Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

aCa

Recommended Posts

Hehe, ja, jeg skal nedover, og så litt til venstre.. :D Bebisen er nok ikke med. Jeg gadd ikke ta med to hunder på flyet. Men når jeg ser på moderen, så spørs det om jeg ikke heller skulle ha byttet; hun mangler bare ørlitegrann brystpels. :) Så jeg vet ikke om jeg jakter på heder og ære, eller om det blir eder og galle denne gangen.. :P:)

Pels er stas... Det blir ikke fullpelset ekvipasje her heller, med mindre magi kan skje på fjorten dager. Hun ser heldigvis rimelig skapelig ut i kroppen pelsmessig, men har nada skjørter, bare fjoner :D Jaja, pelsen er bare et av flere element de skal bedømme, er det ikke?

Phrpmh.

Jeg skal opp uansett hvor jeg skal jeg.

Skal opp til Danmark også for den del :D

Mannen min har forgjeves forsøkt å få meg til å innse at man ikke drar opp uansett hvor man skal, men jeg er tunghørt :)

Men om du reiser med fly, vettu, så skal du jo alltid opp! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Pels er stas... Det blir ikke fullpelset ekvipasje her heller, med mindre magi kan skje på fjorten dager. Hun ser heldigvis rimelig skapelig ut i kroppen pelsmessig, men har nada skjørter, bare fjoner :) Jaja, pelsen er bare et av flere element de skal bedømme, er det ikke?

Det er dèt jeg satser på, tydeligvis. :D Tulla har faner, dog ikke så mye bak enda. Behenget under magen begynner såvidt å komme, og jeg tror jeg har stilt henne mer naken enn dette før. Brystpelsen derimot - ikke antydning til noe som helst beheng! :) Vi satser på en dommer som liker bevegelser, og på at Tulla har dagen hvor hun stråler mens hun løper. :)

Men om du reiser med fly, vettu, så skal du jo alltid opp! :D :D :D

Godt poeng! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en må finne Bergensdame med sortis rundt LP-ringen, da! Hadde tenkt til å henge ved den ringen på lørdag... Om dyret vil...

Det hadde vært veldig koselig! Belgerne skal vel stilles lørdagen, om jeg ikke husker feil, så da er jeg litt her og litt der. Men skal se etter deg også ved lp-ringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii, da er muligheten for å treffe sonenfolk stor :)

Jeg skal ikke stille, men skal være med en venninne nedover (det er iallfall ned fra Bergen). Tenker å sitte ved lydighetsringen store deler av helgen, resten av tiden blir ved belgerringen.

Vi gleder oss til jentetur :) (Selv om jeg gruer meg en liten aning til voksendebuten til minibelgeren AKA. Nemi. Du får sparke litt i meg hvis (når) jeg blir for nervøs :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss til jentetur :D (Selv om jeg gruer meg en liten aning til voksendebuten til minibelgeren AKA. Nemi. Du får sparke litt i meg hvis (når) jeg blir for nervøs :) )

Hihi, gleder oss, vi også :)

Og jeg er klar til å sparke i deg, muahahaha. Skal pakke spisse sko med vernetå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 GD, sånn passe :D Vi reiser nedover selv om vi bor 7 mil sør for Oslo :) Sørlandet er da nedover :)

Sørlandet?! :):D

45 sheltier, som forventet omtrent, og 3 aussier, og jeg vet hvem alle er... Kjedelig :D

Oi - pleier det ikke å være flere aussier på NKK-utstillinger, eller varierer det veldig? Jeg trodde i mitt stille sinn at det var en god del flere jeg, sånn jevnt over i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - pleier det ikke å være flere aussier på NKK-utstillinger, eller varierer det veldig? Jeg trodde i mitt stille sinn at det var en god del flere jeg, sånn jevnt over i alle fall.

Nå har ikke jeg stilt Tíbrá lenger enn siden november i voksenklassene, men det varierer en del. Rogaland derimot har det nesten ikke vært fler en det er nå tror jeg, om man sjekker tidligere år på dogweb. Bø, Bjerke og Drammen har det vært en del, også fra utlandet, men ikke spesielt mange i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 springere ja, det var ikke spesielt mye akkurat.

Overraskende få, rett og slett :)

Det var planen ja. Så da vet vi om èn som skal. Tror Anette også skal stille Norma. Enn du?

Vi kommer, og begge er påmeldt! Orry skal forhåpentligvis debutere i veteran, om NKK får ut fingeren og får sendt meg utstillingstillatelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg stilt Tíbrá lenger enn siden november i voksenklassene, men det varierer en del. Rogaland derimot har det nesten ikke vært fler en det er nå tror jeg, om man sjekker tidligere år på dogweb. Bø, Bjerke og Drammen har det vært en del, også fra utlandet, men ikke spesielt mange i år.

Hmm, ja nei det var ikke mange nei. Men sikkert morsomt med utenlandsk konkurranse da. :)

Overraskende få, rett og slett :D

Vi kommer, og begge er påmeldt! Orry skal forhåpentligvis debutere i veteran, om NKK får ut fingeren og får sendt meg utstillingstillatelsen :D

Utstillingstillatelse? :)

ja, okei sørvest landet da :D I følge gule sider er det sør for skiptvet der jeg bor :D Kjører kysten hele veien :D

Beklager OT :D

:) Okei, men jeg vet ikke heeelt om jeg går med på den forklaringen altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingstillatelse? :P

Han måtte kastreres i fjor, så jeg må ha et bevis på at han har hatt begge, og at de er fjernet på grunn av sykdom eller skade. I følge NKK er det ikke nok med veterinærattest, man må søke om tillatelse fra dem i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 japanere :lol:

Fryktelig usikker på om vi tar turen.

Pels er jo ikke akkurat tipp topp :)

Men jeg vil veldig gjerne på utstillingen :)

Må kanskje bestemme meg snart tror jeg :)

Men vi vurderer da og reise ned fredag og hjem lørdag, og ikke søndag som først tenkt :)

Har en bil som må betales omreg på :) Dyrt :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...