Gå til innhold
Hundesonen.no

Til alle Twilight-fans


Mirai

Recommended Posts

Jeg holder på å lese den siste boken nå. Det jeg liker med historien er hele den "episke" kjærligheten mellom Bella og Edward, og kan vel kjenne meg igjen i alle blablabla-følelsene hennes av og til :P Mens noen ganger blir det vel klissete og litt for mye tanker for meg.

MEN!

Har ett spm jeg kom til å tenke på her mens jeg leste. Bella er jo immun mot alles krefter (bortsett fra at Alice kan se henne i fremtiden osv, men det påvirker jo ikke Bella direkte slik som feks tankelesning eller påføring av smerte). Men hvorfor kan Jasper påvirke henne når hun er immun mot alle andre? Logisk brist eller er det en slags grunn bak det? :)

PS: Har fortsatt ca 150 sider igjen av boka så vennligst ikke avslør noe som er inni det jeg har igjen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm,nå husker jeg ikke helt hvordan det blir forklart i boka,men innbiller meg at det nevnes når de prater om at Alice kan se henne også? Og at det har noe å gjøre med at det er mer en psykisk greie. Næh nå husker jeg kanskje helt skeivt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på ett forum og hentet bedre svar enn jeg greide formulere :)

SO anything to do with bella's mind doesn't work. But alice's and jasper's gifts work because they don't deal with the mind. Sure Alice can see bella's decisions but she doesn't see the thoughts and reasons behind those decisions.

Bella can only block powers that have to do with the mind.

Alice and Jasper's abilities are physical so she cannot block them. Jane makes people think that they are in pain, but the pain is just in their head. Edward reads thoughts, so basically their mind.

Jasper affects the physical body, slowing the pulse to calm someone, or raising the pulse or giving adrenalin rushes to excite them. Alice doesn't see the thought process behind the decisions, just the outcomes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjaa, syns fortsatt det er litt tynn forklaring, det står jo ingenting om det i boka. Sånn som boka fremlegger det er hun jo immun mot alle slags evner.

Samt det står jo at Jasper oppfatter/suger til seg sinnsstemninger og følelser fra de han er i nærheten av også, ikke bare påfører andre ved hjelp av adrenalin og puls. Vil jo forsåvidt si at Alice sin evne er ganske psykisk også da..? Hun kan jo bare se mulige fremtider, det er jo ikke noe håndfast.

Kanskje bare meg som er litt vrang :) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare meg som er litt vrang :ahappy: Hehe.

Ja :ahappy:

Må ikke tenke så hard på ting vet du! Det er ganske mye som ikke er logisk i den boken om du skal analysere. Just go with the flow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da forklart i en av bøkene vet jeg- men jeg husker ikke hvilken eller hvor. Men ja, det handler om at alt som spiller på "mind tricks", som Jane sin evne- som bare får deg til å TRO at du har vondt, hun kan ikke skape virkelig smerte- eller Edward og Aro sine evner, som da leser tanker, ikke fungerer på Bella, fordi hun kan skjerme "sitt mentale jeg" fra alle slike angrep ... Jasper sin evne går mer på fysiske ting (selv om jeg og er enig i at akkurat hans evne er litt i skyggeland, man kan jo diskutere om angst, glede osv er fysiske eller psykiske tilstander) og det Alice gjør er å se det fysiske outcomet av avgjørelser, hun ser ikke selve avgjørelsen men kan se hva en person fysisk kommer til å gjøre. Med unntak av Jasper sin evne til å påvirke henne, som er litt i skyggeland, så synes jeg egentlig ikke at argumentasjonen er tynn! Aro går jo også på det mentale, han må bare ha en eller annen form for kroppskontakt for å lese tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står forklart i den siste boka, tror jeg? Men som Aya alt har sagt, illusjoner biter ikke på Bella, samme med tankelesning. Jasper påvirker kroppen fysisk med å senke/øke puls osv. (enig i at den er litt i grenseland). Enkelt og greit så har hun beskyttet psyken sin, så tankelesing og illusjoner ikke kommer gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...