Gå til innhold
Hundesonen.no

Keila - hvil i fred jenta mi


Wentakeri
 Share

Recommended Posts

Keila kom fra Lysthaugen i Verdal og var blanding mellom schæfer (mor) og tervueren/grå elghund (far). Hun kom til meg 18. Mars 2000, gjennom omplasseringen jeg drev på den tiden. Hun var da knapt 4 mnd. Vi hadde 2 hunder fra før, så en tredje hund var kanskje ikke akkurat det lureste. Men uansett hvor hardt jeg prøvde fikk jeg ikke denne lille "terv-frøkna" ut av hode. Hun bare måtte bli min, noe jeg aldri angret på.

Keila var en skikkelig gladjente, som kommer godt overens med de aller fleste. Helt fra begynnelsen har hun vært med meg overalt, og har i perioder kjørt mye tog og buss. Hun kunne være veldig sjarmerende og på en lp-konkurranse i 2003 ville dommeren ta henne med seg hjem.

Vi konkurrerte i lydighet i flere år, og kom så langt at vi debuterte i eliteklassen på Otta i august 2004. Etter dette stevnet ble Keila pensjonert fra lydighetskonkurranser.

Agility og spor/feltsøk ble aktivitene til Keila etter dette, og litt lydighetstrening gjorde vi kun for moro. Dette likte hun godt. Hun har også blitt "BIS" flere ganger på "utstilling" for blandingshunder.

Helt fra vårt første møte i februar 2000 har hun for meg vært en helt spesiell hund, og hun har lært meg veldig mye. Jeg glemmer henne aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...