Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjøvik hundeklubb


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Noen andre som startet LP eller var på valpeshow?

*klippet fra bloggen*

Var avgårde til Gjøvik i dag for å starte med Blaze.

Kaldt og surt ute, men en kjempe fin stevneplass med god plass Dommer for dagen var Elisabeth Isaksen, en trivlig dommer.

Det var 4 startene i dag, 3 BCer før oss. Jeg gruet meg neste litt til fellesøvelsene mest, Blaze var høyt og lavt og drev med Kelpie lek (prøve bjeffe meg i gang utenfor ringen).

Så var det pause før hun var igjen skulle inn i ringne. Da så det ut som himmelen også hadde tenkt å åpne seg og det blåste noe voldsomt, men regnet holdt seg borte.

Karaktere ble som følger:

Felles sitt 10 (Satt som en prest)

Fellesdekk 9 Treg ned og treg opp (det er noe jeg får ta tak i etterhvert)

Fri v.Fot 9 snur seg ved rygging (denne var litt kjedelig ettersom vi har trent på det idet siste. Men ellers knall fornøyd. Jeg har fått bort fra å gå passivt med henne og er tilbake til "marsjen" min med å slenge på armene og gå fort. Blaze liker det og er "tilbake" i kjent intens stil)

Stå,sitt,dekk 8,5 Dagens peneste, men bedre opptak ønskes på alle momenter (I know....)

Innkalling 9 Trekker for avsluttning (I know og det er noe jeg har akseptert at jeg ikke klarer gjøre noe med for lenge siden)

Ruta 8,5 Dk til markør (hun løpte på første ko, men stoppet på halvveien. Jeg bestemte meg for å bare si "JA" i dag istedet for KO. Full galopp og rett i ruta, nesten så jeg brøt øvelsen for jeg var sååå fornøyd. Stå og ligg pen, innkallingen så jeg ikke siden ryggen var til, men det kan ikke ha vært dårlig. Høyre marsj på innkalling.

Apport dir. 0 Tar midten. (Løper til markør. Løper mot høyre, men det var mye lengre ut enn vi har trent. Må ha lest noe feil i regelverket. *shame om me* hun så ikke apporten, men luktet midten, stoppet henne og hun snurret rundt på ny dirrigering men ser ingen og velger snu og ta midten. Men fin fart selv om det ble feil!)

App.hinder 8 Nyyydelig øvelse, desverre dk for å få henne ut.. (snufs)

Neseprøve 0 Tar opp 2 ganger. (Løper ut, søker bra og finner rette, står å tenker 2 sek. Spytter ut og søker over alle på nytt før hun plukker den rette igjen og kommer inn. Her har det kommet usikkerhet!)

Avstand 6 Litt fremdrift, utfører ikke ett moment. (Jeg tror neseprøven hang litt igjen her. De første stå-sitt-ligg gikk veldig bra, men så låste det seg helt og hun hadde aldri hørt om sitt, prøvde 1 ekstra dk så lot jeg det være. Resten var greit. Fremdriften kom på første moment da hun faktisk trodde det var innkalling og bykset litt framover i stå momentet. Den forflyttnignen kostet oss 10 cm)

Totalt 218,5 3.premie og 1.plass

Veldig fornøyd med Blaze i dag. Hun har begynnt å få nok sikkerhet i øvelsene nå til at hun har fått utstråling og fart. Det får hun ikke før hun er sikker i sin sak.

Veldig deilig å se og jeg blir litt sånn små lyrisk når hun er slik Den hunden liker lydighet!

Vi fikk masse fine premier (og feil sløyfe som står 2.vinner på, men pyttsann ) Vi fikk en stol, sløyfe, en tøypose og ett gavekort på 200,- på den lokale dyrebutikken. Så da var det ned på dyrbutikken før den stengte og dermed fikk hun en ball, en tøybamse leke ting med pip, 6 griseører, en stor rull bæsjeposer og en rull selvklebene bansasje (alltid kjekt å ha). Og jeg syns det er kjempe morro å få slike premier istedet for pokal, tror Blaze syns det også.

Kjempe fint stevne på Gjøvik, reiser gjerne tilbake dit og starter.

Vårt mål med stevne var å få mer erfaring, trygghet og få nok poeng til en 3.premie. Vi klarte alt sammen vi :icon_redface:

SG1L0184.jpg

SG1L0183.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Dronning Blaze takker og bukker.

Kan også fortelle at dommeren ble overfalt under premieutdelingen i dag :wub:

Dommer damens syns først det var kjempe koselig med en så glad hund og var like glad tilbake til Blaze, men jeg tror ikke hun helt viste hva hun gikk til :wub:

(det fins vist bilder av det også som jeg får etterhvert :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
    • Her er Cuba- også kalt "BomBom", nå litt over 6 uker Hun krøp inn i hjertet mitt litt tidligere enn planlagt (velger ikke valp før de er 7 uker, men nå har hun vært min i over 1 uke alt 😇 ) På bildet med bestemor i samme alder- fineste brunbjørnene ❤️   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...