Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar
Guest Dratini

Hm...borde jag läsa mailet jag fick eller ska jag inte göra det.... :innocent: ?

Vente du til du hører noe fra Økokrim :banana: Det ville jeg ha gjort...

Edit:

De andra mail jag fått som är från svidlerdama är en mai som slutar med: @gmail.com

och mail jag fick från "flygbolaget" hade en mailadress som slutar med: @eml.cc

Begge er jo leverandører av gratis mailadresser, på samme måte som hotmail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de er tydeligvis ikke så profesjonelle som først fryktet...`? De har vel mest erfaring med å lure godtroende folk, ikke heeelt oppe på det avanserte nivået ennå :banana:

Stå på LivetmedLeo, og vent på videre instruks fra Økokrim :innocent: Du er ordentlig tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Här är alltså det mail jag fick! (enjoy)

Sir/ Madam,

We have received a deposition from our client Mrs. (svindlerdama) about the transactions between you and our client (svindlerdama) about the Rhodesian Ridgeback. We have read and understood every communication that has taken place between the two parties through the emails and text messages exchanged. We now request that you contact us immediately to resolve this matter amicable without going to court.

We have all your contact information and account number where the money was transferred to and if you fail to comply, we will contact the Norwegian Police and they will proceed filing a case against you and your account will be frozen.

Sir/Madam, we do not want this matter to take much of your time and energy as well as financial means, we plead with you to contact us as soon as possible to arrange this matter so that we end it at this stage. Bear in mind that, a puppy has been killed and if this should be involved in this case, the consequences can be devastating because it is a gross sign of animal cruelty and abuse and we understand that after you accepted that money should be transfer so that you send to our client to rescue the dog, you confiscated her money and put her under serious emotional torments and finally refused to send her the money so that she saves her puppy.

Now, you are keeping her money. Also, as a means to verify if the money was transferred to you, we transferred another 2000kr and it was effective. Now, for us to solve this problem without further delays, we request that you send all our client's money to her the way she requested. The total sum of 4600kr is now in your account. Send to her this money so that we can end this matter as soon as possible. We hope you will understand the implications and cooperate with us.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu, de bruker jammen tid på dette sprøytet. Syke mennesker. Bare fortsett å vente på videre instruks fra økokrim du, og slapp av. De får nok ikke gjort stort. Regner med de denne gangen har satt inn en sjekk uten dekning...så de håper å få svidd deg for litt ekstra...?

Lykke til videre :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bear in mind that, a puppy has been killed and if this should be involved in this case, the consequences can be devastating because it is a gross sign of animal cruelty and abuse and we understand that after you accepted that money should be transfer so that you send to our client to rescue the dog, you confiscated her money and put her under serious emotional torments and finally refused to send her the money so that she saves her puppy.

WTF? Får du skylden for å ha drept en valp? Herre :innocent:

Now, you are keeping her money. Also, as a means to verify if the money was transferred to you, we transferred another 2000kr and it was effective. Now, for us to solve this problem without further delays, we request that you send all our client's money to her the way she requested. The total sum of 4600kr is now in your account. Send to her this money so that we can end this matter as soon as possible. We hope you will understand the implications and cooperate with us.

Eh, hæ? Er dette vanlig å gjøre? :banana: Kanskje det ikke er reelle penger, og kanskje de gjør det for å få hele summen til Kamerun, og ikke til Porsgrunndama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:innocent: Jeg tror jeg dør av latter. De har faktisk "overført" 2000kr til for å "bevise" at det gikk an å overføre. Hvor dum tror de at du er egentlig? :)

Dog, er jeg fryktelig nysgjerrig på hvem som egentlig eier pengene du har fått inn. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:banana: seriøst! :innocent: hehe nei så teit! Hva i alle dager er det dem prøver på? Dem sender 2000 til på din konto for og æææ sjekke om den virker? Hadde dem ikke netopp vært i kontakt med polti da og truer med og stenge kontoen din? smart! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også blir svindlet! :banana:

Edit: Forresten, den der mailen fra "advokaten" var nok renskrevet og korrekturlest av noen som kunne engelsk, men "advokat-engelsk" er det overhodet ikke! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...