Gå til innhold
Hundesonen.no

Pipskvikgjengen

Raksha

Recommended Posts

:D Så fine dem er!:wub: Du får slike kule kyllinger du! høybeinte og dinosaur aktige, mine ser bare rare ut hehe.. men så har jeg bare kortbeinte høns nesten da.

Så synd med tapene du har lidd, trist når sånnt skjer.. håper du får mye glede alikavel fremover med nye høns og iallefall en datter av Modige klara.

Jeg har noen høns til deg her om du har lyst på, jeg har bestemmt meg for at Åse og olga skal få flytte ut.. gjøre litt plass til noen andre. De er 2 dverg kochin damer på 1 år. Meeen så var det dette med avstander da.. OG om du tør ta sjansen på dverghøns hos deg med tanke på rovdyr osv. De er litt mer utsatt iallefall når dem er små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Fine? Vel :lol: Kule er de! Men vet vel ikke om jeg syns de er så fine lenger. Eneste er Klaradatter, hun har mest fjær, blir nok helt svart som sin mor og forhåpentligvis like tøff. :ahappy:

De to små damene dine må gjerne komme hit, om vi får ordnet med transport? Vet ikke helt hvordan det skal løses, men om det dukker opp noe så. :)

Leker med tanken på å spare til rugemaskin siden jeg ikke skal ha egen hane lenger, og heller kjøpe rugeegg. Men først se hvor mange av de som er her nå som er haner, har Argyros og jeg rett i våre mistanker så er det 4 haner og to høner. Og syns 5 høner er litt lite. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...