Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeførervest igjen...

Midas

Recommended Posts

Jeg er fortsatt på utkikk etter hundeførervest som ikke henger som en sekk på meg. Kjenner jeg blir frustrert over at det skal være så vanskelig... Noen som har belcando vesten? Jeg tror det er den instruktørene våre bruker, og den ser ikke så stor og hengslete ut. Hvordan er den i str og er den av grei kvalitet?

Har noen andre noen tips om vester som ikke er enorme i størrelsen, evt barnevester? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt på utkikk etter hundeførervest som ikke henger som en sekk på meg. Kjenner jeg blir frustrert over at det skal være så vanskelig... Noen som har belcando vesten? Jeg tror det er den instruktørene våre bruker, og den ser ikke så stor og hengslete ut. Hvordan er den i str og er den av grei kvalitet?

Har noen andre noen tips om vester som ikke er enorme i størrelsen, evt barnevester? :aww:

Jeg har belcando og er strålende fornøyd. Jeg vet at Jeanette ikke er fult så fornøyd :aww: Jeg har hatt min i to år nå, brukt daglig og vasket ofte. Først nå begynner den å gå opp i limingen der hvor jeg har nøklene mine. Jeg er liten selv og det er den eneste vesten jeg har funnet som ser nokså ok ut. Størrelsene er helt ok, jeg bruker xs (167 og 49 kg)

Eneste jeg ikke er fornøyd med er lommene. De er ikke skrå som jeg liker, men rett ned liksom... De har en egen godbit"pung" osm kan taes ut. Den forsvant samtidig som jeg kjøpte den. Det ble for trangt. Uten den er det god plass til å putte fingre neddi der. Det er også klaffer på, men når du fjerner godbit"pungen" så er det god plass til å dytte klaffen ned i lommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bende-vesten i XS og syns den er helt grei. Du kan stramme den inn "midt på" og nederst, det er nok det som gjør at den er brukandes. Stramme-båndene er helt ræva (kjempe tynne og ekle) men de kan man jo skifte ut enkelt og greit. Bare å knyte fast det nye båndet til det gamle, og dra det gamle ut etter det nye. :aww:

Jeg sto lenge og diskuterte med meg selv om jeg skulle kjøpe bende eller belcando.. Jeg angrer ikke til nå ihvertfall, men såhar jeg jo ikke belcandovesten heller.

Jeg er 170høy og veier hele 54 kilo (har klart å gått opp i vekt, shø :aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :aww: Da er det nok den jeg har sett som er ganske fin og ikke så innmari diger. Jeg fant den på handlers for 699,- mens på Canis koster den 999,-. Jeg går ut ifra at det er helt lik vest. Da tror jeg det blir den. Jeg bruker også vanligvis xs, er 164 høy og 50kg. Det skal jammen ikke være enkelt altså. Vet ikke om noen butikker her i Oslo som har den så jeg får prøvd den på, så da får jeg bare satse og selge den og om den blir for ille :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt vest som ser veldig fin ut fra Jami hundsport nå. Ikke er den for dyr heller! Jeg bestilte den minste str (håper jeg målte riktig :aww: ) , men har ikke fått den enda, så kan ikke svare på hvordan den sitter enda. Men vi er jo ganske like i str har jeg skjønt, så kan godt informere deg når jeg har prøvd den?

Du finner den HER - under nyheter :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt vest som ser veldig fin ut fra Jami hundsport nå. Ikke er den for dyr heller! Jeg bestilte den minste str (håper jeg målte riktig :aww: ) , men har ikke fått den enda, så kan ikke svare på hvordan den sitter enda. Men vi er jo ganske like i str har jeg skjønt, så kan godt informere deg når jeg har prøvd den?

Den så jo fin ut og den var i mange flere størrelser! Jaja, nå har jeg bestilt den belcando vesten, så vi får se hvordan den blir. Du kan jo si fra hvordan denne vesten er når du får den :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo fin ut og den var i mange flere størrelser! Jaja, nå har jeg bestilt den belcando vesten, så vi får se hvordan den blir. Du kan jo si fra hvordan denne vesten er når du får den :aww:

Du får si i fra du også, tilfelle den jeg har bestilt er dust! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg, er kjempefornøyd :hmm: Fin pris også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må betales toll ja.

