Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har skjedd med Plush Puppy?

Recommended Posts

Skrevet

Som overskriften sier lurer jeg fælt på hva som har skjedd med nettbutiken til PP. Hjemmesiden deres er ikke i orden, de svarer ikke på mail eller telefon. En bekjent av meg har bestilt og betalt for varer der for nesten 2000 kr, uten å ha sett noe til varene og det er umulig å få kontakt med dem. De har ikke hatt stand på de utstillingene jeg har vært på i det siste, så jeg har ikke kunnet spurt dem.

Noen som vet noe?

Skrevet

Jeg skriver som jeg skreiv i Akkurat nå tråden.

Jeg har ventet på et trimmebord (som er betalt) siden februar/mars. De sier de er tomme på lageret og det er hele tiden forsinkelser, men de regner med at de får det i begynnelsen av Juli. Så nå går jeg å venter på pakkelapp og hvis jeg ikke har fått det innen en uke så kommer jeg til å ta kontakt med dem igjen.... Tror faktisk de stilte ut det bordet jeg har bestilt, i Trondheim... :getlost:

De var på NKK Drammen og NKK Trondheim, så de har ikke lagt ned. Ikke helt enda ihvertfall, men jeg merker at jeg er veldig usikker på om jeg noen gang kommer til å få det jeg har bestilt.. :whistle:

Jeg veit ikke hva som er greia, men noe skjer og jeg liker det ikke helt!

Skrevet

Hvordan skal man få tak i dem da?? :getlost: Syns ikke det er så veldig kult når ting er så usikkert... Jeg har ikke så god råd at jeg kan kaste en 1000lapp++ ut av vinduet liksom :whistle:

• 4 weeks later...
Skrevet

Er det noen som vet om de er i gang igjen? Eller er det bare udugelig meg som ikke finner frem til nettbutikken? :lol:

Noen som evnt vet om andre som selger plush puppy stæsj?

Er i utgangspunktet på jakt etter en børste, PP Usa var dessverre tom for den.

Skrevet

"De" (han) hadde stand på Nesbyen i alle fall. Kommer sikkert til NKK Bjerke også.

Du kjenner ingen som skal på en eller annen utstilling hvor de kommer til å være, da? Enklest og tryggest å handle der, kanskje...

Susanne

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med han pga at jeg har ventet på et trimmebord i et halvt år. Snakket med han på telefonen tidligere denne uken og da sa han at jeg skulle få tilbake pengene. Så etter det jeg forsto på han så holder de fortsatt på, men de har visst litt problemer med å få noen varer. Jeg skal sjekke om pengene faktisk har kommet inn på kontoen i dag og så kjøper jeg heller bord et annet sted...

Skrevet

"De" (han) hadde stand på Nesbyen i alle fall. Kommer sikkert til NKK Bjerke også.

Du kjenner ingen som skal på en eller annen utstilling hvor de kommer til å være, da? Enklest og tryggest å handle der, kanskje...

Susanne

Altså, dumme meg var jo i Nesbyen men den børsten ble glemt i alt det andre som ble kjøpt der :lol:

Kanskje jeg skal til Bjerke, og Dogs4All er jeg ganske sikker på så det blir vell alltids mulighet til å handle ett eller annet sted. :D

Skrevet

Dersom dere ikke får varene deres, ta kontakt med kortutsteder, jeg antar at dere har betalt med kort..

Kortutsteder vil nok hjelpe dere :D

Skrevet

Finnes det noen andre steder man kan få kjøpt plush puppy produkter?

Noen velassorterte dyrebutikker fører også PP, f eks Hund som hobby her i Trondheim. Tror ikke de selger det i nettbutikken sin dog.

Skrevet

Noen velassorterte dyrebutikker fører også PP, f eks Hund som hobby her i Trondheim. Tror ikke de selger det i nettbutikken sin dog.

Jeg kjøpte PP-produkter fra Hund som hobby pr postordre.... De har vel ikke så stort utvalg, og heller ikke store flasker av div ting, men joda - de sender pr post de.

Skrevet

Jeg kjøpte PP-produkter fra Hund som hobby pr postordre.... De har vel ikke så stort utvalg, og heller ikke store flasker av div ting, men joda - de sender pr post de.

Brukte de lang tid på å levere?

Skrevet

Brukte de lang tid på å levere?

Ja, det tok litt tid, men det kan jo være fordi jeg bestilte like før fellesferien og dermed var det kanskje ikke så mange på jobb der ?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...