Gå til innhold
Hundesonen.no

Utvist fra idrettsheia


Poter

Recommended Posts

Jeg kan forstå at de ikke ønsker hundene inne i hallen, men ute? Blodforgiftning? Skal de kutte seg i kneet og deretter hoppe ned i en bæsj da eller, hvordan fungerer det?

Ja, man blir disket om hunden tisser under et løp, men sånn helt ærlig kan man vel aldri vite 100% om hunden kommer til å tisse eller ikke på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute er jo samme som inne, du da like godt ta ei sklitakling på gresset inne som på gresset ute? Jeg, som tidligere fotballypling, forstår iallefall bekymringen. Det er ****** usannsynlig å treffe akkurat på et område med fersk avføring - ja. Men om du veit at ei bikkje i teorien kan ha lagt igjen både nr1 og 2 på gresset, så vil du bli mer passiv i spillet. Du vil ha det i baktankene. Og med en gang flere spillere har slikt i baktankene, så vil hundene dessverre komme i andre rekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte da, er at inne er det mulig å holde det mer "sterilt" enn man noensinne vil kunne med en utebane :lol: Eks. vil jo f. eks katter kunne spankulere fritt på banen og gjøre akkurat som de ønsker. Folk som går tur med hunden og lar den løpe fritt på banen mens de går forbi osv.

Jeg spiller selv fotball og selv om jeg ikke akkurat har satt meg ned og tenkt hardt på det før, så vet jeg jo at folk bruker banen til andre ting enn fotball og at sånn ca hva som helst kan gå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at jeg blir motvillig imponert av Tollefsen når han hevder de har gått mannegard for å plukke opp håravfall eller liknende.. De er tydeligvis langt flinkere der enn de er ellers i landet, hvor hundeeiere generelt ser ut til å ha problemer med å få med seg at bikkjene deres driter, men der får de til og med seg håravfall etter bikkjene, der.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke fordra fotball selv, men jeg ser godt poenget til klubben. Det er lite hygglig å spille fotball for å så tryne i kunstgress med rester av hundeavføring på seg. Med mindre de tar meg seg vaksemiddel og kost så blir det ikke "helt" rent. Bakterier er en real fare i dette tilfellet.

Og plukke opp håravfall? Da skal jeg joggu hyre dem inn her hos meg, tom med støvsuger og diverse andre middler så finner jeg hår etter vask!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at de ikke vil ha hunder innendørs (men var det ikke en artikkel i hundesport for en tid siden med en lege som tilbakeviste påstandene om allergener i hall?), men ute på gresset har jeg ikke store forståelsen for det. Ikke for det, det kom ikke som noen overraskelse, som barn og ungdom fikk ikke mitt lag spille på gresset, det var kun forbeholdt de voksne.... :rolleyes2: Og blodforgiftning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at de ikke vil ha hunder innendørs (men var det ikke en artikkel i hundesport for en tid siden med en lege som tilbakeviste påstandene om allergener i hall?), men ute på gresset har jeg ikke store forståelsen for det. Ikke for det, det kom ikke som noen overraskelse, som barn og ungdom fikk ikke mitt lag spille på gresset, det var kun forbeholdt de voksne.... :rolleyes2: Og blodforgiftning??

Artikkelen du tenker på heter: Hunder? Nei Takk! Søker man på denne så finner man noe om hall, rengjøring og allergier helt nederst. Det er en pdf fil, så jeg får dessverre ikke linket rett dit.

Det koster vist litt mer enn ikkenoe å holde hallen ren slik at allergikere ikke reagerer etter hundeutstilling/trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...