Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke ring Viking i Agder

Argyr

Recommended Posts

http://agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100722/LOKAL8/707229984/1004/ABONNEMENT

"Denne kjærlige familiehunden må dø takket være nok et tilfelle av misforstått snillhet fra en dyrevenn, mener Viking-sjef Roar Josephsen i Arendal."

"Dette er misforstått snillhet. Hadde hun ikke tatt med hunden hjem, ville den selv ha funnet frem til sin eier, mener Roar Josephsen."

"Jeg forstår at mange hundeeiere opplever dette som en unødvendig utgift etter at familiens kjæledyr har tatt seg en liten tur på egen hånd, sier Roar Josephsen."

Eller så kan folk passe på bikkjene sine, merke dem og ikke la dem reke gatelangs. Misforstått snillhet er det neppe og å kalle folk "såkalte" dyrevenner er direkte ufint. Det er dog tydeligvis mange av oss naive mennesker som tror at Viking faktisk har som oppgave å ta imot rekende hunder og sette dem midlertidig på et kennelanlegg - ikke i et verksted!

Jeg kjenner jeg blir umåtelig provosert og trist av hele artikkelen - og må legge til at jeg selv aldri har sett en eneste annonse fra Viking om hittehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes, nå blir jeg umåtelig provosert selv her! En ting er å si sånt om en person som har funnet en hund rekende gatelangs (er vel en selvfølge at man ikke klarer la være å plukke den med seg vel :banana: ), men å avlive den???

Vurderer på det sterkeste å ringe ned å si at jeg kan ta hunden... Man avliver ikke en hund bare fordi eieren ikke dukker opp altså, det er bare så sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om jeg er klar over at det er båndtvang, er dette en hund som ikke innebærer noen som helst fare for verken barn, vilt eller andre husdyr. .... sier Josephsen"

Jøss så kjekt å vite! Da slipper jeg ut alle hundene her også... :banana:

Hvis det er slik Viking tar hånd om hunder som kommer inn så blir jeg skeptisk, trodde de ble satt direkte på kennel jeg, ikke som løshunder rundt verkstedet, fritt til å stikke av på nytt å bli borte igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Selv om jeg er klar over at det er båndtvang, er dette en hund som ikke innebærer noen som helst fare for verken barn, vilt eller andre husdyr. .... sier Josephsen"

Nei sant? Særlig at "terriere" er helt ufarlig for viltet er veldig kjekt å vite synes jeg. Jeg trodde de fort kunne ha en del uheldige instinkter i forhold til sånt, men det var tydeligvis feil :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik Viking tar hånd om hunder som kommer inn så blir jeg skeptisk, trodde de ble satt direkte på kennel jeg, ikke som løshunder rundt verkstedet, fritt til å stikke av på nytt å bli borte igjen...

Sendte en mail jeg, og får jeg ikke svar i morgen så tenker jeg at jeg tar meg en tlf til han :banana: Tåler dårlig sånn håndtering av slike saker altså...

Ja ikke sant, har man hund uten jaktinstinkter går det fint liksom... ;) Hvis alle skal bedømme slik selv, blir det ikke mange hunder i bånd ;) Da skal jeg jaggu meg slippe GD'ene mine jeg også.

Hadde vært utrolig glad hvis noen fikk tak i min hund som hadde rømt :) Første man gjør er vel stort sett å ringe politi og falken vel?

Blir spennende å høre hva de sier og om de har en gos forklaring på det med båndtvang :P Tragisk hele greia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev en mail jeg også, det der ble jeg fryktelig provosert av!

Finner man en bortkommen hund, og lar den fortsette å løpe løs, er vel faren for at den lider en trist skjebne med f.eks en bil mye større? Sånn er det i alle fall i mitt hode..jeg tør ikke tenke tanken på Buster løpende alene langs en trafikkert vei...eller enda verre: oppleve at hunden min skader noe(n) uten at jeg var der til å forhindre det.

Ikke at jeg tror Buster ville gjort noen noe, men jeg ser absolutt ingen grunn til å "la hunden finne hjem selv". Det er bare latskap fra Viking-sjefen, og han bruker det der som unnskyldning. Hadde stakkars terriersaken på bildet hatt ordentlige eiere, så hadde de funnet ham til nå. Hvis han er til så liten fare for alt og alle, så egner han seg vel ypperlig til omplassering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...