Gå til innhold
Hundesonen.no

Fenstad i Nes

LeneG

Recommended Posts

Skrevet

Hvis det er det samme som Vormsund - så ja, jeg skal stille den eneste coton de tulearen som er påmeldt på lørdagen..

Søndag: nei, da blir det pakking av vogn og børsting av hunder til Verdensutst.turen vår som starter på mandag.

Susanne

Skrevet

Jeg skal stille både lørdag og søndag. En griffon bruxellois og en griffon belge i åpen klasse, og to fem måneder gamle griffon bruxellois valper fra eget oppdrett.

Ikke helt fornøyd med værvarselet for morgendagen, og er spent på hvordan valpene vil takle ei eventuell regnskur mens de er i ringen. Heldigvis har mine hunder en pels som ikke blir "ødelagt" av regn og fukt. Det kan kanskje være en utfordring med coton, Susanne?

Skrevet

Huff ja.. Heldigvis er jeg kun med som handler av hunden - eieren er med, og får være paraply- og hundebærer..

Men nei, regn og blåst kan neppe sies være en coton's beste venn, akkurat.

Men ikke noe problem - bare en utfrodring, ikke sant?

(Bare det blir bra til uka, så...)

Susanne

Skrevet

Ikke bare-bare med pelshund akkurat! Godt at det ikke er stor konkurranse denne gangen, så slipper dere å stå i ringen og vente mens dere ser på at hunden forvandles fra fluffy bomull til noe som minner om en gulvmopp :icon_redface:

:banana:

Skrevet

I dag var det for en gangs skyld to andre Phalenevalper utenom mine og oppdretter sine og

Demi ble BIR :wub: . Hun ble ikke plassert i BIS-finalen men jeg var storfornøyd uansett.

Skrevet

Gratulerer med BIR! Artig når det går så bra, og spesielt når man har litt konkurranse :wub:

Jeg har tatt grådig for meg av premiebordet i helga. Reiser nå hjem til Trondheim med 2*BIR, 1*BIM, 3*CERT, en ny NUCH, samt 2*BIR-valp og 2*BIM valp. Kan vel ikke klage på det :wub::wub:

Skrevet

Gratulerer med BIR! Artig når det går så bra, og spesielt når man har litt konkurranse :aww:

Jeg har tatt grådig for meg av premiebordet i helga. Reiser nå hjem til Trondheim med 2*BIR, 1*BIM, 3*CERT, en ny NUCH, samt 2*BIR-valp og 2*BIM valp. Kan vel ikke klage på det :wub::wub:

Wow :) Det kan man kalle en vellykket helg :wub: Gratulerer så mye.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...