Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørking av forskjellige ting


Debbie

Recommended Posts

Jeg har blitt anbefalt å gi min hund bjørkeblader for å hjelpe og rense nyrene og blæren. Men de skal plukkes, og tørkes- og hvordan tørker man??

Er ganske store kvanta det er snakk om. Og jeg har ikke varmluftsovn, det var jo det jeg brukte når jeg tørket lever. Funker det å bare legge alt på et teppe, og la det tørke inn?? Hvor holdbart er dette? Kan det fryses(når det er tørket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tørket brennesle til kaninene mine da jeg hadde det. Dette la jeg på et underlag (plastikk er sikkert greit, for det smuldrer opp og knuses lett når det er tørket), og la det på gulvet på uthusloftet vårt. Der er det litt gjennomtrekk, kun planker til vegg uten noe isolasjon, og man kan se mellom plankene noen steder. Dette funket kjempefint! Hvis du ikke har noe lignende, ville jeg lagt det på et rom med litt åpent vindu. Det tar ikke lange tiden før det er tørt. Når det er tørket, er det enkelt å klippe/knuse i mindre, mer spiselige biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knyt kvistene til en bukett, heng de oppned på en mørk luftig plass (en bod går fint, så lenge kvisten får henge fritt) en ukes tid og rasp bladene ned i en pose, kast kvisten. Har du en vegg ute der det alltid er skygge kan du henge kvistene på rekke og rad under takskjegget. Og ja, det går fint å fryse bladene etter tørking, men da ville jeg fyllt de i en helt lufttett boks. Det viktige er vel å få tørket mest mulig av de nye bladene på våren, de gamle trevlete på midtsommeren er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...