Gå til innhold
Hundesonen.no

12 ukers vaksine


Recommended Posts

Vi var å fikk 12 ukers vaksinen idag,å jenta mi var kjempeflink,selv om vi tydeligvis må øve mer på å stå fint på et bord :lol:

Timen var over før jeg fikk sukket for meg,så jeg fikk ikke spurt om det jeg ville. Og så kommer man jo alltid på spørsmålene når timen er ferdig :D

Så spørsmålene mine er : Må jeg ta det rolig med henne idag pga. vaksinen,eller fortsetter jeg som vanlig? Finnes det bivirkninger?

Kanskje teite spørsmål,men jeg er fersk i hundeverden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bivirkningene du kan se etter vaksine er hevelse, spesielt i ansiktet. Om de får et sjokk av vaksinen så skjer dette før du rekker og forlate klinikken, så det trenger du ikke tenke mer på.

Noen småttiser kan bli litt slappe etter vaksinen, så det kan være lurt og ta det med ro en dag eller to. Med en liten valp er det jo begrenset hvor mye man herjer også, men jeg ville unngått lek med andre hunder og løping etter katten :lol:

Det er alltid noe man glemmer og spørre om, ofte kan det være lurt og lage seg en liten huskeliste. Vaksineleverandøren anbefaler en revaksine med kennelhoste om 4 uker om man vil være godt grunnvaksinert mot kennelhoste. Da kan man prøve og huske på hva det var man lurte på forrige gang da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :D Ja,hun la seg til åsove med en gang vi kom hjem,så hun er nok en av dem som blir litt slappfisk etterpå :lol:

Er mye å sette seg inn i,så det er godt å kunne spør mer erfarne hundemennesker her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :D Ja,hun la seg til åsove med en gang vi kom hjem,så hun er nok en av dem som blir litt slappfisk etterpå :lol:

Er mye å sette seg inn i,så det er godt å kunne spør mer erfarne hundemennesker her inne :D

Som Anita sier, reagerer hunder forskjellig. At valpen sover nå, kan jo også være fordi hun har vært med på noe nytt og spennende - slik at det er inntrykkene i seg selv som satte henne litt ut, og ikke nødvendigvis vaksinen.

Tilpass dagen etter hva valpen viser at den vil og orker, så går det helt sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...