Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulik størrelse på testikler


Blondiemamma

Recommended Posts

Ser på facebook at en hundevenn av meg stilte hunden sin i Sverige, og fikk 0 premie fordi han har noe forskjellig størrelse på testiklene.. Hunden er champion og har 17 cert fra før... Jeg trodde det var vanlig at testiklene var litt ulike jeg. Det er ikke sånn at den ene er kjempestor og den andre bitteliten. Hun la ut bilder av juvelene, og jeg greide ikke å se noen forskjell.. Har dere noengang opplevd at hannhunder har fått 0 premie pga ulik størrelse på testiklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, det er normalt med ulik str på testiklene.

Den kritikken/premien/dommeren ville jeg klaget på, da det er elementær anatomikunnskap at testiklene har litt forskjellig størrelse, det gjelder ALLE hanndyr. Og en dommer som ikke vet det.... jah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt håreisende faktisk. :aww:

har prøvd å kjenne forskjell på mine sine. men jeg kjenner ikke noen vesentlig forskjell.

men de er garantert ikke like store..

Det å klage på dommeren fører VELDIG sjelden frem til noe. mulig man kan få nullet 0, men.... noe endring av premiering o.l vil ikke skje.

Eneste er å bare holde seg langt unna den domeren i fremtiden. har selv en liste over dommere jeg IKKE stiller for.

Sånn uvitenhet er noe man kan forvente seg av folk som overhode ikke veit hva de driver med, men en dommer ? :lol:

Ei veninde har en kullbror av mine to.

Så sier hun plutselig..

"Åå.. Det er så godt å se at ikke engang Dooley er perfekt"..

"Hæ sier jeg.. Hva mener du. ?"

"Ja, ballene hans sitter ikke ved siden av hverandre, men etterhverandre"..

Jeg holdt på å knekke av latter.... åsse gangart skulle hundene hatt om de satt ved siden av hverandre. ?? :) :) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...