Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden er snaart over. :)

everyday41

Recommended Posts

Nå er det bare to uker til lillejenta skal hentes. Etter lang tid med frem og tilbake på raser, falt valget på finsk lapphund.

Det er mange kvaliteter med rasen som passer for oss, og jeg tror vi har gjort det riktige valget. I begynnelsen var jeg litt skeptisk fordi så mange omtalte de som "gneldrebikkjer", men etter besøk hos forskjellige oppdrettere ser jeg at det heldigvis ikke stemmer i alle tilfeller. :D

Valpen vi skal ha er fra Fjelldronningen i Sandefjord, og heter Fjelldronningens Juli, og "Bina" til vanlig. :D

Både jeg og min samboer er førstegangseiere og kommer nok derfor til å spørre om diverse råd her inne. (Noen sa til meg en gang at "det finnes ingen dumme spørsmål".. :lol: )

Jeg har foreløpig planer om å prøve det meste innen hundesporter og aktiviteter (agility, lydighet, utstilling, kløv, spor, you name it), da jeg synes det er så mye som virker gøy. Så får vi ta det derfra. :)

Pappa Indy og mamma Asca med valpene

morogfarmedsinesm2.jpg

Bina 2 uker

tispeyyy.jpg

Bina 3 uker

1_tispeyy.jpg

Bina 4 uker

bina.jpg

Vi var på besøk i Sandefjord i helga og fikk hilse på lille gullet, og hun var bare helt nydelig. :D

binasover.jpg

bina6uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig!

Finsk Lapphund er ingen gneldrebikkjer! Mi egen Keela gir fra seg noen stusselige boff av og til, noe som bare er søtt :lol:

Nei, det er det jeg har funnet ut. Jeg sa bare hva jeg leste rundt forbi i begynnelsen. Selvfølelig er det greit med litt lyd av og til, men det går heller ikke under definisjonen "gneldrebikkje". Hehe.

Nå er det bare 7 dager til vi skal hente henne hjem, og jeg kjenner jeg grugleder meg. Som førstegangseier kjenner jeg det blir mye om og men, tenk hvis, hva om etc. Greit nok å lese bøker og på forum, men det blir jo noe annet in real life. Men mest av alt gleder jeg meg! :D

Mens vi venter:

binus.jpg

Bina :icon_redface: (Med trykk på i-en, ikke som i navnet Dina, som mange tror. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...