Gå til innhold
Hundesonen.no

Utsyr til liten valp


Recommended Posts

Lager en tråd ang. utstyr til heeler valp, fordi jeg ikke har peiling på hvor man får tak i utstyr til så små hunder :P

Først og fremst trenger jeg en sele som valpen kan vokse lenge i. Helst en Y sele, og ikke veldig dyr. Har ikke dyrebutikk i området, så den må gå an å få tak i på nett. Tips? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis? :innocent: Neida, skal være grei. :banana:

Har ikke fått sjekket så mye, men her er noen som har seler:

Tropehagen Zoo - De har litt forskjellig

Hundepoter - Har bittelitt seler, og denne synes jeg så fin ut. (?)

MyPetShop - Har jo noen, men kanskje ikke så mange du er på jakt etter. :D

Rytter'n - Har ikke så mange, men de har Hurtta sin Y sele. :)

Hapoo - Noe, men ikke så mye bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hurtta y-sele i str.40 og den er det jo en del justering i, har matchende halvstrup også om du er interessert. I tillegg har jeg et lilla ezy-dog halsbånd, og et tynt, lett kobbel som passer godt for valper. Det har også sånne ringer så du kan justere lengden på båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg anbefaler puppia, men som valpesele til en heeler fungerer den veldig bra. Jeg brukte størrelse small til Ferdinand fra han var 8 uker (1,5 kg) og til han var ca 5mnd? Den er myk og god og gnager ingen steder. Puppia-selene (finnes sikkert også en rekke kopier) er ikke så dyre, og jeg mener det er viktig at man velger så behagelig utstyr som mulig til hundene generelt, og valper spesielt. Halsbånd brukte jeg såvidt til gå-pent-trening noen meter i slengen da han var valp, og ellers bruker jeg bare halsbånd når vi trener LP og han i prinsippet går ukoblet hele tiden.

Hvis det er viktig for deg at det skal være noe som varer lengre enn de første månedene, synes jeg ezy-dog sine seler er det beste alternativet som er nevnt her. Seler er forøvrig skikkelig vrient å kjøpe over nett.

Ellers så må du tenke på at heeleren er liten hele livet og taper mye varme når det er kaldt ute. Dekken og/eller genser må de ha så langt nord som vi bor. Spesielt dersom de blir stående litt i ro i tur-pauser eller trenings-pauser. Nå er det en stund til vinteren, men kanskje du kommer over noen gode tilbud nå i sommersesongen. Utgåtte farger o.l :innocent:

Vet jo ikke hvor du kan få tak i alt dette på nettet, men google kan gi deg svar. Dessuten kan du faktisk kjøpe noe i Tromsø i forbindelse med at du henter valpen. Er bl.a en dyreforretning i det bygget der NKK-utstillinga var i høst,- og der må du jo uansett kjøre forbi for å komme til oppdretter :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lønne seg å få tak i ting som seler brukt. Min Heeler måtte få ny fire ganger i løpet av de første 18 mnd. Det kan bli ganske dyrt å kjøpe nye, hvis ikke du får tak i noe brukbart som kan justeres da. Det fant ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis? :D Neida, skal være grei. :lol:

Har ikke fått sjekket så mye, men her er noen som har seler:

Tropehagen Zoo - De har litt forskjellig

Hundepoter - Har bittelitt seler, og denne synes jeg så fin ut. (?)

MyPetShop - Har jo noen, men kanskje ikke så mange du er på jakt etter. :lol:

Rytter'n - Har ikke så mange, men de har Hurtta sin Y sele. :D

Hapoo - Noe, men ikke så mye bra synes jeg.

Se under.

Selen fra ezydog er rimelig, og kan justeres mye, så du har den hele valpetiden iallefall. På ebay fks. får du den veldig billig.

120 kr for xs (pluss noe porto) http://global.ebay.com/search?Query=ezydog+harness+xs&Region=0&SortBy=8&ItemTypeFilter=8&PageNumber=1

Se under.

På denne var det en sele med mye justeringsmuligheter. http://www.mypetshop.no/shop/ Gå på seler og grimer også Softline Elegance. Da har du sele som valpen kan vokse i.

Se under.

Jeg har Hurtta y-sele i str.40 og den er det jo en del justering i, har matchende halvstrup også om du er interessert. I tillegg har jeg et lilla ezy-dog halsbånd, og et tynt, lett kobbel som passer godt for valper. Det har også sånne ringer så du kan justere lengden på båndet.

Takk for tilbudet, men jeg tror egentlig at jeg har det jeg trenger :P :P

Ikke ofte jeg anbefaler puppia, men som valpesele til en heeler fungerer den veldig bra. Jeg brukte størrelse small til Ferdinand fra han var 8 uker (1,5 kg) og til han var ca 5mnd? Den er myk og god og gnager ingen steder. Puppia-selene (finnes sikkert også en rekke kopier) er ikke så dyre, og jeg mener det er viktig at man velger så behagelig utstyr som mulig til hundene generelt, og valper spesielt. Halsbånd brukte jeg såvidt til gå-pent-trening noen meter i slengen da han var valp, og ellers bruker jeg bare halsbånd når vi trener LP og han i prinsippet går ukoblet hele tiden.

Hvis det er viktig for deg at det skal være noe som varer lengre enn de første månedene, synes jeg ezy-dog sine seler er det beste alternativet som er nevnt her. Seler er forøvrig skikkelig vrient å kjøpe over nett.

Se under.

Ellers så må du tenke på at heeleren er liten hele livet og taper mye varme når det er kaldt ute. Dekken og/eller genser må de ha så langt nord som vi bor. Spesielt dersom de blir stående litt i ro i tur-pauser eller trenings-pauser. Nå er det en stund til vinteren, men kanskje du kommer over noen gode tilbud nå i sommersesongen. Utgåtte farger o.l :D

Vet jo ikke hvor du kan få tak i alt dette på nettet, men google kan gi deg svar. Dessuten kan du faktisk kjøpe noe i Tromsø i forbindelse med at du henter valpen. Er bl.a en dyreforretning i det bygget der NKK-utstillinga var i høst,- og der må du jo uansett kjøre forbi for å komme til oppdretter :P

Den dyrebutikken var jeg innom i fjor under NKK Tromsø :D Dekken skal vi nok få tak i ja, men det er sikkert fint å vite hvor stor han blir først :D

Kan lønne seg å få tak i ting som seler brukt. Min Heeler måtte få ny fire ganger i løpet av de første 18 mnd. Det kan bli ganske dyrt å kjøpe nye, hvis ikke du får tak i noe brukbart som kan justeres da. Det fant ikke jeg.

Jeg har kjøpt to stygge, bittesmå seler. De ligner litt på kattesele, men går som en Y foran. Kan se ut som rogz selene, men tror de er smalere. Blå med hunder i forskjellige farger... :D Ser ut som ma kan stille de ganske bra da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...