Gå til innhold
Hundesonen.no

Playstation 3


Lola Pagola

Recommended Posts

Altså, tenker på å kjøpe ps3 slim nå, MÅ spille red dead redemption! Har sittet på fingrene siden ps3 ble lansert, men visste jo at den kom til å bli forbedret og mindre, og nå er den jo det. Så da klarer jeg ikke vente lenger! Men har et spørsmål, hvor mye har hardiskplassen å si? Holder det lenge med 120gb? Eller bør man kjøpe med 250 når man først er i gang, hvor stor betydning har det? Fks. hvor stort er et nedlastet spill? En film? Er det slik at man kan bruke ps3 til å ta opp tv-program?

edit:

CDON

2 628 kr 120 gb

2 728 kr 250 gb

100 kr forskjell er ingenting, kan gå for den største da. Men lurer fortsatt på det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100kr for over dobbel lagrinsplass, er ikke mye å lure på... :frantics:

Jeg har den første 60Gb som kunne spille PS2 spill, har 4usbporter osv...

Når det nærmer seg fullt er det alltid søppel å dritt å trailere å demoer man kan slette...

Når 60Gb holder bra så holder 250Gb bra også, å er det for lite så plugger du i 2Terrabyte eksterndisk, å er det for lite så lager du en hjemme/media-server å streamer alt til PS3... Det jeg gjør med alle TV-seriene å musikken å det...

PS3 er god knall :ahappy:

TV-opptak kan vel gjøres om man kjøper tilleggsutstyr å styrer å hacker å prøver seg frem, men nei, mye enklere å kjøpe PVR Dekoder til Parabolen, kabelen eller riks tvn til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :frantics: nei ikke mye å lure på, 100 kroner fra eller til :ahappy:

Er det slik at man ikke kan spille ps2 spill på denne? Litt dumt egentlig, men men, har jo fortsatt ps2 maskinen da.

Om man kan plugge til hardisk er det jo null problem, da blir det jo ingen krise uansett. Har liksom ikke noen formening om hvor mye et spill fyller og sånn jeg, men husker jo at 5 mb (eller noe) minnekort til ps1 holdt leeenge hahaha det var tider!

Er litt ensporet spillmessig jeg da, liker best gta, gudfaren og slike typer "sandkasse" spill, og er ikke den som kjøper mest spill egentlig, men er mest fan av å ha noe håndfast jeg da, men har skjønt det er endel artige små spill man kun får lastet ned så det har jeg jo lyst til å prøve :-) da blir det uansett 250 gb. Bestiller nå, også kan jeg hente den på posten når jeg kommer hjem fra trheim :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :ahappy: nei ikke mye å lure på, 100 kroner fra eller til :lol:

Er det slik at man ikke kan spille ps2 spill på denne? Litt dumt egentlig, men men, har jo fortsatt ps2 maskinen da.

Om man kan plugge til hardisk er det jo null problem, da blir det jo ingen krise uansett. Har liksom ikke noen formening om hvor mye et spill fyller og sånn jeg, men husker jo at 5 mb (eller noe) minnekort til ps1 holdt leeenge hahaha det var tider!

Er litt ensporet spillmessig jeg da, liker best gta, gudfaren og slike typer "sandkasse" spill, og er ikke den som kjøper mest spill egentlig, men er mest fan av å ha noe håndfast jeg da, men har skjønt det er endel artige små spill man kun får lastet ned så det har jeg jo lyst til å prøve :-) da blir det uansett 250 gb. Bestiller nå, også kan jeg hente den på posten når jeg kommer hjem fra trheim :D

bare de _første_ ps3 ene som kom i Norge kan spille ps2 spill på ps3, så sluttet de å lage de til europa. om du vil spille ps2 spill på ps3 må du enten kjøpe en fra usa og da bare kunne spille spill fra usa region (altså kjøpe på nett), eller vel, ha en ps2 ved siden av. Alle ps3 nå til dags kan spille ps1 spill, men ikke ps2.

og jeg har minste versjonen av ps3 (var kjapp ute men for treg for å få bakoverstøtten) på 60gb elns og har ikke klart å bruke opp diskplass :D

forøvrig så var "bakoverstøtten" at de hadde en ps2 maskin inni ps3en... :frantics: mens ps1 og ps3 spill fungerer normalt på ps3:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner! Kult at man kan spille ps1 spill på da, er egentlig de jeg har mest av, og greit å slippe å ha tre konsoller koblet opp :ahappy:

Gleeeder meg, spillenerden i meg har ligget i dvale alt for lenge!

Da virker det iallefall ikke som det spiller så stor rolle om jeg kjøper den minste eller største, var et rimelig greit tilbud på elkjøp denne uken nemlig på den minste, men visste ikke helt om jeg skulle slå til. Så skal sjekke litt rundt nå iallefall, om noen selger ny 120 svinbillig, ellers blir det 250 fra cdon :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha, ps3!

Eg har hatt planer om å kjøpe ps3 til gubbelille lenge (snart bursdag), men så kom han og ønska seg noko spesifikt til bursdagen. Eg må vanligvis hale ting ut av han så når han plutselig vil noko bestemt så gir eg etter med ein gong.

Til gjengjeld så kjøpte han ps3 til oss i overrasking på fredag! Gøy!

(Hurra for skattepenger :) )

Eg ga vekk alle dei gamle ps1 spela mine i fjor ein gong, så no må eg hamstre nye. Har så langt LittleBigPlanet og eit Final Fantasy spill.

(Og av ein eller annan grunn så kom ps3en vår med engelsk stikk-kontakt, er det vanlig?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du fra? Virker engelsk stikkontakt i norske stikk?

nei men du kan kjøpe omformer fra clas ev flystasjoner (eh.. airports:P hodet mitt står litt stille). også bare bruke den. Jeg kjøpte DS i england og kjøpte omformer på veien hjem så jeg bare har engelsk i den engelsek til eu kontakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte fra komplett. Og nei, men vi hadde nokre engelsk-til-norsk stikkontakter liggande. :lol:

Da ville jeg klagd, så får du nok tilsendt en kabel i posten :lol: Eller er det sånn at kabelen sitter fast i PS3'en, jeg husker plutselig ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å kjøpe 120 gb fra elkjøp, fikk liksom ikke bestilt før jeg dro bort, og da jeg kom hjem gadd jeg ikke vente en uke med å få den i posten :lol: Hadde blitt samme pris fra nett med 250 gb + red dead redemption, hvis jeg tenker slik haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med å kjøpe 120 gb fra elkjøp, fikk liksom ikke bestilt før jeg dro bort, og da jeg kom hjem gadd jeg ikke vente en uke med å få den i posten :lol: Hadde blitt samme pris fra nett med 250 gb + red dead redemption, hvis jeg tenker slik haha

Hva betalte du? Om du vil dele det altså.

Driver og lurer på om jeg skal kjøpe en nå når jeg får lønn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
×
×
  • Opprett ny...