Gå til innhold
Hundesonen.no

Storm, Bris, Orkan og meg!


Recommended Posts

Jeg har vert her en stund., men aldrig hatt noe presentasjonstråd... :whistle:

Derfor tenkte jeg at jeg skulle si hei hei til alle sonenfolka!

Jeg vil først og fremst si takk for et fantastisk forum. Liker meg mye bedre her enn på canis. ;)

Vi består av Storm ,en shih tzu/volpino italiano gutt som er født 18.19.08.

Bris som er en chinese crested powderpuff tispe, født 09.10.09

Orkan som er født 12.06.2010, han er blanding 25%elghund/25%pappilon(mor) og 50% italiensk mynde(far). Orkan er jo bare noen dager gamel ,og vi gleder oss til han blir leveringsklar om et par måneder :)

også er det meg da, utdannet veterinærsykepleier som arbeider på dyreklinikk. Min største lidenskap er hund og hundetrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett annonsen for Orkan på Finn, og tenk at det nok må være den merkeligste blandinga jeg har hørt om. Kjempespennende at han forblir her, sånn at vi kan fortsette å følge med på denne snodige skapningen! :)

haha! ja, jeg er veldig spent på hvordan Orkan utvikler seg :) Moren er bare 5kg, og ligner en bitte bitteliten elghund hahaha. tror disse valpene får en god del kortere hår, og slankere kropp- men er jo ikke godt og si ,de er bare 5 dager gamle :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! ja, jeg er veldig spent på hvordan Orkan utvikler seg :) Moren er bare 5kg, og ligner en bitte bitteliten elghund hahaha. tror disse valpene får en god del kortere hår, og slankere kropp- men er jo ikke godt og si ,de er bare 5 dager gamle :whistle:

Da må det jo være mora jeg har sett i annonsen, for det var en "ferdig" hund, når jeg tenker etter. Syntes den også hadde myndebuk, jeg, men da får vi vel se det for fulle mugger på Orkan, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det jo være mora jeg har sett i annonsen, for det var en "ferdig" hund, når jeg tenker etter. Syntes den også hadde myndebuk, jeg, men da får vi vel se det for fulle mugger på Orkan, hehe. :whistle:

Mora har ganske opptrukket buk hund også ja så¨Orkan blir nok en liten slank sak.

Prøver å finne ut ca hvor stor han blir som fulvoksen. Fødselsvekta var på 230 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt! Du har tre hunder med akkurat samme navn som dama til en kompis, så nå trodde jeg det var hun som hadde blitt medlem. Men det var plutselig litt feil raser :whistle:

Velkommen!

haha! det stemmer . hun har en gul shipperke en norsk lundehund og en lappsk vallhund.. hihihi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt! Du har tre hunder med akkurat samme navn som dama til en kompis, så nå trodde jeg det var hun som hadde blitt medlem. Men det var plutselig litt feil raser :icon_redface:

Velkommen!

Er det tilfeldigvis Ingerid? Kan ikke være SÅ mange som har hunder med disse navna.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

*kremt* Jeg har bestemt meg for å ta til meg en omplasseringshund( som noen kanskje har sett under *min hun*). Det betyr at det ikke blir noe orkan...men heller en lien heffalomp, tispe på 10 mnd, Hun har blitt omdøpt til Heffa :P

Heffa er 50% BC(far) og 25%Korthåret Collie,12%Malinois og !2%Schæfer(mor) Dvs 100% brukandes til det jeg måtte ønske :D

Lille orkan var lenge ønsket, men så tok jeg en grundig selvransakelse..og fant ut at jeg allerede har to selskapshudner, og at jeg nå ønsker en hund som det "bor" litt mere i..

Heffa har jeg fremdeles på prøve, men hittil går det over all forventning. Hun fungerer fint med mine to andre smurfer, kan være anene hjemme, er husren, kommer som ei kule på inkalling! Og ellers kan hun ingenting :P

Heffa har så smått begynt på klikkertrening, og fortiden holder vi på med innlæring av *Heffa*, øyehontakt, og en del unyttige triks :D

Planen er å bruke henne i agility, lydighet og freestyle, Kunne også tenke meg å forsøke spor, da det er ett het ukjent og spennende felt for meg.

Bris og Storm skal selfølgelig fortsette med lydighet og agility, og nå som jeg har en hund som aldrig sier "nei takk!" til en treningsøkt...så slipper jeg å være så himla masete på de to små...som kanskje heller vil ligge i soffan å slappe av :P haha.

Her er noen bilder av udyra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...