Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av treningsvest (igjen)

Recommended Posts

Hjelp :P Bende eller Belcando??? Vil helst ha K9, men finner den ikke til en alminnelig pris noen steder...

63.jpg

Bende

9eed4deb4958b8968bc20dc91713fa80-image.jpeg

Beldando

Bende:

+ Ingen flapper over lommene, og store dype lommer så det er neppe noe stress med at godbiter hopper ut av lommene selv om den ikke har flapper over lommene.

+ Innstramming i midjen og nederst

+ Kommer i forskjellige farger

+ Virker veldig holdbar

- Er antageligvis stor i størrelsen, men har jo godt med innstrammingsmuligheter..

Belcando:

+ Flere vaskbare godbitlummer

+ skal visst passe godt til jenter i formen

- Lomme-flapper

- Virker litt enklere å ødelegge enn bendevesten

- Glidelås i åpningen på rygglomma, er redd for å skrape meg opp på den og at den blir i veien :/

- Lommene virker mye mindre enn på bendevesten

Har også sendt mail til en som selger gappay-utstyr, men har ikke fått noe svar til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med min Belcando-vest - bortsett fra en ting, og det er at lommene er små. Lommeflappene er ikke i veien syns jeg, jeg putter de nedi lomma, og der blir de (fester seg delvis til borrelåsen som holder den uttagbare lomma på plass). At man kan ta ut lommene og vaske dem er genialt, og vesten tåler endel av regn og vær, men kan være litt i varmeste laget på finværsdager. Er stort sett veldig fornøyd med den vesten, men lommene syns jeg som sagt er veldig små, og så er det litt "kronglete" å få tak i godbiten kjapt noen ganger. Min er godt brukt, og tildels mishandlet ( :P ) og har holdt godt, men vet flere har plagdes med glidelåsen på den. Største minuset er dog plassen. Neste gang skal jeg ha en med større lommer både foran og bak, må ha plass til å stappe litt flere enn en vanlig dummy og noen få små i tillegg til godbiter og leker. :P

Kjenner ikke til Bende-vesten noe særlig, annet enn at folk har sagt den har vært klam og fort har blitt misfarget på de gråe partiene. Sistnevnte er jo kanskje ikke akkurat så viktig på en hundeførervest etter min mening, men det er kanskje bare meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bende vesten min er ødelagt i glidelåsen, ene lomma og altfor stor og innstrammingen er ikke så super akkurat.

Belcando er jeg superfornøyd med! tiltross for flappene er den mere gunstig enn Bende var, litt fordi lommene på Bende var så store at du måtte ha mye godis for å ikke leite etter dem. Glidelåsen bak er faktisk helt okey!

Jeg kommer til å gå for Belcando igjen om jeg får valget mellom belcando og Bende.. uten vil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg liker Bende bedre enn belcando. Det tok veldig kort tid før sømmene i lommene på belcandovesten begynte å rakne. Har måttet sy den ene lomma, og må nå sy den andre, begge formen.

Jeg liker egentlig heller ikke "utstikkende" lommer og liker derfor den typen som Bende er bedre. Den er heller ikke stor i størrelse, min er sommervest, kan sjekke størrelse i morgen om du vil vite Aussieglis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg liker Bende bedre enn belcando. Det tok veldig kort tid før sømmene i lommene på belcandovesten begynte å rakne. Har måttet sy den ene lomma, og må nå sy den andre, begge formen.

Jeg liker egentlig heller ikke "utstikkende" lommer og liker derfor den typen som Bende er bedre. Den er heller ikke stor i størrelse, min er sommervest, kan sjekke størrelse i morgen om du vil vite Aussieglis?

Ja, sjekk gjerne:) Jeg bestilte i XS, men regner med at den ikke blir brukt utenpå mer enn genser x2 + lettforet jakke/shelljakke, så da tror jeg den passer fint. Om det blir litt trangt gjør det ingenting, er faktisk plaget med at når klærne blir for store så ser jeg ikke My når hun går fot/sitter på plass :P Så for meg må klærne være litt tettsittende under LP-trening. Om vinteren har jeg en dunjakke med store lummer på som jeg bruker utenpå shelljakken på kurs og slikt :P

Regner sterkt med at bende vesten er i "mannestørrelser" og da er vel XS ca. det samme som en "dame small" og det er det jeg bruker i jakker når det er sånne str. Medium svømmer jeg ofte i.. Men så har jeg litt lange armer :) Men det problemet slipper jeg jo med en vest *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge vestene. Er fornøyd med begge to på hver sin måte. Skulle egentlig bare ha en av de men klarte ikke å velge :P

Synes Bende vesten har dårligere passform og er mye større enn Belcando vesten(har begge i xs). Ellers synes jeg stoffet er dårligere på Bende vesten, blir fort skittent og med en gal hund som hopper en del blir det fort riper/merker i vesten. På belcando vesten er det mye enklere og bare vaske av med en file, den blir heller ikke like "tung" når det regner. Men lommene er mye bedre på Bende vesten da, uten tvil .:P Men selv om det nå er over et år side jeg kjøpte begge vestene klarer jeg fremdeles ikke å velge hvilken jeg synes er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har begge vestene. Er fornøyd med begge to på hver sin måte. Skulle egentlig bare ha en av de men klarte ikke å velge :blink:

Synes Bende vesten har dårligere passform og er mye større enn Belcando vesten(har begge i xs). Ellers synes jeg stoffet er dårligere på Bende vesten, blir fort skittent og med en gal hund som hopper en del blir det fort riper/merker i vesten. På belcando vesten er det mye enklere og bare vaske av med en file, den blir heller ikke like "tung" når det regner. Men lommene er mye bedre på Bende vesten da, uten tvil .:D Men selv om det nå er over et år side jeg kjøpte begge vestene klarer jeg fremdeles ikke å velge hvilken jeg synes er best :D

*ler* Jeg kommer til å kjøpe en Gappay-vest etterhvert når jeg har råd (koster jo nesten 900,- :D) men er fornøyd med bendevesten så langt.

Innstrammingen var jo helt rævva, men det var ikke værre enn at jeg byttet ut den nederste innstrammingssnora med en tykkere snor som hadde strikk i seg. Nå kan jeg stramme den så godt inn jeg bare vil :wub: Planlegger å gjøre det samme med snora som går midt på vesten "inni", slik at den blir strammere ovenfor også.

Ser lett for meg at den blir klam i varmen, men da får jeg vel ta den av meg eller ha den åpen :wub:

Lommene var faktisk mindre enn jeg trodde de skulle være, men de fungerer jo så bra alikevel at jeg kan ikke klage :) De holder ballene, kongen, godbitene, klikker osv. på plass iallefall. Lomma bak kunne kanskje vært dypere? Håper at jeg får en litt dypere lomme bak på gappay-vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...