Gå til innhold
Hundesonen.no

Amstaffen har konkurrert :-)

Mika

Recommended Posts

Takk for gratulasjoner, jeg har ikke landet helt ennå :ahappy:

Fellesdekk: 10

Han fikk en flat over ryggen før vi hadde rundet teltet, så den måtte tas på nytt. Dommeren glemte tia så han lå leeenge.

Fri v/fot: 9,5

Dekk u/marsj: 9

Innkalling m/stå: 9

Stå u/marsj: 8

Apportering: 5

Hadde god fart ut, men fant ut at han skulle bare snuse bittelitt 1 m fra meg på tur inn. Morroklumpen :wub:

Hopp o/hinder m/sitt: 7,5

Var borti hinderet på tur tilbake.

Fremadsending m stå og på plass: 8,5

Kontroll over hunden på avstand: 8,5

1 dk

Helhetsinntrykk: 10 :)

Tilsammen: 171 poeng og opprykk :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse grattis! :thumbs: Utrolig bra jobba! :ahappy: Jeg håper liksom på å kanskje muligens tørre å STARTE i klasse 1, en gang langt inni fremtiden, med en hund jeg ikke har begynt å trene med enda. (enten en jeg har nå eller en fremtidig en..) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner :D

Jeg syns det er godt å få bevist for alle som sukket, ristet på hodet og sa "han er jo søt da" at amstaffen faktisk kan brukes.

Han er en allsidig liten sjel som ikke bare er vakker(jeg er selvsagt helt objektiv her :wub: ), men som også kan: LP opprykk til LP3, NBF opprykk til C, Rally-Lydighet opprykk til Avansert, Utstilling 9 Cert og han jobber/jobbet som terapihund med multihandikapede barn, psykisk utviklingshemmede, barn og ungdom med rus- og atferdsproblemer.

Og ikke minst: Han er verdens beste kamerat og sofapute :wub:

Ikke værst for en som ble vurdert avlivet i en alder av 2-2,5 år pga allergi, og som dyrlegen kaller mandagshund pga allergien og HD E med forkalkninger :blink:

Er vist noe som heter å kaste bensin på bålet,ha mye på hjertet, putte penger på osv.. :D og jeg var vist i nærheten av alt i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
    • Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken. 
    • De menneskelige medlemmene forventes å gjøre det etterhvert, ja.. som er hele poenget her.. ser ikke ut til at du forstår hva jeg skriver. Jeg orker ikke å gjenta meg selv, de som evner å reflektere over dette får gjøre det. At du ikke ser noen grunn til at hunden får et dårligere liv av å nektes å oppholde seg i sofaen sammen med familien sin er triste greier.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...