Gå til innhold
Hundesonen.no

Pakkeproblemer

HHC

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en idiot når det kommer til pakking, tar alltid med meg aaalt for mye, og har en lei tendens til å glemme noe viktig - uansett om det gjelder sydentur eller utstilling.

Har sonisene noen gode råd til hva som er "must" på sydentur og hva man absolutt ikke må glemme? :) Tenker både håndbagasje (har ad/hd på flyet, taklet ikke 2 timer til Alta, så meget spent på 4 timer...) og kofferten. Om det har noe å si skal jeg til Rhodos, så tips til hva man bør få med seg der taes også i mot :)

Skrevet

Jeg pleier også å ta med meg alt for mye, men sist tur klarte jeg å begrense meg ganske greit. Her er hva jeg pleier å ha med meg:

Kamera, solkrem, badehåndkle, bikini, en god bok, mp3spiller, noen shorts/skjørt, noen singletter/t-shirts, et par kjoler, hodeplagg, solbriller, sandaler til stranda, sandaler/sko til utflukter, toalettsaker. Og hvis du glemmer noe, kan jo det meste kjøpes der, da er vel det viktigste å huske på kamera :)

Dette legger jeg i håndbagasjen: kamera, bok, mp3spiller, lommebok, PASS, resten går i kofferten! Og ikke pakk den helt full, da har du plass til å shopp litt :)

God tur!

Skrevet

Det ovennevnte, samt:

Mobil + lader (også til evt. kamera/laptop)

Plaster, hodepinetabletter (keitete å prøve å forklare på språk man ikke kan)

Reisepakning med klesvaskemiddel - da kan du skylle opp t-skjortene/shortsene dine, så du klarer deg med halvparten...

Gode sko på deg (og lettere sko i kofferten)

SÅ LITE SOM MULIG, altså. Det meste kan skaffes for en rimeligere penge der nede, enn her (og gir en god grunn for shopping!).

Susanne

Skrevet

Det meste kan skaffes for en rimeligere penge der nede, enn her ...

Akkurat det stemmer ikke med Hellas lenger, dessverre. Prisene er tilnærmet lik Norge nå, med unntak av turist-ting og mat.

Skrevet

Akkurat hvor mye av hvilke klær osv har jeg ikke så mange råd :)

Min håndbagasje pleier å være bok, musikk, DRIKKE (for det er dyrt på flyet), noe snacks (mat er også dyrt der), noe å skrive/tegne på om du liker sånne ting. Hovedsaken er å klare å underholde seg selv bittelitt.

Jeg har også som regel med laptopen og ser en film eller en serie så langt batteriet holder.

Skrevet

Jeg har også med meg antibac i servietter og flytende. Kortstokk kom godt med når vi måtte vente på x antall flyplasser og båter :) Jeg hadde også med meg allergitabletter i tilfelle ( jeg får allergisk reaskjon mot solen), aloe vera kan være lurt samt en god matpakke på flyet ( 70 kroner for en baguett på Gardemoen er ikke verdt det).

Skrevet

Google "pakkeliste sydentur" så finner du en del reisesider som har lister.

Har gjort det, men alltids greit å høre om noen andre har tips også :D Jeg har storsett vært nedover på cruise (ingen kg begrensning) eller flere uker med bil (heller ingen kg begrensning)

Akkurat det stemmer ikke med Hellas lenger, dessverre. Prisene er tilnærmet lik Norge nå, med unntak av turist-ting og mat.

Nei, desverre.. Men hørte Rhodos hadde kommet ut helt ok allikevel, så får se :D

Akkurat hvor mye av hvilke klær osv har jeg ikke så mange råd :)

Min håndbagasje pleier å være bok, musikk, DRIKKE (for det er dyrt på flyet), noe snacks (mat er også dyrt der), noe å skrive/tegne på om du liker sånne ting. Hovedsaken er å klare å underholde seg selv bittelitt.

Jeg har også som regel med laptopen og ser en film eller en serie så langt batteriet holder.

Jeg har også med meg antibac i servietter og flytende. Kortstokk kom godt med når vi måtte vente på x antall flyplasser og båter :) Jeg hadde også med meg allergitabletter i tilfelle ( jeg får allergisk reaskjon mot solen), aloe vera kan være lurt samt en god matpakke på flyet ( 70 kroner for en baguett på Gardemoen er ikke verdt det).

Men sånt får man da ikke gjennom sikkerthetskontrollen? Er det ikke maks 0,2 med flytende veske?

Og når det gjelder shopping så har jeg fått med meg at Rhodos by ikke bare har jalla-jalla og turisteffekter. Cyprus Square i byen har Mango, Zara ovs.. her kommer kortet til å gå varmt! :)

Skrevet

det er vel lov å ha med seg tomme flasker? Det har iallfall jeg hatt før, og da bare fyller jeg vann etter sikkerhetskontrollen :) Ja jeg er gjerrig når det kommer tl å betale 40 kroner flasken for vann :)

Skrevet

Og når det gjelder shopping så har jeg fått med meg at Rhodos by ikke bare har jalla-jalla og turisteffekter. Cyprus Square i byen har Mango, Zara ovs.. her kommer kortet til å gå varmt! :P

Jada! Jeg var jo som sagt nettopp i Hellas, og de har flust av merkebutikker! *sikle*

Men prisene er jo deretter også da ... :)

Skrevet

Nei, men du kan jo kjøpe deg en flaske med vann etter sikkerhetskontrollen, det er fremdeles billigere enn på flyet :) eller tom flaske som noen sier, jeg er litt lat så jeg kjøper heller en flaske, hehe..

Skrevet

Ta med myggolje! Enkelte greske øyer (vet ikke hvordan det er på Rhodos) har mye mygg, og da trenger du ikke å være mange minuttene i ro på kveldstid før du har forferdelige myggstikk overalt. (Og ta derfor med deg kløstillende salve også, i tilfelle myggen er immun mot "norske" myggoljer.)

Ellers er det greit å ha med pocketbøker som det ikke er så farlig med (i forhold til sand og saltvann). Donald Duck kryssord gir forbausende stor underholdning når man kjeder seg på fly også videre! Og et par gode sko kan være fint å ha når man skal reise, hvis man skal rusle i by (det er ille nok med varme om man ikke skal få vonde føtter også :) ), hvis man må gå et lite stykke til og fra stranden også videre.

Men sånn ellers trenger man mindre enn man tror! To bikinier kan være greit å ha, og et badehåndkle, strandbag og et par flipflops. Men man trenger for eksempel ikke å ha med nytt skift med sommerkjole/shorts + topp til hver dag om man bare bruker det til og fra stranda, liksom...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...