Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôrmengde til malanoistispe


Poter

Recommended Posts

Passer ei malanoistispe i noen uker og eieren har dratt uten å si hvor mye tørrfôr hun skal ha daglig. Jeg har jo i alle år fôret hundene mine med rå mat, så jeg aaaner virkelig ikke hvor mye tørrfôr en hund trenger.

Jeg tror det er Hills hun får.

Jeg mener vi gav henne 3 fôrkopper sist vi passet henne, men mannen mener hun bare fikk knapt 1 kopp. Så hm -hva sånn ca tror dere hun skal ha? Vi ser jo alltids om hun blir for tynn eller for tykk, men er jo greit å ikke sultefôre feriegjesten vår heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Spørs jo hvor stor koppen er :)

Men en förkopp, som gjerne følger med föret, ligger normalt på 300-500g. Så en kopp pr.måltid høres ikke urimelig ut. Jeg gav vel sch guttene vi hadde, som lå på ca 35kg, 1 kg for dagen som var 1,5 kopp pr.måltid. De var i meget aktivt bruk hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Haha, ser det er et kattebeger hun har fått med seg, fra Hills :) Det står jo ørtifjørti tall på det :) Er vel ca 2,5-3dl i det.

Da vil jeg tro at ca 1 sånne kopper er en "hundekopp". Så rundt 2 slike kopper pr.måltid, da tenker jeg to måltider daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro at ca 1 sånne kopper er en "hundekopp". Så rundt 2 slike kopper pr.måltid, da tenker jeg to måltider daglig.

Med andre ord 4 kopper per dag? Da tror jeg ikke vi blir å ha nok mat ut tiden vi passer henne. Hmmm. Jeg får bare prøve meg litt frem. Men at snuppa er vant til frokost er helt klart. I dag tidlig kom hun bærende på fôrkoppen inn på kjøkkenet og slengte den på gulvet foran beina til mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Med andre ord 4 kopper per dag? Da tror jeg ikke vi blir å ha nok mat ut tiden vi passer henne. Hmmm. Jeg får bare prøve meg litt frem. Men at snuppa er vant til frokost er helt klart. I dag tidlig kom hun bærende på fôrkoppen inn på kjøkkenet og slengte den på gulvet foran beina til mannen :)

Ble skrevet litt fort i allergi rus den der. Jeg mente 2 slike kopper er lik 1 hundekopp.

Ergo 4 kopper pr dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine terver lå på ca1,5 - 2 kopper (hundekopper) i døgnet da de var små. Nå som de er voksne spiser de en toppet kopp i døgnet. Da spiser de jevnt begge to. Har prøvd ut med mer for men da spiser de godt noen dager også begynner de med å hoppe over måltider. :) Tror du merker fort dersom du gir for mye, da er det jo bare å redusere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar fra eieren som er utenlands, hun gir Milley 1 kopp daglig, fordelt på 2 måltider. Avhengig av aktivitet. Så da har vi gitt omtrent det hun skal ha, da og hun bør ikke lide noen nød :) Nå har hun forresten magen full av frolic etter et 300 m godbitspor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes sånne koppemål er skikkelig tull *ler*

Kan man ikke bare måle i desiliter?

Hatt belger i 18 år og matmengden for normalt aktive belgere har ligget på mellom 5 og 7 dl for om dagen - jeg vil tippe at en malinoistispe vil trenge sånn ca. 5 dl. for om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånne koppemål er skikkelig tull *ler*

Kan man ikke bare måle i desiliter?

Hatt belger i 18 år og matmengden for normalt aktive belgere har ligget på mellom 5 og 7 dl for om dagen - jeg vil tippe at en malinoistispe vil trenge sånn ca. 5 dl. for om dagen.

Enig! Desiliter er et fast mål og ikke så "flytende" som en kopp.

Måtte ta og måle opp hvor mye mat hun får nå når jeg gav henne kveldsmat og det ble ca 2 1/2 dl, dvs ca 5 dl per dag. Du skulle jo bare svart med en gang! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...