Gå til innhold
Hundesonen.no

Scam-tråd


xxx12345

Recommended Posts

Ja, da er man i gang med å lure scammere. Om flere sender så kan vi holde dem opptatt en god stund :)

Jeg har sendt og spurt om de har igjen. Opprettet en egen epostadresse for dette. Kommunikasjon så langt:

_____________________________________________________

Ser du har chiuavavalper som gis bort. Har du fremdeles igjen? Når er den leveringsklar?

______________________________________________________

Hei

Vi har 3 valper igjen, 2 kvinner og 1 hann, valpene er friske, vaksinert, avmaska, chippet og har stamtavle, valpene er hjemme trent og de er flink med barn, vi lever ikke i Norge, men vi vil sende deg valpen lordag gjennom flyet og du henter valpen på flyplassen, vil vi sende deg fly-nummeret og tidspunkt for ankomst når vi gjør flyturen reservasjon, sender vi har en valp til Oslo før, send oss ditt navn og navnet på nærmeste flyplassen for flyturen bestilling, vil du at en mannlig eller kvinnelig valpen?? vil du ta alle tre valper?? vi gi valpene gratis fordi vi er misjonærer, og vi har vært overføre å forkynne evangeliet i Haiti, dyr er ikke tillatt i kirken i Haiti så gir vi valpene gratis,

P.S : gir vi valpene gratis men betaler du transport koster

_______________________________________________________

Hvor er valpene nå da? Og hvor mye koster transporten? Jeg vil gjerne ha jentevalpen :(

________________________________________________

vil vi sende deg en kvinnelig valp hun heter Beki, vi vil sende deg flynummer og tidspunkt for ankomst når vi gjør flyet reservasjon er transportkostnader 2000kr, send oss ditt navn, telefonnummer og navn på nærmeste flyplass, kan vi være venner etter at du mottar Beki slik at du sender oss bilder hver måned hvor hun vokser?? valpene er 16 uker gamle og de er vaksinert for rabies

_________________________________________________________

Å er valpen på Haiti? Er det der den er født? Jeg har ingen telefon nå for jeg har mistet den, men jeg skal få en ny en på fredag. Jeg heter Camilla Smith og nærmeste flyplass heter Værnes (den er utenfor Trondheim).

Edit - endret tittel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å googlet e posten til den annonsen du refererer til ovenfor, og fikk opp en annen annonse hvor hun hadde et annet mail, en hotmail konto. i hoitmailadressen hennes stod det et fornavn og ett etternavn, og jeg googlet det..da fikk jeg treff på en kvinne med både adresse og telefon nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse valpene er også i Kamerun faktisk!

vi har ringen på flyplassen her og det er en tilgjengelig fly til Værnes på lørdag, vil vi sende deg flynummer og tidspunkt for ankomst når vi gjør flyturen reservasjonen, valpene er i Kamerun, og de ble født her, vil vi sende valpen med alle papirene sine, kan vi være venner når du har fått valpen, slik at du sender oss bilder hver måned hvordan valpen vokser?????

_______________________________________________________________

Åååå det passet jo kjempebra! Jeg har en bror som jobber i UNICEF og er i Kamerun nå. han skal hjem nå til helgen. Da kan han jo bare ta den med så slipper dere å tenke på å sende valpen til meg :) Hvem kan han kontakte og hvor kan han hente valpen?

Klart dere skal få bilder ettersom valpen vokser opp!

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse valpene er også i Kamerun faktisk!

vi har ringen på flyplassen her og det er en tilgjengelig fly til Værnes på lørdag, vil vi sende deg flynummer og tidspunkt for ankomst når vi gjør flyturen reservasjonen, valpene er i Kamerun, og de ble født her, vil vi sende valpen med alle papirene sine, kan vi være venner når du har fått valpen, slik at du sender oss bilder hver måned hvordan valpen vokser?????

_______________________________________________________________

Åååå det passet jo kjempebra! Jeg har en bror som jobber i UNICEF og er i Kamerun nå. han skal hjem nå til helgen. Da kan han jo bare ta den med så slipper dere å tenke på å sende valpen til meg :( Hvem kan han kontakte og hvor kan han hente valpen?

Klart dere skal få bilder ettersom valpen vokser opp!

Camilla

Det var beleilig du! :)

Kamerun er definitivt det hotte stedet for svindel gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner på at det IKKE er tillat å linke til faktiske annonser på Finn.no eller lignende annonseplasser.

Moderator Silje

Denne posten er OT og skal ikke kommenteres, eventuelle tilbakemeldinger tas som vanlig på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindlerne kan være morsomme de, men har en venn som gråt i tre timer fordi han fant ut at en dame som kontakta han på facebook og var kjempekeen på han bare var en sindler.

Litt off topic, men likevel. Det verste er at han fortsatt har et lite håp om at hun skal være ekte, selv om jeg forteller han at hun er fake, og jeg har også kontakta henne og fått ordrett de samme svarene som hun skriver til han.

Hun hadde tenkt å reise fra London til Harstad kun for å møte han, og det sa hun første dagen de snakket sammen. Hun trengte bare penger til flyreisen...

Men svindlerne burde vært lure nok til å ikke skryte på seg engelsktalende nasjonalitet når de ikke er i nærheten av å skrive korrekt engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var borti en svindler rundt juletider. Traff ham via en datingside, enden på visa var at han reiste til Afrika for selge/kjøpe kunst for noen kinesere. Dattera hans ble kidnappet og kidnapperne krevde løsepenger. Han hadde ikke råd til å betale og ba om at min mor sendte det hun kunne for å hjelpe, og det var rett før han tok selvmord fordi han var så desperat.

Hvem tar selvmord når dattera er i fare liksom? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...