er sånn hos dere og?

Edit: Og ikke noe poeng for BIG eller BIS, da det ikke er offisielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har poeng for kun de 4 beste i hvert kjønn og poenga regnes ut etter hvor mange påmeldte. Grunnen til at CERT tagerene ikke får poeng er at det blir "urettferdig" for champion hundene. Mulig det er sånn hos dere og?

Edit: Og ikke noe poeng for BIG eller BIS, da det ikke er offisielt.

Kan godt henne det er slik :wub: Men en champion har jo stort sett bra kvalitet over seg, så urettferdig blir det jo på en måte ikke :D Nå deles det jo ut fler CACIB også på GD (etter farge)også regner jeg med at en champion vil plassere seg i BTK/BHK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...