Gå til innhold
Hundesonen.no

12 ukers vaksine

Recommended Posts

Skrevet

Vi var å fikk 12 ukers vaksinen idag,å jenta mi var kjempeflink,selv om vi tydeligvis må øve mer på å stå fint på et bord :lol:

Timen var over før jeg fikk sukket for meg,så jeg fikk ikke spurt om det jeg ville. Og så kommer man jo alltid på spørsmålene når timen er ferdig :D

Så spørsmålene mine er : Må jeg ta det rolig med henne idag pga. vaksinen,eller fortsetter jeg som vanlig? Finnes det bivirkninger?

Kanskje teite spørsmål,men jeg er fersk i hundeverden :D

Skrevet

De bivirkningene du kan se etter vaksine er hevelse, spesielt i ansiktet. Om de får et sjokk av vaksinen så skjer dette før du rekker og forlate klinikken, så det trenger du ikke tenke mer på.

Noen småttiser kan bli litt slappe etter vaksinen, så det kan være lurt og ta det med ro en dag eller to. Med en liten valp er det jo begrenset hvor mye man herjer også, men jeg ville unngått lek med andre hunder og løping etter katten :lol:

Det er alltid noe man glemmer og spørre om, ofte kan det være lurt og lage seg en liten huskeliste. Vaksineleverandøren anbefaler en revaksine med kennelhoste om 4 uker om man vil være godt grunnvaksinert mot kennelhoste. Da kan man prøve og huske på hva det var man lurte på forrige gang da :D

Skrevet

Tusen takk for svar! :D Ja,hun la seg til åsove med en gang vi kom hjem,så hun er nok en av dem som blir litt slappfisk etterpå :lol:

Er mye å sette seg inn i,så det er godt å kunne spør mer erfarne hundemennesker her inne :D

Skrevet

Tusen takk for svar! :D Ja,hun la seg til åsove med en gang vi kom hjem,så hun er nok en av dem som blir litt slappfisk etterpå :lol:

Er mye å sette seg inn i,så det er godt å kunne spør mer erfarne hundemennesker her inne :D

Som Anita sier, reagerer hunder forskjellig. At valpen sover nå, kan jo også være fordi hun har vært med på noe nytt og spennende - slik at det er inntrykkene i seg selv som satte henne litt ut, og ikke nødvendigvis vaksinen.

Tilpass dagen etter hva valpen viser at den vil og orker, så går det helt sikkert bra.

Skrevet

Jada,kan jo selvfølgelig bare være det. Men jeg kan ta utgangspunkt i at hun er litt slapp og ta det litt rolig i tilfelle. Så får vi bare se på henne hva hun orker :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...