Den har én stor lomme som går langs hele ryggen nederst, der er det god plass. To åpne lommer nederst foran, de er ganske store, men har også litt stor åpning, så ting kan falle ut om man hopper mye rundt. To romslige lommer med glidelås på brystet, samt en lang lomme nedover foran (utenpå ene glidelåslommen) med plass til f.eks bitepølse, draleke e.l, den er såpass smal at leken ikke faller ut :aww: Og så to D-ringer, en foran og en bak.

Eneste jeg savner litt er en liten innerlomme til mobil osv. Men får alltids plass til mobilen i en av glidelåslommene :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man godt plass til baller og ting med litt størrelse på?

Tennisballer er i hvert fall ikke noe problem, men noe større enn det har jeg ikke prøvd med. Tassen her vil ikke leke med store leker han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke så værst ut da! :aww: Hvor mye måtte du betale til sammen med toll og kjøpeprisen? Det blir vel kanskje fort 800-900? :aww: Spørs om ikke jeg bare kjøper en slik som dette da istedet for gappay-vesten... Her vet jeg jo at jeg får noe som passer med alle de str de har tilgjengelig i den vesten der :hmm: Så kan jeg bruke bende-vesten til å ha utpå ytterklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betalte rundt 200NOK i toll. Så underkant av 600SEK (ca500NOK) + frakt + 200NOK = overkant av 700NOK :aww: Husker ikke hva frakten var, men jeg bestilte en god del andre ting samtidig, så regner liksom ikke med frakten i prisen på vesten da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vesten. Prøvde den når jeg gikk i marka med pelsene, i plaskregn. Jeg synes den er fin i størrelsen, har godt med lommer og kjennes varm og god ut. Den var også vanntett. Så etter første prøveturen med den er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Berra vesten (som Jami selger) har jeg også. Fikk den med valpen, og jeg er superfornøyd med den!

Belcandovesten går så fort i stykker så den likte jeg ikke, dessuten er lomma bak for liten for mitt bruk.

Men lommene er fine på berra-vesten? Syns nesten lomma bak på bendevesten var litt liten, men det er kanskje lekene til My som er store? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lommene er fine på berra-vesten? Syns nesten lomma bak på bendevesten var litt liten, men det er kanskje lekene til My som er store? :)

Berravesten har større lomme bak (og forran). Jeg får plass til det meste av leker.. ryddet vesten for 14 leker her en dag :) , men nå skal det sies at jeg ikke har store ting sånn som fotballer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, sitter og ser på vest på jami nå, med alvorlig lønningsdagkløe, men de har jo en "gammel" modell i tillegg til den nye som dere som har skrevet over her later til å ha...? Ingen som vet noe om hvordan den eldre modellen er, hva som evt er den store forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som veit hvor lang tid det tar å få varer fra Jami? Betalte vel for en uke siden, men har ikke fått noe enda og er veldig utålmodig :)

Jami har vært på SM i bruks og lydighet og noen leveranser kan da være forsenet. Om du har betalt via nettet anbefaler jeg deg å ta en screendump av betalingen og maile dem den.

Jeg bruker å gjøre det hver gang jeg handler på Jami og da har jeg som regel varene dagen etter - men da bor jo jeg i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jami har vært på SM i bruks og lydighet og noen leveranser kan da være forsenet. Om du har betalt via nettet anbefaler jeg deg å ta en screendump av betalingen og maile dem den.

Jeg bruker å gjøre det hver gang jeg handler på Jami og da har jeg som regel varene dagen etter - men da bor jo jeg i Sverige.

Aha! Tusen takk for svar og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, sitter og ser på vest på jami nå, med alvorlig lønningsdagkløe, men de har jo en "gammel" modell i tillegg til den nye som dere som har skrevet over her later til å ha...? Ingen som vet noe om hvordan den eldre modellen er, hva som evt er den store forskjellen?

Tror det er den uten snøring nederst og som noen her inne klaget på at var SVÆÆÆR i størrelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som veit hvor lang tid det tar å få varer fra Jami? Betalte vel for en uke siden, men har ikke fått noe enda og er veldig utålmodig :P

Det tok en god stund før jeg fikk det jeg bestilte i hvert fall.. Den vesten hadde jeg tenkt å ha til et spesielt kurs i sommer, og trodde jeg hadde bestilt i god tid før kurset.. Men den kom uken etter jeg kom hjem fra kurs :P Jeg bestilte i mai eller noe sånt tror jeg..

Tar til meg tips om å maile de betalingsbekreftelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...