Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken Linse?


ipadda

Recommended Posts

JeppJepp, cash fikk mann, penger skal man bruke, denne gang på en ny linse til mitt nye Canon eos 50D kamera :)

Ohoy kor det går..

Jeg har per nå en Tamron 70-300 linse som er skikkelig crappy! Nå har jeg lyst på ny :)

Jeg har tittet på litt forkjellige på Japan Photo, så erfaringer mottas med kyss å klapp.

Hvilket skal jeg liksom velge??

Canon EF 75-300mm F/4-5,6 III til 1499

Canon EF 55-200mm f/4-5,6 USM III

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS

Duger noen av disse? Eller ville dere gått for helt andre? Hjelp... please..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får påstå, tamron objektivet koster 1300kroner, og med tamron får du mye for pengene...

Alle du linker til har stort sett samme data som tamron men koster 2-700kroner mer, mest pga at det står "canon" på de...

Skal du ha et bedre objektiv i samme zoom-område så må du se på minst 1000kr opp i pris, å helst enda mer, lavere blenderverdier og bildestabilisering er ting du da må se etter...

Om tamron-objektivet er defekt på noen måte, å du ikke har garanti/reklamasjonsrett så vil de du linker til være fine erstatninger med samme kvaliteter ja, av de du linker til hadde jeg uten tvil valgt det med IS til 2000kr...

Objektiv heter det...

En linse : gjennomsiktig, lysbrytende legeme (av glass) som er avgrenset av to motsatte bueflater el. av en plan flate og en bueflate

Et objektiv : linse-kombinasjon som vender mot den gjenstanden som avbildes el. betraktes

Linse, kontaktlinse, forstørrelsesglass, ting som består av en stk linse...

Objektiv er en sammensatt grupering av linser i en innkapsling...

Til sammenligning så sier man ikke "det var en fin hjul", man sier "det var en fin bil"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Tamron AF 70-200mm 1:2.8 (IF) Objektiv og er super fornøyd med det. Skulle egentlig ha det du har, men endte opp med denne. Skulle gjerne hatt et med bedre rekkevidde, men gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...