Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

aCa

Recommended Posts

Vet noen hvor denne utstillingen holder til? Jeg klarte ikke finne lokasjon på NKK sine sider. Vi vurderer å dra men vanskelig å planlegge helt sikkert utenfor å vite hvor det er hen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Orre :)

Ikke akkurat verdens navle... jaja er i hvertfall ikke så langt unna Nærbø hvor NTK skal ha utstilling den andre dagen. Vi får se om det blir til vi drar, men frister (hvis vi bare ser bort fra den lage kjøreturen fra Oslo :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat verdens navle... jaja er i hvertfall ikke så langt unna Nærbø hvor NTK skal ha utstilling den andre dagen. Vi får se om det blir til vi drar, men frister (hvis vi bare ser bort fra den lage kjøreturen fra Oslo :) ).

Har vært der to ganger og synes det er et fint sted å ha utstilling, jeg. Stor plass (var det iallfall da jeg var der for 3 år siden), hall til noen ringer. NKK Bergen er jo en tragedie i forhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne utstillingen ute altså? I september?

Får da håpe på godvær da :)

Halvparten av ringene er utendørs, den andre halvparten er innendørs. Rasene som får være inne er stort sett miniatyrer og de med mest pelsstell - så det kan tenkes at hvite, oppbørstede japanske spisshunder får være inne. Men hvis "din" dommer skal dømme dobermann, rottweiler, grand danois, american akita og japansk spisshund får dere sikkert ring ute, siden de fleste rasene "tåler" å være ute. Så ikke ta det for gitt at dere er inne, ta det som en positiv overraskelse - også kan du sjekke hvilke raser deres dommer skal ha den dagen for å sannsynlighetsberegne hvor dere skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn og se :)

Han har visst en del forskjellig, hehe.

Shcæfer

også en del raser jeg inrømmer og ikke har hørt om

Australian Stumpy Tail Cattle Dog (351)

Bouvier Des Ardennes (171)

Collie hunder og gjeterhunder

Så vi er vel sikkert ute vi da. :)

Men har telt så ingen krise da forsåvidt, kan jo bare bli litt kaldt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn og se :)

Han har visst en del forskjellig, hehe.

Shcæfer

også en del raser jeg inrømmer og ikke har hørt om

Australian Stumpy Tail Cattle Dog (351)

Bouvier Des Ardennes (171)

Collie hunder og gjeterhunder

Så vi er vel sikkert ute vi da. :)

Men har telt så ingen krise da forsåvidt, kan jo bare bli litt kaldt, hehe.

Schäfer er GARANTERT ute, de to andre rasene tror jeg ikke finnes i Norge, collie og gjeterhunder kan jeg ikke se for meg får slippe inn. Dere går vel samme dag som gruppe 9, og de har fortrinnsrett på inneringene.

Telt, regntøy, varme sko, ekstra sokker, termos og godt humør gjør det til en fin utstillingsdag. Det kan jo også bli pent vær, i fjor var det vel høstpent i flere timer - til reisefølget skulle inn i ringen langt ut på dagen, da kom regnet ;) Men dagen etter stilte jeg hund i kjole, husker jeg, så da må det ha vært bra vær hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfer er GARANTERT ute, de to andre rasene tror jeg ikke finnes i Norge, collie og gjeterhunder kan jeg ikke se for meg får slippe inn. Dere går vel samme dag som gruppe 9, og de har fortrinnsrett på inneringene.

Telt, regntøy, varme sko, ekstra sokker, termos og godt humør gjør det til en fin utstillingsdag. Det kan jo også bli pent vær, i fjor var det vel høstpent i flere timer - til reisefølget skulle inn i ringen langt ut på dagen, da kom regnet :) Men dagen etter stilte jeg hund i kjole, husker jeg, så da må det ha vært bra vær hele dagen.

Jaja vi skal overleve det å vi ;)

Telt løser mye syns jeg, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt, regntøy, varme sko, ekstra sokker, termos og godt humør gjør det til en fin utstillingsdag. Det kan jo også bli pent vær, i fjor var det vel høstpent i flere timer - til reisefølget skulle inn i ringen langt ut på dagen, da kom regnet :) Men dagen etter stilte jeg hund i kjole, husker jeg, så da må det ha vært bra vær hele dagen.

:)

Du husker riktig angående søndagen, da var det nesten sommervær - sol og varmt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar og kjøre dit fra Oslo?

8 timer i følge google maps. Personlig synes jeg det er alt for langt å dra på en utstilling... men jeg regner med at vi drar :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer i følge google maps. Personlig synes jeg det er alt for langt å dra på en utstilling... men jeg regner med at vi drar :getlost:

Altfor langt men drar likevel :banana:

Vi har jo da en ca 4timer, men 2 av de er jo på båt :banana: Så vi elsker og kjøre Bergen Stavanger , med små unger i bilen å :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forslag til hvor man kan bo i nærheten av utstillingen? Helst på hotell eller i hytte med eget bad.

Hmm. Det finnes jo endel campinger rundt om, Bore Camping er ganske attraktivt vet jeg. Ellers finnes det jo endel hoteller rundt om. Spørs egentlig hvor langt du er villig til å kjøre? Jeg synes ikke det er langt fra Sandnes til Orre, (20 min, eller noe sånt) så da er Sandnes en mulighet? Holiday Motel finnes her på Ganddal (hvor vi bor) ellers er det bare å google hotell+sandnes, så kommer det frem litt av hvert :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har meldt på begge championgutta' mine der - så vi stiller med det vi har..

Den yngste, Mac, er med kun for å prøve å ta cacib'et - da blir han internasjonal champion (og hvis han blir tysk champ. helgen før har jeg egentlig lovt han at det er siste gangen han noensinne skal stilles ut - han haaaater det jo).

Den eldste, Moby. er med for å vise de yngre hvor pene veteraner vi har i rasen vår.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer!

Jeg skal faktisk børste støv av Orry i både LP og utstilling - han er påmeldt i veteranklasse og LP1. Jeg har litt sommerfugler i magen allerede... :) Han er en "dagsformhund", men forhåpentligvis tar han med seg arbeidsglede og samarbeid i bagasjen sin! Eventuelt så underholder han publikum med "artige" påfunn *tar med spade i tilfelle jeg trenger å grave meg et hull i bakken*

Norma skal også være med, men det blir bare utstilling denne gangen for hennes del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...