Gå til innhold
Hundesonen.no

Pakkeproblemer


HHC

Recommended Posts

Jeg er en idiot når det kommer til pakking, tar alltid med meg aaalt for mye, og har en lei tendens til å glemme noe viktig - uansett om det gjelder sydentur eller utstilling.

Har sonisene noen gode råd til hva som er "must" på sydentur og hva man absolutt ikke må glemme? :) Tenker både håndbagasje (har ad/hd på flyet, taklet ikke 2 timer til Alta, så meget spent på 4 timer...) og kofferten. Om det har noe å si skal jeg til Rhodos, så tips til hva man bør få med seg der taes også i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å ta med meg alt for mye, men sist tur klarte jeg å begrense meg ganske greit. Her er hva jeg pleier å ha med meg:

Kamera, solkrem, badehåndkle, bikini, en god bok, mp3spiller, noen shorts/skjørt, noen singletter/t-shirts, et par kjoler, hodeplagg, solbriller, sandaler til stranda, sandaler/sko til utflukter, toalettsaker. Og hvis du glemmer noe, kan jo det meste kjøpes der, da er vel det viktigste å huske på kamera :)

Dette legger jeg i håndbagasjen: kamera, bok, mp3spiller, lommebok, PASS, resten går i kofferten! Og ikke pakk den helt full, da har du plass til å shopp litt :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ovennevnte, samt:

Mobil + lader (også til evt. kamera/laptop)

Plaster, hodepinetabletter (keitete å prøve å forklare på språk man ikke kan)

Reisepakning med klesvaskemiddel - da kan du skylle opp t-skjortene/shortsene dine, så du klarer deg med halvparten...

Gode sko på deg (og lettere sko i kofferten)

SÅ LITE SOM MULIG, altså. Det meste kan skaffes for en rimeligere penge der nede, enn her (og gir en god grunn for shopping!).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hvor mye av hvilke klær osv har jeg ikke så mange råd :)

Min håndbagasje pleier å være bok, musikk, DRIKKE (for det er dyrt på flyet), noe snacks (mat er også dyrt der), noe å skrive/tegne på om du liker sånne ting. Hovedsaken er å klare å underholde seg selv bittelitt.

Jeg har også som regel med laptopen og ser en film eller en serie så langt batteriet holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også med meg antibac i servietter og flytende. Kortstokk kom godt med når vi måtte vente på x antall flyplasser og båter :) Jeg hadde også med meg allergitabletter i tilfelle ( jeg får allergisk reaskjon mot solen), aloe vera kan være lurt samt en god matpakke på flyet ( 70 kroner for en baguett på Gardemoen er ikke verdt det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "pakkeliste sydentur" så finner du en del reisesider som har lister.

Har gjort det, men alltids greit å høre om noen andre har tips også :D Jeg har storsett vært nedover på cruise (ingen kg begrensning) eller flere uker med bil (heller ingen kg begrensning)

Akkurat det stemmer ikke med Hellas lenger, dessverre. Prisene er tilnærmet lik Norge nå, med unntak av turist-ting og mat.

Nei, desverre.. Men hørte Rhodos hadde kommet ut helt ok allikevel, så får se :D

Akkurat hvor mye av hvilke klær osv har jeg ikke så mange råd :)

Min håndbagasje pleier å være bok, musikk, DRIKKE (for det er dyrt på flyet), noe snacks (mat er også dyrt der), noe å skrive/tegne på om du liker sånne ting. Hovedsaken er å klare å underholde seg selv bittelitt.

Jeg har også som regel med laptopen og ser en film eller en serie så langt batteriet holder.

Jeg har også med meg antibac i servietter og flytende. Kortstokk kom godt med når vi måtte vente på x antall flyplasser og båter :) Jeg hadde også med meg allergitabletter i tilfelle ( jeg får allergisk reaskjon mot solen), aloe vera kan være lurt samt en god matpakke på flyet ( 70 kroner for en baguett på Gardemoen er ikke verdt det).

Men sånt får man da ikke gjennom sikkerthetskontrollen? Er det ikke maks 0,2 med flytende veske?

Og når det gjelder shopping så har jeg fått med meg at Rhodos by ikke bare har jalla-jalla og turisteffekter. Cyprus Square i byen har Mango, Zara ovs.. her kommer kortet til å gå varmt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder shopping så har jeg fått med meg at Rhodos by ikke bare har jalla-jalla og turisteffekter. Cyprus Square i byen har Mango, Zara ovs.. her kommer kortet til å gå varmt! :P

Jada! Jeg var jo som sagt nettopp i Hellas, og de har flust av merkebutikker! *sikle*

Men prisene er jo deretter også da ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med myggolje! Enkelte greske øyer (vet ikke hvordan det er på Rhodos) har mye mygg, og da trenger du ikke å være mange minuttene i ro på kveldstid før du har forferdelige myggstikk overalt. (Og ta derfor med deg kløstillende salve også, i tilfelle myggen er immun mot "norske" myggoljer.)

Ellers er det greit å ha med pocketbøker som det ikke er så farlig med (i forhold til sand og saltvann). Donald Duck kryssord gir forbausende stor underholdning når man kjeder seg på fly også videre! Og et par gode sko kan være fint å ha når man skal reise, hvis man skal rusle i by (det er ille nok med varme om man ikke skal få vonde føtter også :) ), hvis man må gå et lite stykke til og fra stranden også videre.

Men sånn ellers trenger man mindre enn man tror! To bikinier kan være greit å ha, og et badehåndkle, strandbag og et par flipflops. Men man trenger for eksempel ikke å ha med nytt skift med sommerkjole/shorts + topp til hver dag om man bare bruker det til og fra stranda, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...