everyday41 Skrevet 23. August 2010 Rapporter Skrevet 23. August 2010 Nå er det bare to uker til lillejenta skal hentes. Etter lang tid med frem og tilbake på raser, falt valget på finsk lapphund. Det er mange kvaliteter med rasen som passer for oss, og jeg tror vi har gjort det riktige valget. I begynnelsen var jeg litt skeptisk fordi så mange omtalte de som "gneldrebikkjer", men etter besøk hos forskjellige oppdrettere ser jeg at det heldigvis ikke stemmer i alle tilfeller. Valpen vi skal ha er fra Fjelldronningen i Sandefjord, og heter Fjelldronningens Juli, og "Bina" til vanlig. Både jeg og min samboer er førstegangseiere og kommer nok derfor til å spørre om diverse råd her inne. (Noen sa til meg en gang at "det finnes ingen dumme spørsmål".. ) Jeg har foreløpig planer om å prøve det meste innen hundesporter og aktiviteter (agility, lydighet, utstilling, kløv, spor, you name it), da jeg synes det er så mye som virker gøy. Så får vi ta det derfra. Pappa Indy og mamma Asca med valpene Bina 2 uker Bina 3 uker Bina 4 uker Vi var på besøk i Sandefjord i helga og fikk hilse på lille gullet, og hun var bare helt nydelig.
Snickers Skrevet 23. August 2010 Rapporter Skrevet 23. August 2010 For en nydelig valp! Akkurat som en bamse jo
pippin Skrevet 23. August 2010 Rapporter Skrevet 23. August 2010 Å så søøøøt å pen da! Håper dere får det fint sammen!^^ Det ser ut som en herlig rase
everyday41 Skrevet 25. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 25. August 2010 Jaa, hun er virkelig nydelig! :rolleyes2: Og jeg gleder meg til å endelig få hente henne hjem om halvannen uke!
LindaM Skrevet 25. August 2010 Rapporter Skrevet 25. August 2010 Åh! Gratulerer med å være "soon to be" finsk lapphund eier! Blir gøy å høre hvordan det går etter hun har kommet hjem til dere Sier heller ikke neitakk til flere bilder av pelsdotten :rolleyes2:
Troika-09 Skrevet 25. August 2010 Rapporter Skrevet 25. August 2010 Sååå nyyydelig :rolleyes2: Lykke til og gratulerer med valp
Monica123 Skrevet 26. August 2010 Rapporter Skrevet 26. August 2010 Åhh så herlig da Gratulerer med valp
Car00line Skrevet 28. August 2010 Rapporter Skrevet 28. August 2010 Så nydelig! Finsk Lapphund er ingen gneldrebikkjer! Mi egen Keela gir fra seg noen stusselige boff av og til, noe som bare er søtt Gleder meg til flere bilder, for de er virkelig noen søte bamser som valper! Bare gled deg til du får henne!
everyday41 Skrevet 29. August 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 29. August 2010 Så nydelig! Finsk Lapphund er ingen gneldrebikkjer! Mi egen Keela gir fra seg noen stusselige boff av og til, noe som bare er søtt Nei, det er det jeg har funnet ut. Jeg sa bare hva jeg leste rundt forbi i begynnelsen. Selvfølelig er det greit med litt lyd av og til, men det går heller ikke under definisjonen "gneldrebikkje". Hehe. Nå er det bare 7 dager til vi skal hente henne hjem, og jeg kjenner jeg grugleder meg. Som førstegangseier kjenner jeg det blir mye om og men, tenk hvis, hva om etc. Greit nok å lese bøker og på forum, men det blir jo noe annet in real life. Men mest av alt gleder jeg meg! Mens vi venter: Bina (Med trykk på i-en, ikke som i navnet Dina, som mange tror. )
Car00line Skrevet 29. August 2010 Rapporter Skrevet 29. August 2010 Heeelt nydelig! Har så lyst på en valp til selv nå! Keela er blitt to og et halvt år nå, og angrer ikke et sekund En uke til ja, kan tenke meg du gleder deg! Og fin farge på henne! Gleder meg til å høre hvordan hun er og slik
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar