Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingen vanlig sak...


Vimsan

Recommended Posts

  • Svar 680
  • Created
  • Siste svar

Har hengt med hele veien jeg også, men ikke hatt noe fornuftig å kommentere egentlig :P Er jo helt sinnsykt at folk prøver seg på sånne usle triks, og jeg klarer ikke la være å le når jeg tenker på at pr. i dag er det faktisk du som har svindlet svindlerne! :P Vil ikke tro de hadde regnet med det akkurat! Men stå på videre, kanskje blir det endelig slutt på disse idiotiske Kamerun-annonsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hengt med hele veien jeg også, men ikke hatt noe fornuftig å kommentere egentlig :) Er jo helt sinnsykt at folk prøver seg på sånne usle triks, og jeg klarer ikke la være å le når jeg tenker på at pr. i dag er det faktisk du som har svindlet svindlerne! :P Vil ikke tro de hadde regnet med det akkurat! Men stå på videre, kanskje blir det endelig slutt på disse idiotiske Kamerun-annonsene?

:P Ja jag hoppas det, om inte det blir ett slut på det så kanske det i alla fall har väckt de som faktiskt kan göra något med saken. Och göra dem uppdaterade på nya tillvägagångssätt svindlarna har utvecklat.

Tycker bara det är så otroligt sorligt hur folk faktiskt har hjärta att göra så fula saker, lura oskyldiga människor på pengar. Har de ingen skam i kroppen?!

Hur känns det i hjärtat och i samvetet hos svindlarna undrar jag... Men det ser ju inte ut som att de har något samvete så. Bara synd de tror de kan bli lyckliga genom att lura andra människor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist historie.. Desverre tror jeg nok det bare er svidnel..

Samme type historier har florert de siste årene både i hunde og hestemiljøet..

Det er vel ikke det at man sender det lille beløpet tilbake , det er det at når det er gjort så har man plutselig en hel masse penger på konto, og de har de opplysningene man trenger for å klare tappe kontoen etterhvert. Og plutselig er man ufrivillig med på hvitevasking av penger..

Var det forresten bare et menneske du snakket med på flyplassen?

Du kan jo ha fått et direktenr til en som er med på svindelen..

Håper virkelig for din del at dette ikke er tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en trist historie.. Desverre tror jeg nok det bare er svidnel..

Samme type historier har florert de siste årene både i hunde og hestemiljøet..

Det er vel ikke det at man sender det lille beløpet tilbake , det er det at når det er gjort så har man plutselig en hel masse penger på konto, og de har de opplysningene man trenger for å klare tappe kontoen etterhvert. Og plutselig er man ufrivillig med på hvitevasking av penger..

Var det forresten bare et menneske du snakket med på flyplassen?

Du kan jo ha fått et direktenr til en som er med på svindelen..

Håper virkelig for din del at dette ikke er tilfelle

Det meste står skrevet her inne. Er mange sider å lese, men anbefaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har fått ett nytt mail! (som jag inte har läst)

Det kommer inte från mailadressen till "svindeldama" denna gången men det står att det är från "Monroe Legals"

och överskriften är: LEGAL ISSUE BETWEEN (svindeldama) AND (mig). :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har fått ett nytt mail! (som jag inte har läst)

Det kommer inte från mailadressen till "svindeldama" denna gången men det står att det är från "Monroe Legals"

och överskriften är: LEGAL ISSUE BETWEEN (svindeldama) AND (mig). :innocent:

Eksisterer ikke på Google. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare nok et forsøk på å skremme deg, tror jeg. Tror nok de færreste advokatfirma sender mail til den anklagede via e-posten til kunden sin liksom :banana: Uansett så ringer man jo ikke en advokat hvis man får frastjålet penger, man ringer polisen, og det blir jo litt vrient for svindlere :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Bruker du outlook express eller outlook som mailprogram? Om du gjør det, kan du høyreklikke på den mailen, gå på "egenskaper". Der inne kan du se fra hvilken mail-adresse den kommer fra og hva som er svar-adressen. Kunne ha vært moro å se hvilket domene for mailer de bruker :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, betale advokat masse for å få tilbake 2600,-...? Uhum... :innocent:

Men that said så synes jeg du er kjempetøff som ikke gir etter! Håper du ikke lar deg skremme! :banana: Uansett da så skal du gjøre det du føler er rett, ikke det vi snokete, underholdningssjuke her ikke synes. Iallefall veldig spennende og det hadde virkelig vært artig om lille du alene var grunnen til at noe ble ordentlig ødelagt i svindlerverden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, betale advokat masse for å få tilbake 2600,-...? Uhum... :D

Men that said så synes jeg du er kjempetøff som ikke gir etter! Håper du ikke lar deg skremme! :D Uansett da så skal du gjøre det du føler er rett, ikke det vi snokete, underholdningssjuke her ikke synes. Iallefall veldig spennende og det hadde virkelig vært artig om lille du alene var grunnen til at noe ble ordentlig ødelagt i svindlerverden! :innocent:

Hihi tack du :banana:

Ja jag gör bara det jag själv tror är det rätta, tar gärna emot goda råd men i slutet är det jag själv som avgör vad jag tror och tänker är det rätta :) hoppas det blir något gott utav detta äventyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Garmen: Ja helt säkert :innocent: han skrev ju i ett av de mail han skrivit "I´ve got my lawers ready, trust me" :banana: stackars...

Dratini: Det är bara hotmail jag använder...

Høyreklikk inne på mailen på hotmailkontoen. Velg "view message source" da får du opp det samme.

Der kan du se:

From: "x" <yyy@online.no>

To: <luremusa@hotmail.com>

Return-Path: tullemailen@online.no

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :) (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreklikk inne på mailen på hotmailkontoen. Velg "view message source" da får du opp det samme.

Der kan du se:

From: "x" <yyy@online.no>

To: <luremusa@hotmail.com>

Return-Path: tullemailen@online.no

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :banana: (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :) ).

Oh det ska jag testa :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreklikk inne på mailen på hotmailkontoen. Velg "view message source" da får du opp det samme.

Der kan du se:

From: "x" <yyy@online.no>

To: <luremusa@hotmail.com>

Return-Path: tullemailen@online.no

----

Og du kan også se om mailen har vært innom flere andre kontoen også :innocent: (er spent på hvilket domene som er oppgavet til mailen, tipper gmail, hotmail eller yahoo :banana: ).

Menar du att jag ska se på Return-Path, och den adressen som står bakom det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menar du att jag ska se på Return-Path, och den adressen som står bakom det?

Ja, både evt den, men også avsender. Poenget er at du skal skrive det som står bak alfakrøllen (@) til avsenderen. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Oh haha okej tack då förstår jag :)

Då är det alltså: ...@eml.cc :innocent:

www.eml.cc : FREE Email!

Tviler på at ett advokatfirma bruker epost som er fra leverandør som gir gratis mailadresser :D Garantert mail fra svindlerne og ikke en advokat :D

Sjekk også opp mot de andre mailene du har mottatt :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.eml.cc : FREE Email!

Tviler på at ett advokatfirma bruker epost som er fra leverandør som gir gratis mailadresser :innocent: Garantert mail fra svindlerne og ikke en advokat :banana:

Sjekk også opp mot de andre mailene du har mottatt :)

De andra mail jag fått som är från svidlerdama är en mai som slutar med: @gmail.com

och mail jag fick från "flygbolaget" hade en mailadress som slutar med: @eml.cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...