Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...

Vimsan

Recommended Posts

Guest Dratini
Skrevet

Hm...borde jag läsa mailet jag fick eller ska jag inte göra det.... :innocent: ?

Vente du til du hører noe fra Økokrim :banana: Det ville jeg ha gjort...

Edit:

De andra mail jag fått som är från svidlerdama är en mai som slutar med: @gmail.com

och mail jag fick från "flygbolaget" hade en mailadress som slutar med: @eml.cc

Begge er jo leverandører av gratis mailadresser, på samme måte som hotmail.

• Svar 677
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hehe, de er tydeligvis ikke så profesjonelle som først fryktet...`? De har vel mest erfaring med å lure godtroende folk, ikke heeelt oppe på det avanserte nivået ennå :banana:

Stå på LivetmedLeo, og vent på videre instruks fra Økokrim :innocent: Du er ordentlig tøff!

Skrevet

Ehm... nu har jag plötsligt mer pengar på konton

Känns nästan som att jag borde läsa det mailet jag fått i tillfälle de skrivit något om det?

Skrevet

Ehm... nu har jag plötsligt mer pengar på konton

Känns nästan som att jag borde läsa det mailet jag fått i tillfälle de skrivit något om det?

Fra dem?? Kan ikke være lønning eller annet?? :innocent:

Skrevet

Åååååå, dette blir jo thriller nr. 2 :banana:

Du må jo lese den mailen da... :innocent: Tenk om det står noe kult liksom? Åååååå, jeg skulle vært ute med hundene nå, men de får vente... :)

Skrevet

Här är alltså det mail jag fick! (enjoy)

Sir/ Madam,

We have received a deposition from our client Mrs. (svindlerdama) about the transactions between you and our client (svindlerdama) about the Rhodesian Ridgeback. We have read and understood every communication that has taken place between the two parties through the emails and text messages exchanged. We now request that you contact us immediately to resolve this matter amicable without going to court.

We have all your contact information and account number where the money was transferred to and if you fail to comply, we will contact the Norwegian Police and they will proceed filing a case against you and your account will be frozen.

Sir/Madam, we do not want this matter to take much of your time and energy as well as financial means, we plead with you to contact us as soon as possible to arrange this matter so that we end it at this stage. Bear in mind that, a puppy has been killed and if this should be involved in this case, the consequences can be devastating because it is a gross sign of animal cruelty and abuse and we understand that after you accepted that money should be transfer so that you send to our client to rescue the dog, you confiscated her money and put her under serious emotional torments and finally refused to send her the money so that she saves her puppy.

Now, you are keeping her money. Also, as a means to verify if the money was transferred to you, we transferred another 2000kr and it was effective. Now, for us to solve this problem without further delays, we request that you send all our client's money to her the way she requested. The total sum of 4600kr is now in your account. Send to her this money so that we can end this matter as soon as possible. We hope you will understand the implications and cooperate with us.

Skrevet

Ivrige på å få penger ut av landet nå? Skulle tro det var viktig for deg å lese mailen du mottar, for økokrim vil vel være interessert i at de faktisk fortsetter å sette over penger til din konto.

Skrevet

Huttetu, de bruker jammen tid på dette sprøytet. Syke mennesker. Bare fortsett å vente på videre instruks fra økokrim du, og slapp av. De får nok ikke gjort stort. Regner med de denne gangen har satt inn en sjekk uten dekning...så de håper å få svidd deg for litt ekstra...?

Lykke til videre :innocent:

Skrevet

Skjønte ikke alt jeg :banana: Hvorfor hadde de satt over mer penger til deg??

Og ja de må gjerne tilkalle det norske poilit, for de veit jo ikke noe om saken alt :):innocent:

Skrevet

Bear in mind that, a puppy has been killed and if this should be involved in this case, the consequences can be devastating because it is a gross sign of animal cruelty and abuse and we understand that after you accepted that money should be transfer so that you send to our client to rescue the dog, you confiscated her money and put her under serious emotional torments and finally refused to send her the money so that she saves her puppy.

WTF? Får du skylden for å ha drept en valp? Herre :innocent:

Now, you are keeping her money. Also, as a means to verify if the money was transferred to you, we transferred another 2000kr and it was effective. Now, for us to solve this problem without further delays, we request that you send all our client's money to her the way she requested. The total sum of 4600kr is now in your account. Send to her this money so that we can end this matter as soon as possible. We hope you will understand the implications and cooperate with us.

Eh, hæ? Er dette vanlig å gjøre? :banana: Kanskje det ikke er reelle penger, og kanskje de gjør det for å få hele summen til Kamerun, og ikke til Porsgrunndama.

Skrevet

:innocent: Jeg tror jeg dør av latter. De har faktisk "overført" 2000kr til for å "bevise" at det gikk an å overføre. Hvor dum tror de at du er egentlig? :)

Dog, er jeg fryktelig nysgjerrig på hvem som egentlig eier pengene du har fått inn. :banana:

Skrevet
:banana: seriøst! :innocent: hehe nei så teit! Hva i alle dager er det dem prøver på? Dem sender 2000 til på din konto for og æææ sjekke om den virker? Hadde dem ikke netopp vært i kontakt med polti da og truer med og stenge kontoen din? smart! :)
Skrevet
:innocent: Imorgon ska jag ta ut alla pengarna, de 4600 ska jag bara kosa mig med. Byta kontonummer å så dra ut med Leo till byn och sitta på uteresturang och då ska vi ha 3 rätters. Haha...
Skrevet

Jeg vil også blir svindlet! :banana:

Edit: Forresten, den der mailen fra "advokaten" var nok renskrevet og korrekturlest av noen som kunne engelsk, men "advokat-engelsk" er det overhodet ikke! :innocent:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...