Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodutredelse pga infeksjon?


DianaB
 Share

Recommended Posts

Min yngste greyhoundtispe ble veldig slapp og dårlig forrige mandag og den nederste delen av det venstre forbeinet hovnet kraftig opp. Veterinær konstaterte at det måtte være en infeksjon på grunn av et nesten lukket sår hun har like ovenfor det hovne partiet. Vofsen fikk antibiotika og smertestillende og ble mye bedre i formen allerede samme dag.

Men tirsdag morgen hadde den ene tåa hovnet veldig opp og det kom bloduttredelser på siden av den. Ny tur til vet som tappet ut litt blod ut av tåa. Hun kunne ikke fortelle hvorfor det hadde skjedd, men mente at det ikke var farlig og at vi skulle fortsette med antibiotikaen og se det an. Nå, nesten en uke senere, har hevelsen gått ned på resten av foten, men tåa er fremdeles dobbelt så stor som normalt og hunden er forsiktig med å bruke foten. Formen hennes er ellers helt fin og vi har egentlig fått beskjed om å avvente til vi er ferdig med antibiotikakuren i slutten av neste uke. Hønemor som jeg er kommer jeg nok til å ringe vet på mandag og mase om en ny kontroll hvis ikke hevelsen går betydelig ned.

Er det noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...