Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

aCa

Recommended Posts

Hehe, ja, jeg skal nedover, og så litt til venstre.. :D Bebisen er nok ikke med. Jeg gadd ikke ta med to hunder på flyet. Men når jeg ser på moderen, så spørs det om jeg ikke heller skulle ha byttet; hun mangler bare ørlitegrann brystpels. :) Så jeg vet ikke om jeg jakter på heder og ære, eller om det blir eder og galle denne gangen.. :P:)

Pels er stas... Det blir ikke fullpelset ekvipasje her heller, med mindre magi kan skje på fjorten dager. Hun ser heldigvis rimelig skapelig ut i kroppen pelsmessig, men har nada skjørter, bare fjoner :D Jaja, pelsen er bare et av flere element de skal bedømme, er det ikke?

Phrpmh.

Jeg skal opp uansett hvor jeg skal jeg.

Skal opp til Danmark også for den del :D

Mannen min har forgjeves forsøkt å få meg til å innse at man ikke drar opp uansett hvor man skal, men jeg er tunghørt :)

Men om du reiser med fly, vettu, så skal du jo alltid opp! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Pels er stas... Det blir ikke fullpelset ekvipasje her heller, med mindre magi kan skje på fjorten dager. Hun ser heldigvis rimelig skapelig ut i kroppen pelsmessig, men har nada skjørter, bare fjoner :) Jaja, pelsen er bare et av flere element de skal bedømme, er det ikke?

Det er dèt jeg satser på, tydeligvis. :D Tulla har faner, dog ikke så mye bak enda. Behenget under magen begynner såvidt å komme, og jeg tror jeg har stilt henne mer naken enn dette før. Brystpelsen derimot - ikke antydning til noe som helst beheng! :) Vi satser på en dommer som liker bevegelser, og på at Tulla har dagen hvor hun stråler mens hun løper. :)

Men om du reiser med fly, vettu, så skal du jo alltid opp! :D :D :D

Godt poeng! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en må finne Bergensdame med sortis rundt LP-ringen, da! Hadde tenkt til å henge ved den ringen på lørdag... Om dyret vil...

Det hadde vært veldig koselig! Belgerne skal vel stilles lørdagen, om jeg ikke husker feil, så da er jeg litt her og litt der. Men skal se etter deg også ved lp-ringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oiii, da er muligheten for å treffe sonenfolk stor :)

Jeg skal ikke stille, men skal være med en venninne nedover (det er iallfall ned fra Bergen). Tenker å sitte ved lydighetsringen store deler av helgen, resten av tiden blir ved belgerringen.

Vi gleder oss til jentetur :) (Selv om jeg gruer meg en liten aning til voksendebuten til minibelgeren AKA. Nemi. Du får sparke litt i meg hvis (når) jeg blir for nervøs :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss til jentetur :D (Selv om jeg gruer meg en liten aning til voksendebuten til minibelgeren AKA. Nemi. Du får sparke litt i meg hvis (når) jeg blir for nervøs :) )

Hihi, gleder oss, vi også :)

Og jeg er klar til å sparke i deg, muahahaha. Skal pakke spisse sko med vernetå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 GD, sånn passe :D Vi reiser nedover selv om vi bor 7 mil sør for Oslo :) Sørlandet er da nedover :)

Sørlandet?! :):D

45 sheltier, som forventet omtrent, og 3 aussier, og jeg vet hvem alle er... Kjedelig :D

Oi - pleier det ikke å være flere aussier på NKK-utstillinger, eller varierer det veldig? Jeg trodde i mitt stille sinn at det var en god del flere jeg, sånn jevnt over i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - pleier det ikke å være flere aussier på NKK-utstillinger, eller varierer det veldig? Jeg trodde i mitt stille sinn at det var en god del flere jeg, sånn jevnt over i alle fall.

Nå har ikke jeg stilt Tíbrá lenger enn siden november i voksenklassene, men det varierer en del. Rogaland derimot har det nesten ikke vært fler en det er nå tror jeg, om man sjekker tidligere år på dogweb. Bø, Bjerke og Drammen har det vært en del, også fra utlandet, men ikke spesielt mange i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 springere ja, det var ikke spesielt mye akkurat.

Overraskende få, rett og slett :)

Det var planen ja. Så da vet vi om èn som skal. Tror Anette også skal stille Norma. Enn du?

Vi kommer, og begge er påmeldt! Orry skal forhåpentligvis debutere i veteran, om NKK får ut fingeren og får sendt meg utstillingstillatelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg stilt Tíbrá lenger enn siden november i voksenklassene, men det varierer en del. Rogaland derimot har det nesten ikke vært fler en det er nå tror jeg, om man sjekker tidligere år på dogweb. Bø, Bjerke og Drammen har det vært en del, også fra utlandet, men ikke spesielt mange i år.

Hmm, ja nei det var ikke mange nei. Men sikkert morsomt med utenlandsk konkurranse da. :)

Overraskende få, rett og slett :D

Vi kommer, og begge er påmeldt! Orry skal forhåpentligvis debutere i veteran, om NKK får ut fingeren og får sendt meg utstillingstillatelsen :D

Utstillingstillatelse? :)

ja, okei sørvest landet da :D I følge gule sider er det sør for skiptvet der jeg bor :D Kjører kysten hele veien :D

Beklager OT :D

:) Okei, men jeg vet ikke heeelt om jeg går med på den forklaringen altså! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillingstillatelse? :P

Han måtte kastreres i fjor, så jeg må ha et bevis på at han har hatt begge, og at de er fjernet på grunn av sykdom eller skade. I følge NKK er det ikke nok med veterinærattest, man må søke om tillatelse fra dem i tillegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 japanere :lol:

Fryktelig usikker på om vi tar turen.

Pels er jo ikke akkurat tipp topp :)

Men jeg vil veldig gjerne på utstillingen :)

Må kanskje bestemme meg snart tror jeg :)

Men vi vurderer da og reise ned fredag og hjem lørdag, og ikke søndag som først tenkt :)

Har en bil som må betales omreg på :) Dyrt :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
    • Takk, han er nuskesnusk kosemos søtnos når han ikke har biteraptus. Gikk en for lang tur i sted. Kjempekoselig på sandstrand i vindstille solnedgang og utforskning av ny og finere hjemvei, helt til han ble sliten og ville være hjemme uten å gå resten av veien som ikke luktet kjent. Veier ca 22 kg nå. Lettere å feilberegne sånt med mindre valp.  Tørst ble han også, og det er vanskelig å forklare en valp at det er dumt å drikke skittent sølevann når vi er hjemme om 5 minutter. Følte meg som en sadistisk mishandler hver gang jeg måtte dra ham unna en søledam.  Vel hjemme ville han jeg skulle legge meg sammen med ham (for å være sikker på at jeg ikke forsvinner ut av rommet? Han er skikkelig borrelås. Kun når han sover virkelig dypt jeg kan forlate rommet uten min personlige livvakt på post.) Han ble frustrert og prøvde bite og true og trekke meg til sengen. Han fikk viljen sin på det fordi han var ute av seg overtrøtt og trengte sove umiddelbart. Sover som en stein nå, og jeg tør ikke reise meg og gjøre noe, for tvert han er ute av dyp søvnfase våkner han av den minste bevegelse, spretter opp og er på jobb som personlig livvakt og assistent igjen. 
    • Jeg tyvtitter litt på insta, du er utrolig flink med ham og han virker jo som den perfekte hund. Jeg tviler ikke på at det er mye jobb og utfordrende i blant altså. Fortsett slik!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...