Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags for bruker dere?

Prinsesse

161 stemmer

1. 1.

• Labb
      3
    • Appetitt
      2
    • Eukanuba
      27
    • Royal Canin
      53
    • Hills
      23
    • Vom og Hundemat
      75
    • Norwegian Polar
      8
    • Pro Plan
      24
    • Flatazor
      0
    • Josera
      1
    • Lone Star
      0
    • Kingsmoor
      0
    • Iams
      2
    • Orijen
      3
    • Troll
      3
    • Pedigree
      2
    • Frolic
      1
    • Friskies
      1
    • Sportsmans pride
      4
    • Specific
      6
    • Olivers
      1
    • Happy Dog
      1
    • Precept
      0
    • Bozita
      0
    • Kaisa
      0
    • Doggy Original
      0
    • Husse
      0
    • Kobuk
      0
    • Cenaturio
      2
    • Chappi
      0
    • Robur
      2
    • Råforing
      11
    • Brit
      1
    • Annet
      12

Recommended Posts

Skrevet

Oscar får HD foret til Hills, Tequila får RC mini adult og Balder får Eukanuba all breeds puppy med lam og ris.

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Royal Canin sensible til Laika siden hun er så følsom i magen, Eukanuba fungerte ikke på henne, da gikk hun på do opptil 9 (!) ganger dagen og det var mye bløt mage, vi har akkurat byttet men ser allerede en forbedring!

Fenris får valpeforet fra Royal Canin og tneke å gå over på seinisble på han og etterhvert, greit å fôre begge bikkjene på samme fôret selv om det virker som han har stålmage, da vi fikk han fikk vi beskjed om at han ikke var vendt til en betemt type för og fikk en hundrings til å kjøpe det billigeste föret på matbutikken.. Dagen etter bar det til dyrebutikken for å kjøpe RC valpefôr.

Guest Maritus
Skrevet

Ta deg en tur innom Kvelde Mølle, se hva de kan tilby deg av hundefòr.

Vil gjerne ha noe forklaring. Kan du fordype hvorfor jeg burde bytte når jeg allerede er fornøyd med det hun går på?

Skrevet

Har brukt VH 100% i snart 1 år, men det blir nok litt mer tørrfor fremover da jeg synes de begge to begynner å få tannstein.

Har tidligere brukt Pro Plan, men har tenkt til å prøve Eukanuba da jeg får dette til en greiere pris. Toya har gått på det før og gamlehunden min spiste det i alle sine 13 leveår. Så da blir det nok VH og Eukanuba fremover.

Skrevet

Ca 60/40 med V&H og Hill's Large Breed. I tillegg får hun Omega 3 tilskudd til daglig og linfrøolje i røyteperioder. Veldig fornøyd med pels, avføring og form forøvrig. ;)

Skrevet

Har brukt VH 100% i snart 1 år, men det blir nok litt mer tørrfor fremover da jeg synes de begge to begynner å få tannstein.

Har tidligere brukt Pro Plan, men har tenkt til å prøve Eukanuba da jeg får dette til en greiere pris. Toya har gått på det før og gamlehunden min spiste det i alle sine 13 leveår. Så da blir det nok VH og Eukanuba fremover.

Gir du tyggebein ved siden av? Min får oksehaler, kyllingvinger og annet frossent kjøtt ved siden av og har ikke tannstein.

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...